Gå til innhold

Dell med fem Nehalem-servere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Nehalem, eller Xeon 5500, ble lansert i går kveld og Dell er første produsent ute med produkter."

 

Nehalem er ikke synonymt med Xeon 5500. Nehalem ble ikke lansert i går, de første prosessorene basert på Nehalem-mikroarkitekturen ble lansert i november fjor (Core i7). Derimot ble en serie Nehalem-baserte Xeon-prosessorer lansert i går.

Forøvrig er det flere uker siden den første produsenten lanserte produkter med Xeon 5500...

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Nå på hw.no skjerpe seg....Apple var ute med dette i sine Mac Pro systemer som første produsent for flere uker siden...

 

Er Mac Pro en server?

 

 

Ja Mac Pro bruker Xeon 5500-serien i arbeidsstasjonene sine, noe de fikk før Intel lanserte denne plattformen. Dell, HP, Supermicro, IBM og alle de andre produsentene fikk først lov til å bruke dette i sine servere etter lanseringen som var i gårkveld klokken 2100 norsk tid.

Lenke til kommentar
Nå på hw.no skjerpe seg....Apple var ute med dette i sine Mac Pro systemer som første produsent for flere uker siden...

 

Er Mac Pro en server?

 

 

Ja Mac Pro bruker Xeon 5500-serien i arbeidsstasjonene sine, noe de fikk før Intel lanserte denne plattformen. Dell, HP, Supermicro, IBM og alle de andre produsentene fikk først lov til å bruke dette i sine servere etter lanseringen som var i gårkveld klokken 2100 norsk tid.

Ja, Mac Pro er en server. Den er jo bygget av serverkomponenter (Xeon, dual quadcore, ECC RAM, osv) som en skikkelig server, og det er bare å hake av i rett konfigurasjonsvalg når man bestiller, så leveres den med OS X Server og RAID-kort preinstallert.

Lenke til kommentar

Hva har Mac Pro med denne artikkelen å gjøre. Artikkelen dreier seg om 5 nye Nehalem baserte Dell servere! Flott, mer av slik.

 

Og unnskyld meg.. om du putter "serverkomponenter" i en maskin så blir det ikke en "skikkelig server"... *oppgitt*. Å i hele tatt mene noe slik er jo latterlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva har Mac Pro med denne artikkelen å gjøre. Artikkelen dreier seg om 5 nye Nehalem baserte Dell servere! Flott, mer av slik.

Nei, si det...hvorfor skal noen gjøre det til en diskusjon om Mac Pro bare fordi Dell ikke var først med å levere Xeon 5500-baserte produkt? Flott at Dells servere presenteres, men det må da gå an å få fakta riktig likevel....

 

Og unnskyld meg.. om du putter "serverkomponenter" i en maskin så blir det ikke en "skikkelig server"... *oppgitt*. Å i hele tatt mene noe slik er jo latterlig.

Og unnskyld meg, men Mac Pro er bygget som en skikkelig server, leveres med et utmerket server-OS og -applikasjoner, og er en skikkelig server, uansett hva du måtte mene om det...så spar meg for latterlige kommentarer om hva du tror jeg mener.

 

Og så kan vi kanskje la ordkløveriet ligge, slik at du og andre kan konsentrere dere 100% om å diskutere og kommentere Dells servere, eller hva?

Lenke til kommentar

Hvis meg bilder av en Mac Pro så skal vi se hvor "skikkelig server" dette er. Nok en gang blir jeg vesentlig oppgitt av argumenter som ikke hører hjemme ift. "skikkelig server".

 

Så lenge de relevante argumentene for "skikkelig server" uteblir er og blir dette latterlig fra Mac siden ja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"Man" tror ikke noe som helst. Kanskje et par bilder gjør det enkelt nok for dere?

"Man" vet at tårnservere med liten redundancy, men robust dimensjonert for vedvarende høy belastning, med høy stabilitet og god sikring av dataintegritet (RAID, ECC, osv), er helt utmerket for mange behov, og "man" vet at rackservere med stor grad av redundancy, hotswapping og overvåkingsfunksjoner er det eneste som duger for andre.

"Man" vet også at både Dell og Apple leverer begge formfaktorer - tårn/rack, ulike grader av redundancy/hotswapping - fordi behovene er forskjellige.

"Man" vet også at stor grad av overkill ikke er bra, bare kostbart. En god serverløsning for et større datacenter med eget service- og driftspersonell og 99.9% "garantert" oppetid er ikke det samme som en god serverløsning for en middels norsk bedrift.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Vær så snill, slutt å blåse opp småting som dette. Vi skjønner at man kan bruke Mac Pro som en server, men svært få som kjøper MP for å kun bruke til serverbruk. I prinsippet så skal det såpass lite til for at man kan bruke maskinen sin til server, så det blir en annen diskusjon. Her er det snakk om rene servere!

Nå var Dell først ute med Xeon 5500 i sine SERVERE - ferdig med det! :new_woot:

Lenke til kommentar

@[GDI]Raptor: Ingressen til artikkelen er fortsatt riv ruskende gal, der det står "Nehalem, eller Xeon 5500". Nehalem er _ikke_ synonymt med Xeon 5500. Og de første Nehalem-baserte prosessorene kom i salg i november 2008, så Nehalem ble ikke introdusert "i går kveld" (relativt ift. artikkelens publiseringsdato). Hadde dette vært VG eller itavisen så kunne man forventet slike feil, men HW.no skal prestere bedre om noe så grunnleggende som markedets ledende prosessorarkitektur.

 

PS. Heldigvis er ikke det å påpeke åpenbare feil i en artikkel det samme som kverulering, så du trenger ikke kommentere min kommentar... ;)

 

PPS. Jeg skjønner ikke hvorfor innleggene til Theo343 skulle gjøre deg flau over noe som helst, men deg om det... ;)

Lenke til kommentar

Det er mer med en "server" enn at man har stappa en Xeon CPU inni ei kasse og installert en Linux variant på den. Den skal gjerne kunne komme med ganske seriöse support-avtaler, helst väre rack-monterbar, redundante PSU'er som tidligere nevnt, komme med installasjons cd'er som automatiserer godkjent oppsett av OS og drivere, tung fjern-administrasjons stötte osv. osv.

Lenke til kommentar

Newton:

Jeg tror nok ikke det var meg han ble flau over, men godt forsøk ;). Forøvrig har det gått deg hus forbi at en "skikkelig tårnserver" ofte kun er en 4U rackserver delvis snudd på høykant med en annen frontplate(konverteringskit medfølger). Så jeg beklager, det blir ikke en "skikkelig server" uansett hvor mye du liker den "designboksen" din.

 

Under tvil går den innunder et godt sammensatt selvbygg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...