Gå til innhold

Detaljer om Deus Ex 3 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper dette spillet havner litt nærmere det første, for nummer to i serien var noe kleint.

Deus Ex var helt konge, men toeren var liksom litt sånn passe og ikke like engasjerende.

 

Beskrivelsen av spillet høres unektelig spennende ut, selv om det egentlig var som forventet. (Bortsett fra at man spiller en sikkerhetvakt... Hvem kom på den idéen?) Gleder meg uansett. :D

Lenke til kommentar
Herre jesus. Retard-helsesystemet fra CoD 2-4 i DE3... Skutt i ansiktet? Ikke noe problem, bare sitt bak denne kommoden i ti sekunder!

Man kan si mye om sånne nymotens helsesystemer, men de er et alternativ til - og gir mer flyt enn - en masse unødvendig loading som heller ikke akkurat bidrar til innlevelsen.

Lenke til kommentar
Herre jesus. Retard-helsesystemet fra CoD 2-4 i DE3... Skutt i ansiktet? Ikke noe problem, bare sitt bak denne kommoden i ti sekunder!

Man kan si mye om sånne nymotens helsesystemer, men de er et alternativ til - og gir mer flyt enn - en masse unødvendig loading som heller ikke akkurat bidrar til innlevelsen.

 

Hva skjedde med å være dyktig nok i spillet til å overleve på de recovery-ressursene man får utlevert mens man kommer seg videre?

 

Nei, her trengs både quicksaves og et helstesystem som i praksis betyr at du er udødelig for at den jevne spiller i 2008 skal ha en sjanse.

Lenke til kommentar

I den grad et spill stiller krav til spillerens ferdigheter er det for å gi bedre innlevelse, og hvis (merk: hvis) et slikt moderne system gir bedre innlevelse, så er det bedre. Hva man kan si om late og ubrukelige "casual gamers" er ikke så interessant.

 

EDIT: Det jeg vil si er: La oss ikke avskrive spillet fordi det kan bli for tilgivende. Jeg digger å spille Deus Ex 1 på realistic, og har irritert meg over autoheal-systemer selv, men etter hvert slår det meg at save-load-save-load ad nauseam kanskje ikke er bedre alltid.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Sammenliknet med et system som - selv i den nærmest prekambriske perioden da Deus Ex var nytt - klarte å avgjøre hvor man var skadet, og hvordan dette påvirket karakteren man spilte, så ser jeg ikke hvordan et billig, automatisk helbredelsessystem som sparkes i gang hver gang man gjemmer seg bak noe skal legge noe som helst til innlevelsesfaktoren.

Lenke til kommentar

Ingenting er en selvfølge, og vi har ikke sett spillet enda. Til da kan vi ikke si noe spesifikt om hvordan overgangen fra det ene systemet til det andre kommer til å ødelegge DE3, og derfor uttalte jeg meg mer generelt. Det er ingenting i veien for at det skal gå an å kombinere de to. Er vi heldige går det an å velge hardcore mode med gamlemåten, men det forutsetter kanskje utstrakt whining fra fanboyhold i forkant.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Samtidig er det kun spillerens egenskaper som avgjør hvor treffsikre de er med våpnene i Deus Ex 3, da det ikke er noen rollespillaktig statistikker som bestemmer ting som treffsikkerhet.

 

og jeg som faktisk likte dette elementet ved første spillet, siden det tvang en til å tenke fremfor bare å gå rambo...

Lenke til kommentar
Herre jesus. Retard-helsesystemet fra CoD 2-4 i DE3... Skutt i ansiktet? Ikke noe problem, bare sitt bak denne kommoden i ti sekunder!

Man kan si mye om sånne nymotens helsesystemer, men de er et alternativ til - og gir mer flyt enn - en masse unødvendig loading som heller ikke akkurat bidrar til innlevelsen.

 

Var jo flyt før også, man holdt seg jo i live vha helsepakker ol, når man lå tynt ann måtte man bare være veldig forsiktig, jeg syntes det fungerer bedre enn hvil og heal-systemer, men det er vel smak og behag.

 

Elers blir det jo interessant å se hvordan dette blir, Deus Ex 1 var veldig bra, 2 var ikke all verden.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...