Gå til innhold

Min treningsblogg - Pasilac *Linker til alle :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor ble det av de progresjonsbildene?

Hva du gjør videre kommer litt ann på hva du selv har lyst til.

 

Det var de ja :p Har tatt ett sett etter uke 3, som jeg aldri somla meg til å laste opp. Tror jeg skal ta noen nå også og laste opp i løpet av kvelden!

Lenke til kommentar
Morsomt å følge med deg :)

Flotte treninger du har for deg :thumbup:

 

 

ser stor forskjell på ryggen siden du starta å trene :thumbup:

stå på :D

 

Dette er sånn som gir motivasjon. :D tok meg en tur på vekta i dag også, 88,7 kilo. veit ikke hvor mye av det som er fett, men tror jeg går for maks forbrenning etter denne hvileuka er ferdig. Hadde ikke gjort noe med å få bort mageflesket heller!

Lenke til kommentar

Når jeg skal gå ned i fettprosent bruker jeg og ta meg en løpetur som " Intervall"

 

Der jeg bor løper jeg opp og ned en bakke + at jeg går og så kjører samme runden om igjen X antall ganger.

Funker fett på meg :new_woot: gikk ned en Halv kilo på turen ;)

Funker fett om sommern når man svetter mye og da svetter du rett og slett av deg fett :D

 

Men skal man løfte tunge vekter må man nok være litt tung også..

Men Stå på! Følger med i loggen din. ;)

Lenke til kommentar
vilken vekt har du sett for deg og ligge på?

 

Er litt usikker faktisk :hmm:

 

Jeg tenker egentlig mer på hvordan kroppen min ser ut og hvordan fysisk form jeg føler meg i. Men siden jeg trener styrke og at å gå opp i vekt er en naturlig ting rundt nettopp å trene styrke, skriver jeg opp vekta som en del av å se progresjon ;)

Lenke til kommentar
Kom igjen, kom deg opp av sofaen, og gjør det du skal, og så loggfører du! Tror du at du kan slippe unda så lett? Vi følger med deg!

 

Haha! Pausen min blir en uke lengre enn hva programmet sier. Vi lager film på skolen nå, og jeg mister to treningsøkter denne uka. Trente forsåvidt på mandag, men fant ut at det var like greit å ikke loggføre den :p

 

Men, 18. mai kommer jeg tilbake for fult! :D

 

Ps. Har løpt 2 ganger denne uka ;)

Lenke til kommentar

Er jo godt gjort dette. Jeg har lurt på, fins det noe bra svar på et idéelt forholdstall mellom hva man greier å ta i de tre baseøvelsene?

 

F.eks. du tar omtrent det samme i knebøy og markløft, men nesten 20-30kg mindre i benkpress. Jeg er på samme måten, jeg tar ca. 43kg 10RM i både bøy og mark, men jeg tar også dette i benkpress, ca. 40kg i 10RM. Det er derfor jeg lurer på om dette kan fortelle noe om "muskelfordelingen/balansen" i kroppen, og hva som er mest idéelt og hva som kan gi en indikasjon på hva man burde trene mest.

 

Bare for å nevne, når jeg tar 1RM tar jeg ca. 70kg i knebøy men bare 50kg benkpress, da har altså bøy steget til nesten det dobbelte, 30kg mer enn 10RM, mens benkpress bare har steget 25%, 10kg fra 10RM.

Lenke til kommentar
Er jo godt gjort dette. Jeg har lurt på, fins det noe bra svar på et idéelt forholdstall mellom hva man greier å ta i de tre baseøvelsene?

 

F.eks. du tar omtrent det samme i knebøy og markløft, men nesten 20-30kg mindre i benkpress. Jeg er på samme måten, jeg tar ca. 43kg 10RM i både bøy og mark, men jeg tar også dette i benkpress, ca. 40kg i 10RM. Det er derfor jeg lurer på om dette kan fortelle noe om "muskelfordelingen/balansen" i kroppen, og hva som er mest idéelt og hva som kan gi en indikasjon på hva man burde trene mest.

 

Bare for å nevne, når jeg tar 1RM tar jeg ca. 70kg i knebøy men bare 50kg benkpress, da har altså bøy steget til nesten det dobbelte, 30kg mer enn 10RM, mens benkpress bare har steget 25%, 10kg fra 10RM.

 

Knebøy og markløft går, hvis jeg har skjønt riktig, på muskelatur som holder mesteparten av kropsvekten oppe. Det er da naturlig at du er sterkere i disse to øvelsene enn i benk.

Lenke til kommentar

Jeg sovna nesten rett etter jeg kom fra trening i går, så blei ikke noe logging desverre. Men her kommer'n!

 

Knebøy: 2 x 15 x 52,5kg

Markløft: 1 x 15 x 57,5kg

Benk: 3 x 15 x 40kg

Nedtrekk: 2 x 15 x 50kg

Roing: 1 x 15 x 35kg

Arnoldpress: 2 x 15 x 12kg

Biceps: 1 x 15 x 22kg

Triceps: 1 x 15 x 25kg

 

 

Var deilig å kjenne skikkelig brenning i musklene igjen! Første trening på to uker og jeg føler meg i toppform. Nå er tirsdag og i følge programmet mitt må jeg ut på forbrenningstur ;)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...