Gå til innhold

Oppgraderer nett-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig skjermoppløsninger... Grei pris. Noen som vet merke på SSD? Det kan være mye over 10x ytelsesforskjell avhengig av merker, fra dårligere enn vanlige 2,5" 5400rpm harddisker til mange ganger raskere enn 15k rpm SAS disker... 80GB SSD sier egentlig kun at den tåler en tur i bakken, ikke noe om ytelse uten å spesifisere noe nærmere.

Lenke til kommentar

Håper dette driver prisen på 2133 ned, tviler på at jeg har råd til denne modellen.

 

EDIT:

Spennende! Kommer denne med SuSE til Norge er det store muligheter for kjøp fra min side :) Men har ikke MS lagt restriksjoner på XP da? Hvis man skal ha en sånn maskin med XP kan den vel ikke har mer enn 1 gb minne osv? oO
Jupp, dette er nok den eneste grunnen til at de bedre utgavene av 2133 bare kommer med Vista eller GNU/Linux. Endret av haalo
Lenke til kommentar

nja.. jeg er veldig fornøyd med via prosessoren.. Den er bedre enn Atom faktisk. Men det jeg merka var at S3 grafikken var litt for svak. AGP basert i 2008/2009 er litt for sløvt.

 

Jaja.. nå skal jeg uansett vente til det dukker opp en dobbeltkjerne utgave før det blir noen oppgradering.

Lenke til kommentar
Spennende! Kommer denne med SuSE til Norge er det store muligheter for kjøp fra min side :) Men har ikke MS lagt restriksjoner på XP da? Hvis man skal ha en sånn maskin med XP kan den vel ikke har mer enn 1 gb minne osv? oO

Finner ikke kilden i farta men jeg mener at forutsetningen var at brikkesettet ikke støttet mer enn 2GB. Derimot har noen(asus) levert XP-modellen av en maskin med dårligere spec enn linux-modellen for å kompensere for ekstrakostnaden en XP-lisens er...

Lenke til kommentar
Maskinen blir tilgjengelig med to LED-baklyste ulike skjermer med henholdsvis 1366x768 og 1024x567 piksler.

Irriterende at de ikke klarer å lande på 1280x800 som gir skaleringsfri 720p HD-film og 800 pixler i høyden til annet bruk.

 

Kjipt at de går over til Atom/945 og dermed minker valgmulighetene for oss.

 

Da ble den straks mer interessant. Via prosessoren var ALTFOR svak.

Atom N270 er neppe raskere.

 

Gleder meg mer til det kommer "nett-PC"-er med AMD og ATI sånn at de kan brukes til å spille av 1080p materiale. Det vil vel ikke gå an på denne?

Nei det vil ikke gå an fordi grafikkdelen i brikkesettet er for svak. Den vil til og med slite med 720p med enkelte avspillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...