Gå til innhold

Microsoft satser på søkemarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil påstå at de gangene jeg har søkt på noe i Live Search har jeg aldri funnet det jeg søkte etter like lett som med Google. I google trenger jeg normalt sett å bruke to-tre nøkkelord, og så har jeg treff på første link. I Live må jeg prøve flere ganger for å finne det samme.

 

Noe litt annet, men fremdeles relatert: I for eksempel Firefox eller opera kan du skrive inn "dagbladet" eller "icanhascheese" i adressefeltet, og så benytter de Google til å finne den mest sannsynlige adressen ut i fra din IP og sannsynlige treff i Google, og så blir du omdirigert til riktig nettsted automatisk. I f.eks. IE7 blir du bare spyttet inn i Live Search, og det er ikke rent sjeldent jeg har opplevd at øverste treff var noe helt annet enn den sida jeg skulle inn på.. Så MS har veldig mye å lære for å kunne konkurrere med Google..

Lenke til kommentar
"Microsoft satser på søkemarkedet" Igjen altså? Kan de ikke inse at de må gi opp drømmen om monopol snart.

 

hvem har sagt at de trenger monopol for å drive en lønnsom søkevirksomhet?

Bare se på xbox360, de har ikke monopol men tjener likevel penger på xbox-divisjonen.. det såg jævli mørkt ut i starten men til slutt slo xbox til for fullt.. who knows, ting kan vel skje på søkemarkedet også..

Lenke til kommentar

Tydelig at artikkelforfatter er dårlig i engelsk og har fryktelig hastverk. Google har mer enn 21,7% markedsandel, det burde vel de fleste vite pr dags dato. Les teksten du skriver av skikkelig neste gang Arsæll Benediktsson.

 

Det er ikke noe nytt at alle Microsoft eller google eller yahoo satser på søkemarkedet, det er mye penger å tjene innenfor annonsering. At det her skulle være en nyhet har jeg store problemer med å se.

Lenke til kommentar
Programvaregiganten har nylig fått til flere nye kontrakter. Den ene kontrakten betyr at søkeverktøyet Live Search kommer til å bli standard-søkeverktøyet i nye datamaskiner fra Dell. Dell-maskinene kommer også til å få innebygd Windows Live-verktøylinje, i hvert fall for små bedrifter og hjemmebrukere.

 

Videre har Microsoft fått nye kontrakter som gjør at datamaskiner fra produsenter som HP og Lenovo skal ha innebygd Windows Live og Microsofts søkemotor.

Altså ennå mer crapware på nye PCer :thumbdown:

Lenke til kommentar
Noe litt annet, men fremdeles relatert: I for eksempel Firefox eller opera kan du skrive inn "dagbladet" eller "icanhascheese" i adressefeltet, og så benytter de Google til å finne den mest sannsynlige adressen ut i fra din IP og sannsynlige treff i Google, og så blir du omdirigert til riktig nettsted automatisk.

Det er fordi Google betaler Mozilla og Opera per søk.

 

Festlig at når microsoft skryter av at de skal bli større er det ikke fordi tjenesten har blitt bedre, men fordi de har kjøpt bundlingrettigheter.

Lenke til kommentar
Noe litt annet, men fremdeles relatert: I for eksempel Firefox eller opera kan du skrive inn "dagbladet" eller "icanhascheese" i adressefeltet, og så benytter de Google til å finne den mest sannsynlige adressen ut i fra din IP og sannsynlige treff i Google, og så blir du omdirigert til riktig nettsted automatisk.

Det er fordi Google betaler Mozilla og Opera per søk.

 

Festlig at når microsoft skryter av at de skal bli større er det ikke fordi tjenesten har blitt bedre, men fordi de har kjøpt bundlingrettigheter.

 

 

Er ikke dette standard businessmodell hos ms da  :yes:  

Lenke til kommentar

Må også si selv at Google er en hel del bedre til å søke med enn Live Search. Søkene er bare bedre og mer relevante. Dessuten er det utrolig irriterende å bli spyttet ut i LS når jeg gjør en liten leif i adressen.

 

Nei MS, hold dere til OS og krysskassa for øyeblikket, alternative løsninger gikk forbi dere for lenge siden.

Lenke til kommentar
Noe litt annet, men fremdeles relatert: I for eksempel Firefox eller opera kan du skrive inn "dagbladet" eller "icanhascheese" i adressefeltet, og så benytter de Google til å finne den mest sannsynlige adressen ut i fra din IP og sannsynlige treff i Google, og så blir du omdirigert til riktig nettsted automatisk. I f.eks. IE7 blir du bare spyttet inn i Live Search, og det er ikke rent sjeldent jeg har opplevd at øverste treff var noe helt annet enn den sida jeg skulle inn på.. Så MS har veldig mye å lære for å kunne konkurrere med Google..

 

Hvis du forandrer standard søkeleverandør til Google i Internet Explorer 7, så kan du søke med Google direkte i addressefeltet.

Så da slipper du å bli "spyttet" inn i Live Search :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...