Gå til innhold

Sony Ericsson K800 - diskuter den her


Anbefalte innlegg

Siden den forrige tråden og SOny Ericsson ble stengt tenkte jeg å starte en egen tråd om K800, der vi kan diskutere det vi måtte lure på, rise og rose osv.

 

Noen som vet om det er bekreftet at det kun kommer 1 GB minnekort til K800, er jo "lite" da. Og noen som vet om man må ha en ny, egen, kortleser for denne, eller om man kan bruke de som Memory Stick Duoen bruker?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke la dere lure av 3,2mp "cybershot" eller hva det måtte være, bildene blir ikke noe extreme bra, kanskje det kunne være dårlig fotograf eller dårlig printer, men hoof... bildet som ble tatt ble jeg skuffet over. Likte heller K750 sin da den kom ut.

Lenke til kommentar
Ikke la dere lure av 3,2mp "cybershot" eller hva det måtte være, bildene blir ikke noe extreme bra, kanskje det kunne være dårlig fotograf eller dårlig printer, men hoof... bildet som ble tatt ble jeg skuffet over. Likte heller K750 sin da den kom ut.

5767550[/snapback]

 

Ikke stress kvaliteten på dette tidspunktet, det blir bare bedre.

 

Vet at sammenlikninger som har blitt gjort med Sharp 903, og K800, der kom K800 ut som vinner.

(K800 som da faktisk er noe mer enn en beta model)

Pr idag er Sharp 903 kjent som den mobilen som tar de beste bildene.

Hadde den ikke kunnet hatt et slikt nivå på bildene den tok, hadde Sony aldri lånt bort Cybershot navnet, som er noe av det sterkeste merkenavnene inne elektronikk.

:)

Lenke til kommentar

Det kan sikkert være mulig, men Sharp 903, tar den bedre enn 8mp mobilen fra Anycall? Da håper jeg virkelig det var noe feil med printeren, for bildet vi fikk printet ut... den var ikke no å skryte av, så fra min synspunkt så "er" k800 sin kamera sykt dårlig. Men jeg skal ikke dømme no, hører det BMWM3 sier... det er han som har mest peil på Amobil per idag.

Lenke til kommentar
Eldar fra mobile-review sier jo at det ikke finnes noen kameratelefon som kan overgå K800 på

8-11 måneder, og han har jo rimelig peiling da.

:tease:

5768052[/snapback]

 

Nei. Eldar, ikke at jeg ser hvorfor vi skal høre på han angående dette, sa at det var den beste kameramobilen i 8-11 mnd, i den formen. Altså kan det komme klapp, slidere, svivel osv. mobiler som er bedre. Ikke at det ikke kan komme bedre i vanlig form uansett, men da strider det jo mot hva han sier.

 

Angående K800i. Ser ut til å bli en fin telefon, ingenting stort, men absolutt fin og grei. Dette forutsetter at den kommer på vanlig 3-4 tusen kr pris og ikke 5 tusen som enkelte sa.

Lenke til kommentar

K800 virker meget lovende. Vil den komme for salg allerede i juni? Vil de nye minenbrikkene bli dyre? De nye Bluetooth stereo-hodetelefonene virker også meget lovende. Noen som vet om det er knapper for å styre musikken på dem (play, stop, neste, forrige etc)? Håper de kommer med clips også (?); er ikke noe stor fan av å gå med den hengende rundt halsen som et smykke.

Lenke til kommentar
Eldar fra mobile-review sier jo at det ikke finnes noen kameratelefon som kan overgå K800 på

8-11 måneder, og han har jo rimelig peiling da.

:tease:

5768052[/snapback]

 

Det å nevne Eldar og M-R er som å vifte med en rød klut foran en okse her inne.

Spesielt ovenfor Molna og arehei :roll:

 

Beklageligvis er det slik da at alt man sier og forutsier, ikke kan stemme hele tiden, da denne bransjen endrer strategi som andre bytter underbukse.

Men samme det, vi velger alle hvem vi vil høre og lytte på.

 

Det jeg kan nevne i den anledning (hans statment) er at vi snakker om produkter i samme pris og form.

Og at Anycall og slike showoff mobiler, ikke er regnet med.

Da dette ikke er noe masse produkt å snakke om.

Stort sett er det Koreanske markedet som det blir sluppet slike mobiler på (5-10 megapxl mobiler kameraer)

 

Men forvent flere Cybershot branded mobiler, dette er bare den første og kommer til å bli utvidet omtrent som W serien.

Slett ikke umulig at det vil dukke opp en til iår...

:)

Lenke til kommentar

Nokia _har_ vel også gjort omtrent det samme, med 6680 og 6681, samt N70.

 

Liker at man får valget mellom GSM/EDGE og UMTS. Selv har jeg overhodet ikke noe bruk for UMTS så lenge man har EDGE, og vil gjerne derfor slippe å betale for dette.

 

Men, så ser det ikke ut til at K790i kommer hit uansett.

Lenke til kommentar
Nokia _har_ vel også gjort omtrent det samme, med 6680 og 6681, samt N70.

 

Liker at man får valget mellom GSM/EDGE og UMTS. Selv har jeg overhodet ikke noe bruk for UMTS så lenge man har EDGE, og vil gjerne derfor slippe å betale for dette.

 

Men, så ser det ikke ut til at K790i kommer hit uansett.

5783039[/snapback]

 

K790i kommer jo til Norge vel Arehei?

Link

Lenke til kommentar

K800i er en bra mobil, men det er en ting som jeg ikke skjønner! Hvorfor i all verden har kamerat blitt oppgradert til 3,2 Mpix mens videoen er fortsatt 176x144 og har en bilde frekvens på 15 bilder i skundet !? Disse spesifikasjonene for video er helt ubrukelige synes jeg. Noen vil kanskje si at SE venter med å oppgradere videoen i Handycam serien, men jeg mener at de kunne i hvertfall oppgradert den til 352x288, 30fps.

Til sammenligning har SE W900i og Nokia 6280 video oppløsning på 640x480 VGA, 15fps!

 

Forresten så finner dere 2 korte video snutter tatt med Nokia 6280 her

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...ia_6280/24579/5

 

Og video snutter tatt med SE K750i (177x144) her

http://www.mobile-review.com/review/sonyer...n-k750-en.shtml

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...