Gå til innhold

Test: Tagan Piperock II 680W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er dere så glade i disse strømforsyningene? Har ikke set noe til skjermkort eller noe lignende i det siste :(

 

Fordi det er Jørgen som tester dem, det er bare det at Jørgen er så mye mer produktiv en en rekke andre på hw.no. Mange av de andre skribentene ser ut til å være mer opptatte av å skrive av nyheter fra digi.no og i senere tid også vg.no. Men etter kvaliteten på disse avskrivningene å dømme skal vi være glade for at de ikke tester produkter :p

 

 

Men tilbake til testen. Bra test som alltid Jørgen.

 

Jeg har dog en ide som kanskje kunne være aktuell ved testing av strømforsyninger. Testing av responstid. Altså "load transient response". Hvor raskt forsyningen klarer å kompensere for et raskt strømtrekk. Dette krever selvfølgelig nøyaktig utstyr. Se bildet som er vedlagt for hva jeg mener:

 

post-47774-1243950699_thumb.jpg

 

Til slutt, noe som ikke helt kom frem. Står det en 1kW sikring i denne, eller var det bare plass til en ? Dersom sikringen er på 1kW er jo dette potensielt farlig.

Lenke til kommentar

Feil i artikkelen:

 

"Hva er rippel? Kort fortalt er dette "urenheter" i spenningen, altså noe som ikke er ønsket. Rippel oppgis som en verdi i forhold til den aktuelle spenningen, i mV (tusendeler av en Volt). Desto lavere tallet er, desto bedre.

 

Rippelen er målt ved de samme stadiene som vi målte spenningen. I dette tilfellet betyr det at vi har målt rippelen ved 200, 400, 600, 800 og 1000 Watt."

 

Her er det sikkert copy & paste fra en annen artikkel tenker jeg, eller en mal av noe slag som ikke har blitt endret.

 

800 og 1000 Watt er godt gjort på en 680 Watt PSU :)

Lenke til kommentar
Ja, copypasta blir ganske fort harsk.

 

Ser at de fleste strømforsyninger har en eller annen svakhet. Løsning: kjøpe Corsair HX, MIST eller PCP&C.

 

For all del ikkje bland Mist blandt Corsair og ikkje minst PCP&cooling :scared:

 

Bra test av Tagan synes jeg :)

 

Tagan er faktisk et av strømforsøningsmerkene jeg stoler på :)

Lenke til kommentar

Tagan hadde ekstremt god kvalitet for en 5-7 år siden, så har det skjedd mye rart i ettertid. Jeg har 2stk Tagan 480W (husker ikke modellnavnet) og de har dyttet 2 maskiner trofast 24/7 i 6-7 år nå. Den ene maskinen er en filserver med 12stk harddisker, div. raidkort mm. og den har aldri fusket og er dønn stille med sine 2stk 80mm vifter.

 

De hadde hva jeg vil kalle "industristandard" kvalitet den gang. Når de tilbake til det kvalitetsnivået vil jeg kjøpe Tagan igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tagan hadde ekstremt god kvalitet for en 5-7 år siden, så har det skjedd mye rart i ettertid. Jeg har 2stk Tagan 480W (husker ikke modellnavnet) og de har dyttet 2 maskiner trofast 24/7 i 6-7 år nå. Den ene maskinen er en filserver med 12stk harddisker, div. raidkort mm. og den har aldri fusket og er dønn stille med sine 2stk 80mm vifter.

 

De hadde hva jeg vil kalle "industristandard" kvalitet den gang. Når de tilbake til det kvalitetsnivået vil jeg kjøpe Tagan igjen.

 

 

Jeg har også en eldre 480w fra Tagan, og fy som den har måtte gjennomgå. 9 disker, hvorav 2stk Raptor, overklokket A64, div overklokkede skjermkort. Den fungerer like godt den dag i dag, og den er like musestille som den alltid har vært.

 

I bruksmaskinen i dag har jeg en Tagan 780w SuperRock, og så langt har den vært veldig god. Veldig stille selv om jeg klokker både i7 og skjermkort hardt.

Det blir litt spennende å se hvor lenge den holder ut.

 

 

-----------

 

 

Det eneste punktet der den testede modellen kommer til kort er 3.3v, men hva har det å si i dag?

Er det noen som vet hva slags belastning det er på 3.3v på nye hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...