Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Det er ikke så forskjellig der. Slutten av oktober er i slutten av regnsesongen også der. Det betyr optimal timing om man ønsker dengue-feber eller noe annet spennende.

 

 

 

Vurdererte sør-korea utpå nyåret når varmen kommer tilbake, men kanskje det da passer bedre å dra dit i Oktober og dra til videre til Hanoi litt utpå November? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er selvsagt mulig å besøke de fleste land de fleste måneder, men jeg snakker om hva som er optimalt da man kan få en enda bedre opplevelse om man reiser i riktig sesong.

 

Den optimale tiden å besøke Seoul er våren og spesielt om man klarer være der i mai under "Lotus Lantern Festival" hvor de har fantastiske opptog. Oktober kan selvsagt også være bra i Seoul og å utsette besøket til sørøst-asia med noen uker på høsten kan drastisk redusere hvor mye regn og mygg man møter.

 

Og igjen vil du treffe folk som har reist midt i regnsesongen og som vil si at "Det kom kun et kraftig regnskyll om ettermiddagen, ellers var det sol så jeg skjønner ikke hva folk klager over."

Lenke til kommentar

Noen som har vært i Lisboa og kan fortelle om det er verdt å reise dit?

Selvsagt. Folk er forskjellige, men har aldri hørt om noen som ble skuffet av en tur dit.

 

En gang skulle man prøve gjøre byen penere så det kom en lov om hvor ofte man måtte male hus. Det eneste unntaket var om man hadde en overflate som ikke trengte å stadig bli malt, som for eksempel glasserte fliser. Det slo raskt ann og mange hus fikk glasserte og ofte pent dekorerte fliser på ytterveggene. Det gjør byen veldig spesiell, i flere gater er det nesten som om man er i et badreom. Det er også en by med mye kronglete gater og bratte bakker. Man har funiculare(skrå-trikk) og byheis. Det er fasinerende å bare gå eller ta skranglete trikk gjennom byen.

 

Tar man funicularen vest fra sentrum er det en bydel med masse utesteder hvor man kan spise eller drikke til fado-sang. Sør for byen ligger det som er påstått å være europas største designer outlet. Vestover kan man ta toget til Sintra for bløtekake-slott i grønne omgivelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.secretflying.com/posts/sweden-or-norway-to-toronto-canada-from-only-e265-roundtrip/

 

Toronto fra 2308,- (+ kortbegyr eller fra 2668,- rett fra Air Canada)

 

Salgsperiode: ?

Reiseperiode: april-september

 

Fant ikke noe tilsvarende da jeg forsøkte andre byer i Canada, men fant flere andre datoer. Bruk lavpriskalenderen til Air Canada for å finne flere datoer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fant en meget rimelig tur-retur flight i ITA Matrix, men jeg finner den ikke igjen hos SAS.no når jeg prøver å bestille der. Ikke hos Scyscanner heller. Tips?

Prøv alltis også Wideroe.no som gir deg mye av det sas ikke selv finner. Ellers er det enkelte av søkeverktøyene som for ekssempel legger inn at reisende er under 26 år slik at man får pris for ungdomsbillett...

Lenke til kommentar

Jeg fant en meget rimelig tur-retur flight i ITA Matrix, men jeg finner den ikke igjen hos SAS.no når jeg prøver å bestille der. Ikke hos Scyscanner heller. Tips?

Hvis ikke - bruk Berg-Hansen (reisebyrå). Har ikke bestilt der selv, men blitt fortalt at du bare sender dem booking informasjonen du henter ut fra ITA Matrix.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

https://www.airfrance.no/NO/en/local/resainfovol/meilleuresoffres/fly-and-smile.htm?WT.tsrc=emailutm_campaign=campaignbuilder_3007&ESV_market=NO

 

Martinique, Guadelupe fra 5100,- (under annonsert pris)

 

Salgsperiode: til 1. april

Reiseperiode: ikke spesifisert, men fant flere til neste vinter

 

Pass på at det er flyplassbytte i Paris. Har selv fått dekket bussbillett når jeg vet hvor og hvordan man skal spørre, typisk fransk....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...