Gå til innhold

C-date Truer med faktura


delish3

Anbefalte innlegg

Så jeg selvfølgelig klarte å ende opp på datingsiden c-date (så reklame på tv). registrerte meg og plutselig 3mnd senere fikk jeg en faktura på 2800kr fordi jeg var "premium". jeg betalte den og brukte aldri siden noe mer. det gikk 3mnder til og bang, enda en faktura på 2800. så jeg trenger litt hjelp her.

 

Hei (fjernet navn) 

den 26.05.2017 ble ditt abonnement for et 3-måneder premiummedlemskap automatisk fornyet. Dette abonnementet kjøpte du den 25.01.2017 med emailadressen (fjerner email)@live.com på www.c-date.no. 

Fornyelsen ble gjennomført i henhold til våre generelle vilkår og betingelser.

Produktkjøp 3-måneder premiummedlemskap.
IP-adressen fra kjøpstidspunktet: xxxxx
Betalingsmetode: Kredittkort 

Vår betalingsleverandør har informert oss om følgende; det var ikke mulig å trekke din siste abonnementsavgift fra din konto den 26.05.2017. 

Abonnementsavgiften på 2 697,00 kr, i tillegg til omkostningsgebyrer på 105,00 kr står nå til forfall. 

Totalbeløpet som skal betales ligger nå på 2 802,00 kr. 
 

template-button-green_left_end.jpg   Betal nå   template-button-green_right_end.jpg

Den eneste måten du kan forhindre inkasso er ved å betale hele beløpet til riktig tid. I tilfeller hvor du ikke har betalt hele beløpet, eller betalingsfristen er blitt overskredet, vil saken din bli sendt videre til et eksternt inkassobyrå. Vi gjør deg oppmerksom på at dette vil medføre ytterlige kostnader for deg. 

Vennligst overfør 2 802,00 kr innen 7 dager, senest den 07.08.2017 via bankoverførsel til følgende bankkonto: 
 

Navn: 
IBAN: 
BIC: 
Bank: 
Beløp:
Referanse: 
Bankaddresse:

  Interdate S.A.
DE32700202700015080834
HYVEDEMMXXX
UniCredit Bank – HypoVereinsbank
2 802,00 kr
NO-2017-05-26-156251573-CDATE-DN
UniCredit Bank – HypoVereinsbank Muenchen
Kardinal-Faulhaber-Strasse 3
D–80333 Muenchen, Tyskland

Betaling gjort innenfor tidsfristen er den eneste måten å unngå ytterligere kostnader på. Etter at vi har mottatt din betaling vil denne saken bli avsluttet og du vil ikke bli tilsendt flere purregebyrer. Din automatiske fornyelse av ditt medlemskap har allerede blitt kansellert. Du kan enten benytte deg av ditt premiummedlemskap frem til utløpsdatoen av ditt abonnement, eller velge å slette din konto. 

Du finner mer informasjon under FAQ- seksjonen nedenfor.

**********************************************************************************************************************
Dette er en automatisk e-post.
Vennligst ikke svar tilbake på denne e-postadressen. Den blir kun brukt til å sende ut meldinger, men ikke til å motta e-post. 
Du finner vår kontaktinformasjon i informasjonsseksjonen nedenunder. 
**********************************************************************************************************************

Hilsen,

Andreas Schneider
C‑Date Innkrevningsavdeling

***************************************
Interdate S.A. 
13 rue du Commerce –L-1351 Luxembourg – Luxembourg
***************************************

Interdate S.A Innfordring 

I. Om Interdate S.A
II. Du har et abonnement hos oss
III. Dette er en bindedne kontrakt
IV. Det er ikke nødvendig å sende ut en faktura
V. Abonnementsavgift
VI. Automatisk fornyelse
VII. Oppsigelse
VIII. Purring, men allerede kansellert 
IX. Purring, men allerede hevet kjøpet
X. Purring og misbruk av betalingsopplysninger 
XI. Stoppe inkassoprosessen
XII. Inkasso


I. Om Interdate S.A
Interdate S.A. er en av Europas største selskaper som tilbyr online datingtjenester. For mer informasjon, gå inn www.c-date.no.

II. Du har et abonnement hos oss
Da du kjøpte ditt premiummedlemskap ble du informert om at kontrakten din automatisk vil bli forlenget med den utvalgte tidsperioden (3, 6 eller 12 måneder) som du selv har bestilt. I tillegg fikk du vite at prisen alltid er fastsatt og blir betalt i begynnelsen av en ny periode som en forhåndsbetaling. 
Du ble også bedt om å lese og akseptere C‑Date sine generelle vilkår og betingelser da du kjøpte ditt medlemskap. I våre avtalevilkår kan du også lese om kontraktsforlengelse og betingelsene for angrerett. Du har inngått en avtale og står i kontrakt med oss. 

III. Dette er en bindedne kontrakt
Kontrakter som er blitt inngått på nettet er juridisk gyldig på lik linje med kontrakter som er blitt underskrevet for hånd og hvor begge parter har gitt sin intensjonserklæring. Ved å fylle inn dine betalingsopplysninger og klikke på knappen som starter betalingsprosessen har du inngått en avtale med oss og akseptert våre generelle vilkår & betingelser. 

IV. Det er ikke nødvendig å sende ut en faktura
Du har inngått en avtale på nettet og du vil som regel motta en e-postbekreftelse. Under betalingsprosessen ga du oss tillatelse til å belaste ditt VISA. Det er du som har det fulle og hele ansvaret for å sørge for at hele beløpet kan bli belastet fra din konto. Derfor ser vi det ikke som en nødvendighet at vi sender ut en ekstra fakturaregning angående din betaling. 

