Gå til innhold

Test: Chieftec HT-01B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den der syntes jeg så grå og nitrist ut, ikke pen i det hele tatt skal jeg være ærlig. Da ville jeg heller gått for Nexus mITX-løsning, eller LianLi sin mATX, de han en lav, simpel og pen en.

 

Hvorfor skal så mange ha en volumknapp på et HTPC kabinett? Syntes det er tullete og at det ødelegger. En HTPC bruker normalt en forsterker, receiver eller tv'en som lydkilde, og da bruker man ikke volumkontrollen på pcen, den skal jo stå på passthru og/ell på max...urørt.

 

Neste gang tror jeg at jeg bygger PC og forsterker på baksiden av veggen, og kun har en tv hengende på veggen i stuen, med en diskré ir-receiver, hvis ikke jeg finner en bluetooth løsning for remote, keyboard og møss...

Lenke til kommentar

Synes selv Chieftec HM-serien er penere. Samme bredde og look som recieveren. Spesielt 03B. Hvem trenger så høyt kabinett når man har GF9400 og AMD 78X chipsett/gpu?

 

Jeg har selfølgelig HM-03 selv (samme fjernkontroll/vfd), men benytter Windows (grunnet AMD). Har forstått det slik at det finnes både lirc- og vfd-drivere for dette, men at det er noe skikkelig træl å få pad'en til å funke som musepeker. Manuell konfigurering all the way.

 

De (SoundGraph) støtter Vista, så sannsynligvis Windows 7 også. Det er dog merkelig at de ikke støtter Linux når de er så dominant innen HTPC.

Lenke til kommentar

Synes antec fusion har endel bedre løsninger, spesielt med tanke på støy.

 

http://www.silentpcreview.com/article591-page9.html

 

Har dette selv, og kombinert med 120mm viften i sideveggen på laveste nivå, trenger jeg ikke vifte på cpuen([email protected] med Ninja Schjyte mini kjøler). Men sånn nøkternt sett, så er jeg på vei vekk ifra store klumpete HTPCer og over på Acer Revo med som dekoder HD helt fint grunnet hardware-dekoding av HD materiale.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Skremmende med 60 mm vifter. Men fortell oss nå litt om støynivået på disse, 60mm vifter får meg til å grøsse, høylytte coolermaster 60mm minner kommer tilbake :cry: . Men med noen petter smart løsninger må en vel få til å legge inn 80 mm vifter. (ser for meg 1,5 l tab' extra og litt silicon/lim skulle gjøre susen for å få inn en 80mm vifte der.)

 

Og når det gjelder termiske egenskaper har jeg en liten tvil på luftgjennomstrømingen i kabinettet slik det leveres, uten at jeg er spesialist på aearodynamikk-- Midt mellom psu og vifta bak som begge drar ut luft av kabinettet står et åpent hull for montering av ekstra vifte, min loggikk tilsier at det vil bli dratt luft inn der og rett ut gjennom psu'en og den andre vifta, dette vil redusere luftstrømmen som går gjennom kabinettet fra "luftinntaket" foran. Men korriger meg gjerne om jeg tar feil.

 

Kommer du med en oppdatering nå det gjelder termiske egenskaper, håper jeg du prøver med og uten blokkering av dette åpne viftehullet.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Synes antec fusion har endel bedre løsninger, spesielt med tanke på støy.

 

http://www.silentpcreview.com/article591-page9.html

 

Har dette selv, og kombinert med 120mm viften i sideveggen på laveste nivå, trenger jeg ikke vifte på cpuen([email protected] med Ninja Schjyte mini kjøler). Men sånn nøkternt sett, så er jeg på vei vekk ifra store klumpete HTPCer og over på Acer Revo med som dekoder HD helt fint grunnet hardware-dekoding av HD materiale.

 

Helt enig at Antec Fusion er ett veldig godt kabinett. Hadde ett slikt før, før det forsvant til far så han fikk en HTPC. Men har noen yngre søsken der, så satte inn ett 4770, og da måtte viftene opp på trinn to for å kjøle godt nok. Og da er det ikke like stille lenger.

 

 

Dette var mest svar til de som vil sette inn ett kraftig skjermkort, for da er det vanskelig med kjøling og kanskje bedre å hjemme bort ett litt større og bedre velegnet kabinett til slike formål enn å ha ett litt støyende kabinett i stereoracket.

Lenke til kommentar

Det er ALT for få HTPC kabinett å få fatt i :(.

De få som er har litt for mange fellestrekk.

 

Gi meg et lite kabinett, uten fordyrende og unødvendige ting som VFD.

Og: Børstet alu - i sølv eller sort - er og blir ut...

 

Gimme piano-plastic, please!

 

Eks: HTPC5000.gif

^ Ikke optimalt, men...

 

 

BTW: Dette er en HTPC:

 

p1000609q.jpg

Kilde: http://forum.team-mediaportal.com/complete...pc-build-69338/

 

Video:

Lenke til kommentar
Fint om du kan nevne litt mer om den medfølgende programvaren og fjernkontrollen?

 

*Dvs : Støtter den linux eller andre os.

 

Jeg har en Antec Fusion 430, og fjernkontrollmottakeren tipper jeg er idendisk (jeg har ihvertfall samme lcd-display). Den fungerer i Linux, selv om jeg måtte gjennom noen C-momenter for å få det til å virke initielt (det må noen kjernemodulopsjoner til).

 

Ellers er displayet ganske ubrukelig, pga. bokstavstørrelen, som ikke er lesbart fra sofaen.

Lenke til kommentar

@war

 

Det tar seg bare rett og slett ikke pent ut og ha et miditower stående vedsiden av TV'en og resten av souround alegget ditt. Og de er ikke så ille å bygge i, en HTPC er et "møbel" på lik linje med HI-fi komponenter, derimot er det ofte problmer straks en sak ha det stille, det er derfor vi spør etter støynivå, kjøleløsninger er også meget relevant, da en ofte ønsker å legge gaming til HTPC'en.

 

Jeg ønsker en test av Dette kabinettet, er det rimligste HTPC kabinettet jeg har sedd som ser ok ut og med 120 mm vifter. (Bryr meg lite om viftene støyer, det gjør de stort sett på alle rimelige kabinett, men er jo enkle å skifte ut.

Lenke til kommentar
Den medfølgende mediasenterløsningen liker vi godt. Fjernkontrolleren lar deg gjøre det meste du skulle ha behov for å gjøre, fra en trygg og behagelig avstand i sofakroken.

 

Artikkelforfatteren mer enn indikerer her at det enheten muligens kan være farlig å oppholde seg i nærheten av. Hva snakker vi om? Fare for eksposjon, overledning og elektrisk støt, eller noe annet?

 

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...