Gå til innhold

Min treningsblogg - Pasilac *Linker til alle :D


Anbefalte innlegg

Biografi

Alder: 16 år

Høyde: 190 cm

Vekt: 84 kg 88kg

 

kort om meg

 

Jeg er en gutt på 16 år som har vært aktiv hele livet mitt, fotball, bandy, turn og mer. Og den siste tiden har jeg trent stryke tre ganger i uka. Jeg synes vekta er helt grei og bryr meg ikke så mye om den går opp eller ned så lenge jeg føler meg fornøyd med kroppen.

 

Mine mål

 

Jeg skal komme i bedre form, bli sterkere og få ned fettprosenten. Og denne treningsbloggen skal hjelpe meg til å gjennomføre målene.

 

 

Treningsprgram og kosthold

 

Jeg kjøer RYP med noen små endringer. Isteden for Bicepscurl sittende på benk, bruker jeg denne her: http://tinyurl.com/ccgys5 dette er mest fordi jeg føler meg mer komfortabel med den. Og på triceps bruker jeg denne her: http://tinyurl.com/2r56fx Også fordi jeg føler meg mer komfortabel med det.

 

Jeg er ikke veldig gira etter å bruke tusenvis av kroner på alle disse produktene de annbefaler, men jeg spiser mye mat og godterier og brus blir det på lørdager.

 

planen er å blogge her minst en gang i uka og helst etter hver trening, med bilder hver 14. dag. 3. uke

ser fram til å lese deres innspill og kommentarer til treningen min!

 

Forumets treningslogger :D

NwLife2

Jompa.

Xeigen

Nash

creaT

Marius'

Jonas2ks

Ole-ThInK

Endret av pasilac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uke 1

Da var første uka med trening ferdiggjort!

 

Uka startet bra med en fin styrkeøkt på mandag og 30 min på løpemaskinen etterpå. På tirsdag ble jeg syk og var hjemme fra skolen med litt småfeber onsdag og torsdag. Jeg hoppet rett til fredagens økt, noe som gikk fint. Jeg trenger ikke å starte på nytt med uke 1 noe som jeg var redd for.

 

 

bilde1m.png

w676.png

 

 

Fredagen fikk jeg problemer på det andre settet med bryst og klare 14 repitsjoner isteden for 15. Tror dere dette blir noe problem? Kostholdsmessig har det ikke vært så positivt med tanke på at jeg har vært syk og har fått i meg for lite mat av den grunn. Ellers har det vært bra! Har ikke noe eksakt å komme med på matfronten siden jeg ikke har notert noe. men det har vært mye mat og sunn mat!

Lenke til kommentar

Synes du bør ha en målsetning om å gå OPP i vekt og ikke motsatt. Det betyr mer mat. :thumbup: Som du ser av ryggen mangler du masse. Når du har begynt å få på plass fundamentet og repper på markløft 150-170kg i markløft kan du begynne å tenke på å gå ned i vekt om du føler for det. :yes:

Lenke til kommentar

Vekta bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Har ikke skjønt hykleriet om å veie lite eller om å veie mye. Greia er at magen min ser litt shaby ut og det har jeg lyst til å gjøre noe med, enten jeg går opp eller ned i vekt. Siden jeg trener styrke og spiser mye mat regner jeg med å gå opp i vekt uten at jeg synes det er noe problem.

 

Men det du egentlig sier er at jeg ikke skal bry meg om mageflesket før jeg har fått litt mer muskler??

