Gå til innhold

Prøver å lure Facebook-brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kanskje vanskelig for oss som er her å forstå, men det finnes faktisk mange mennesker som bruker en PC og internett som ikke er klare over "farene". Det er ikke det at de er dumme, bare uvitende når det kommer til data-ting...

 

Det jeg stiller spørsmålstegn ved er hvorfor HW.no skriver om en sak som dette, da HW.no's publikum ikke trenger å bli opplyst om slikt. Selv ikke VG.no og DB.no har omtalt denne saken, selv om det er dette publikummet som eventuelt ville ha behøvd det.

 

Jeg konkluderer med at HW.no har hatt lite å skrive om...

Lenke til kommentar

Jeg jobber med data og synes det er riktig at HW.no skriver om dette. Det at jeg personlig ville ha avslørt en slik mail har ingen betydning i forhold til om det er en nyhet eller ikke. Jeg er avhengig av å vite hva som rører seg i "spam markedet". HW.no er en bedre plass enn min epost konto å finne ut av det på.

 

Til dere som ikke ser det som er nytt ved denne mailen:

- Du blir ikke bedt om å gi fra deg bruker info.

- Du blir ikke bedt om å oppgi personopplysninger.

- Du blir ikke linket videre til en fakeside.

- Du skal ikke svare, videresende eller bekrefte mailen.

- Du blir ikke bedt om å oppgi kredittkort opplysninger.

 

De fleste signalene som man har fått fortalt at man skal være på utkikk etter er altså IKKE tilstede i denne mailen. Man skal faktisk ha over gjennomsnittet datakunnskaper for avsløre at denne er falsk, hvis man ikke har sett den før.

Lenke til kommentar
De fleste signalene som man har fått fortalt at man skal være på utkikk etter er altså IKKE tilstede i denne mailen. Man skal faktisk ha over gjennomsnittet datakunnskaper for avsløre at denne er falsk, hvis man ikke har sett den før.
Første bud er vel å ikke åpne epostvedlegg fra avsendere man ikke vet hvem er og/eller at man ikke vet 100% hva vedlegget inneholder. Dette trenger man ikke over gjennomsnittet med datakunnskaper for å forstå. Tror til og med det forklares innen de første 10 minuttene er unnagjort under "EDB 1-2-3" og "Den personlige datamaskinen og deg"-kursene som avholdes rundt om i landet.
Lenke til kommentar

Det er dessverre mange uvitende mennesker som har nok kunnskap, men ikke nok skepsis, til å starte filen i vedlegget. Tross i at e-posten ikke har riktig mottageradresse, man ikke har noen Fjesbokkonto og egentlig ikke er ((helt)) dum, er jeg sikker på at flere blir rammet basert på uvitenhet og ikke minst nysgjerrighet ...

 

Noen som har lyst å leke analytiker, så har jeg en slik liggende i junk-mappa fra i går?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...