Gå til innhold

Vista Service Pack 2 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
32bit-utgaven har en størrelse på 348 MB, mens 64bit-utgaven er på hele 577 MB.

Dette fikk meg til å tenke på de som hardnakket påsto at x64 skulle få 20% større kode mens IA64 var code bloat i egen høye person. yeah right...

 

Så forøvrig at noen på digi fikk krasj etter oppgradering til sp2. Avventer uansett flere erfaringer før denne rulles ut...

Lenke til kommentar

"Currently, there is one stand-alone package available for Windows Vista SP2 and one stand-alone package for Windows Server 2008 SP2. This package contains the following five languages:

 

* English

* French

* German

* Japanese

* Spanish

 

Additional packages that contain all 36 language versions of Windows Vista SP2 and of Windows Server 2008 SP2 will be available in the future."

 

Hvor nær framtid tror dere?

Lenke til kommentar

Hvor nær framtid er vel ikke så nøye?

 

Alle kan jo lese og forstå engelsk hvis de har gjort noe annet enn å sove de årene som har gått.

 

Personlig kjører jeg Vista Ultimate 64 bit i Engelsk og syns det er best. Har man noe man lurer på er det bare å google det på engelsk så får man 400K svar på "no time".

 

Go go Windows!

 

Gjør denne SP bedre enn den forige. Har nemlig ingen planer om å skaffe meg Windows 7 med det første så det er bra at de fortsatt prioriterer Vista ^^

 

Tror dette blir bra jeg =)

Lenke til kommentar

Kor stor ledig plass krever det på Vista partisjonen for at eg skal kunne legge inn sp2?

Helde det med dei 577mb som pakken tar, eller? Har vel rundt 800-900mb ledig, og har ikkje tid til å begynne å endre på størrelsen akkurat nå.

 

Har jo alle sikkerhetsoppdateringer installert frå før av.

Lenke til kommentar

Hva er det som er den beste måten å installere ei maskin på om man starter fra scratch med en Vista SP1 DVD?

 

- Installere Vista SP1 -> Installere oppdateringer fra Windows Update -> Installere SP2

 

eller:

 

- Installere Vista SP1 -> Installere SP2 -> Installere oppdateringer fra WU?

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned 32bit versjonen, men jeg har norsk vista. fikk norsk versjon siden jeg kjøpte pc'en på expert. når jeg åpnet innstallfila fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne innstallere engelsk sp2 siden jeg hadde norsk vista :( kan dette løses ved å innstallere sp1 på engelsk? eller vil jeg få samme beskjed der?

 

anyone?

Lenke til kommentar
Kor stor ledig plass krever det på Vista partisjonen for at eg skal kunne legge inn sp2?

Helde det med dei 577mb som pakken tar, eller? Har vel rundt 800-900mb ledig, og har ikkje tid til å begynne å endre på størrelsen akkurat nå.

For å sitere fra "Installing Windows Vista Service Pack 2" som jeg var innom før jeg lastet ned de to stand-alone installerne:

 

Make sure there is enough free space on your computer's hard disk to install the service pack. The minimum disk space requirements for SP2 depend on what method you use to install SP2.

 

- Windows Update:

--- x86-based: 650 MB

--- x64-based: 900 MB

 

- Downloading SP2 from the Microsoft website:

--- x86-based: 1900 to 3000 MB

--- x64-based: 3300 to 5000 MB

edit: Dette har sikkert med plassbehov i.f.m utpakking å gjøre.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Hvor nær framtid er vel ikke så nøye?

 

Alle kan jo lese og forstå engelsk hvis de har gjort noe annet enn å sove de årene som har gått.

 

Personlig kjører jeg Vista Ultimate 64 bit i Engelsk og syns det er best. Har man noe man lurer på er det bare å google det på engelsk så får man 400K svar på "no time".

 

 

Jo det er rimelig nøye ettersom jeg har norsk versjon og dermed ikke kan innstallere den engelske SP'en. Har vel ingenting å gjøre med engelskkunnskaper det ?