Lenke til kommentar

Da er den grei! Når vi først er inne på denslags :p Burde jeg seriøst vurdere proteintilskudd og kreatin? Bestemte meg egentlig i starten at jeg ikke ville bruke noe sånt. Men tror jeg faktisk får i meg litt for lite protein gjennom en dag. Og siden stipendet fremdeles er disponibelt kan jeg faktisk koste på meg å kjøpe noe av det. Hva funker best? :)

 

Setter stor pris på henvendelsene deres! Føler dette virkelig kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar

Proteinpulver er en ok og billig kilde for å dekke proteinbehovet, å shake 50 gram om dagen er helt ok. Anbefaler deg imidlertid å heller drikke 3-4 liter melk om dagen (lettmelk om du vil begrenset fettinntaket litt). Da har du 100-130 gram protein og mye mer næring/kalorier enn du får fra proteinpulveret. Om du i tillegg sørger for å spise minst 400 gram karbonadedeig/300 gram kyllingfilet/300 gram fisk hver dag til middag har du lett 200-250 gram protein om dagen, og da blir proteinpulver overflødig. Så absolutt ikke nødvendig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå var uke to ferdiggjort og jeg er har andre økt i uke 3 på tapeten i dag. Uke to gikk greit, merka litt på kroppen når jeg det var forbrenningstid etterpå at jeg ikke var helt frisk, men styrke gikk helt fint.

 

 

 

bilde2.png

w411.png

 

 

Jeg har spist 4 brødskiver til frokost. 2 nye kl 10, 6 brødskiver til lunsj og en stor tine yoghurt med musli rundt halv fire tiden. Og mye middag etter trening og nok mat til at jeg blir mett til kvelds. Er det nok, eller burde jeg stappe i meg mer? :)

Lenke til kommentar
Nå var uke to ferdiggjort og jeg er har andre økt i uke 3 på tapeten i dag. Uke to gikk greit, merka litt på kroppen når jeg det var forbrenningstid etterpå at jeg ikke var helt frisk, men styrke gikk helt fint.

 

 

 

bilde2.png

w411.png

 

 

Jeg har spist 4 brødskiver til frokost. 2 nye kl 10, 6 brødskiver til lunsj og en stor tine yoghurt med musli rundt halv fire tiden. Og mye middag etter trening og nok mat til at jeg blir mett til kvelds. Er det nok, eller burde jeg stappe i meg mer? :)

 

Så fremst du ikke spiser veldig proteinrike midagger så tror jeg du trenger mer protein :D

 

Edit: HVA SKJER MED mcgyver på bilde mitt :omg:

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Uke 3

 

Tredje uka var unnagjort i forrigårs og ting ser bedre ut enn jeg hadde forventet. I morgen kommer det nye bilder, er ikke mye framgang, men tror det er bra etter hva jeg kan forvente. Har desverre vært litt små syk de ter første ukene.

 

 

bilde1qvu.png

w546.png

 

 

Med innspill fra dere har jeg fått bedskjed om å spise mer proteiner. Har begynt å spise mye egg, samt kylling til lunsj. Håper dette kan hjelpe!

 

Nå som det er påske har jeg et lite dillemma. Er bortreist og er usikker på om jeg kan få trent alle dagene eller om jeg får trent noe i det hele tatt. Hva gjør jeg da? Er et treningssenter her jeg er. Skal innom der i morra for å sjekke pris osv, men vet ikke enda hvordan mulighetene er.

 

God påske, folkens! :new_woot:

 

EDIT: Kommer noen bilder i morgen tidllg etter en god natts søvn!

Endret av pasilac
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann folkens! Blei ikke noe trening i påskeuke, desverre. Jeg holder på med uke 4 nå og har nå gått ned i repitisjoner til 5 stk. Dette var anderledes. Jeg kjenner det ikke like godt på musklene med 5 reps som jeg gjorde med 10 reps. Burde jeg øke på vekta da, eller bare la det være som det er? :)

 

Har gått opp i vekt også! 87,2 nå!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

5. og nest siste uke av grunnprogrammet er ferdig!

 

Denne uka gikk supert. Har i også lagt til en løpetur hver torsdag sammen med en kompis. Har klart å slette PDF'en hvor det står hvor mye vekt jeg skal løfte osv, så får ikke lagt ut her. Men jeg kan si at jeg har følt det har vært alt for lett. Har fint klart å ta både 8 og 10 repitisjoner med den vekta jeg skal ha på 5 repitisjoner.

 

Skal jeg øke vekta, følge skjemaet eller ta flere reps?? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...