Lenke til kommentar
packages that contain all 36 language versions of Windows Vista SP2 and of Windows Server 2008 SP2 will be available in the future."

 

Hvor nær framtid tror dere?

2 måneder. (Tror jeg.)

 

Hvis du vil ha et bedre begrunnet svar, så kan du jo lete opp KB-artiklene i.f.m. release av Vista SP1. Se når den kom på engelsk og når den kom på norsk. Datoen bruker å være oppgitt på den siden der "Download"-knappen befinner seg. En kan vel anta at tidsforskjellen for SP2 vil være omtrent som for SP1.

 

Jeg har forøvrig lagt inn SP2 på en stasjonær og en bærbar nå. Sistnevnte merket jeg ikke noen forskjell på, men den stasjonære føles merkbart "kvikkere" nå. (Jeg har ikke kjørt med SP2 beta eller RC tidligere.) Og det ser ut som CPU-forbruket ved vanlig "filbehandling" har gått ned. Oppstart av programmer virker også å gå raskere. Det er kanskje å ta i litt, men jeg fikk litt av den samme følelsen som da jeg tok i bruk Win7 på en annen PC her forleden ... (uten sammenligning forøvrig).

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå frustrasjonene folk gir uttrykk for med språkkompatibilitet.

 

Jeg har selv engelsk Vista, og den nekter meg altså å oppdatere med SP2 (fem språksvarianten), før jeg avinstallerer f.eks. norsk (som jo er nevnt tidligere). Jeg som lekte litt med Vista, og la inn ett par språk til har nå store ventetider, på å få disse avinstallert på en treg bærbar PC. Hvorfor skal det alltid være noe å irritere seg over med Microsofts produkter?

 

Dette synes jeg er nok ett tegn på dårlig planlegging av Microsoft når de lagde Vista. Selvfølgelig kan jeg forstå at de vil beskytte oss, men jeg synes Vista burde vært designet uten bindinger til språk. Engelsk som jo er hovedspråket til Microsoft burde kunne benyttes som standard, og at den tilbakestillet seg til Engelsk om maskinen skulle finne inkompatibilitet i forhold til språk. Og dette burde være en liten "brukervennlighetspris å betale" for at ting skulle gått smidigere.

 

Enkelt forklart: Om en kineser fikk levert den med kinesisk, så skulle en slik SP2 nektet å la seg installere. Men dersom ett av de 5 språkene likevel lå på maskinen, så skulle SP2 la seg installere, men da "falle tilbake" på ett av de 5 språkene. Kinesisk vil da ryddes til sides inntil en kinesisk SP2 språkpakke ble levert av Windows Update.

 

Selvfølgelig med en liten advarsel om språkbytte. Da ville brukeren kunne velge. Advarselen burde ligge i stammen av Vista, slik at den vises på alle språk.

Endret av G
Lenke til kommentar

Usakligheter om norsk og engelsk her! Poenget er at de fleste OEM maskiner blir levert med Norsk Vista!

 

Ellers hvis jeg ikke trenger de 4-5 nevnte funksjonsendringene som kommer i SP2 så kan jeg liksågodt holde meg til hotfixene så jeg slipper å skrote ned disken mer? Ikke noe annet her?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ellers hvis jeg ikke trenger de 4-5 nevnte funksjonsendringene som kommer i SP2 så kan jeg liksågodt holde meg til hotfixene så jeg slipper å skrote ned disken mer? Ikke noe annet her?

Vel, jeg synes min maskin ble "kvikkere" med SP2, men det er rent subjektivt ...

 

Forøvrig, etter at jeg hadde lagt inn SP1 brukte jeg denne oppskriften til å frigjøre litt diskplass. Jeg har ennå ikke fått det bekreftet at tilsvarende metoder kan brukes på SP2, men det ville ikke overraske meg. Time to go home and check it out ...

 

edit: Googlet litt først; litt info her.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...