V. Abonnementsavgift
Abonnementsavgiften blir satt til forfall i det øyeblikket du kjøper et medlemskap, og skal betales i én sum. Det er ikke mulig å betale abonnementsavgiften i månedlige avdrag. I kjøpsprosessen ble du informert om at abonnementsavgiften kun kan betales som et engangsbeløp, og med et tastetrykk godtok du dette. Betalingen blir automatisk iverksatt i det øyeblikket kontrakten er inngått. Da betalingsprosessen er i gang, kan den dessverre ikke bli stoppet, ikke engang med umiddelbar tilbakekalling. Vi gjør deg oppmerksom på at det likevel kan det ta et par dager før betalingen blir trukket og registrert fra din konto, dette er normalt for elektronisk betaling. Det betyr at datoen du ser på kontoutskriften din ikke nødvendigvis er den riktige datoen for det opprinnelige kjøpet. 

VI. Automatisk fornyelse
Alle premiummedlemskap er abonnementer som inneholder en automatisk fornyelse. Den forhåndsbetalte abonnementstiden blir automatisk forlenget for kunden. Abonnementsavgiften har forfall i begynnelsen av hver ny tidsperiode og skal betales i én sum. Du har sagt ja til dette ved å akseptere våre generelle vilkår og betingelser når du registrerte deg, og når du kjøpte ditt premiummedlemskap. Vær oppmerksom på at tilbudspriser gjelder kun for den første periodetiden av ditt medlemskap. Våre kunder blir informert om at det neste trekket ved abonnementsfornyelse vil bli satt til full pris. 

VII. Oppsigelse
Abonnementet kan du si opp når som helst. Oppsigelsen må vi ha mottatt minst 14 dager før den neste fornyelsen iverksettes. Blir tidsfristen ikke overskredet vil oppsigelsen også bli sett på som gyldig og ditt medlemskap løper ut når den aktuelle abonnementstiden er over. 

VIII. Purring, men allerede kansellert
Som C-date kunde vil du alltid få en bekreftelse på at vi har mottatt din oppsigelse. Bekreftelsen som vi sender ut inneholder utløpsdatoen av ditt abonnement. Hvis du mener å ha fått en betalingspåminnelse, selv om du har sagt opp innenfor gyldig tid, ber vi deg om å sjekke at du har mottatt en bekreftelse av din oppsigelse og om etterspørselen av betaling gjelder for en tidsperiode som er datert etter din oppsigelsesdato. Skulle dette være tilfellet ber vi deg om å sende oss en kopi av din oppsigelsesbekreftelse til vårt faksnr: 0045 69 802164 eller per post: Interdate S.A., 13 rue du Commerce –L-1351 Luxemburg– Luxemburg. Ikke glem å oppgi referanse.

IX. Purring, men allerede hevet kjøpet
For å kunne heve kontrakten krever vi at du følger visse frister og fyller ut de riktige skjemaer. Du ble informert om reglene for angreretten når du godkjente våre generelle vilkår og betingelser, og når du registrerte deg. Du kan heve kontrakten innen 14 dager etter kjøpet. Etter det er det ikke lengre mulig å foreta en tilbaketrekning. Vær oppmerksom på at en tilbakeførsel av beløpet ikke blir ansett som en gyldig heving fra kontrakten. Våre kunder får alltid en tilbakemelding angående forespørsel om å kunne heve kjøpet. Svaret som vi sender ut forteller kunden om ønsket har blitt akseptert, eller om det blir avvist pga. regler som er blitt brutt. Våre kunder har ikke rettigheten til å gjennomføre en tilbakeførsel av innbetalingen hvis angreretten har blir godkjent. I dette tilfellet må kunden vente på refunderingen av beløpet som har blitt overført. Hvis det viser seg at kunden har benyttet seg av våre tjenester er vi ikke lengre forpliktet til å tilbakebetale pengene. Hvis du har trukket tilbake beløpet som skulle ha gått inn på vår konto vil du være forpliktet til å betale påløpte gebyrer som kan ha oppstått. Har premiummedlemskapet blitt tatt i bruk vil du også være forpliktet til å tilbakebetale relevante kompensasjoner som det kan ha medført. Hvis du mener at denne påminnelsen er sendt til deg ved en feil, og du har allerede fått bekreftet at du kan trekke deg fra kjøpet, ber vi deg om å sende oss en klage med en kopi av bekreftelsen. Dette gjør du ved å sende en faks til: 0045 69 802164 eller per post: Interdate S.A., 13 rue du Commerce –L-1351 Luxemburg – Luxemburg

Husk å alltid sitere referansen det gjelder. 
Vi ber deg også om å sjekke om du kan ha gjort en tilbakeførsel til tross for å ha mottatt en refundering. Skulle dette være tilfellet vil din konto ha blitt kreditert to ganger og dermed kan vi kreve det ene beløpet tilbake. 

X. Purring og misbruk av betalingsopplysninger
Det hender at betalingsopplysninger blir misbrukt til å kjøpe produkter på nettet. 
Vi ønsker å informere om at vi aldri har opplevd eller registrert tilfeller hvor svindlere har hatt tilgang til bade den personlige e-postadressen og betalingsopplysninger fra en tredjepart. Med dette som grunnlag går vi derfor ut ifra at eieren av den registrerte e-postadressen også har laget profilen og kjøpt premiummedlemskapet. Hvis du fortsatt mener å ha blitt utsatt for bedrageri ber vi deg om å politianmelde dette. Skulle det bli en politietterforskning kan vi bidra med å gi ut opplysninger om lagret datainformasjon; IP-adresse, bostedsadresse og betalingsopplysninger, lagrede meldinger og bilder som har blitt lastet opp. 
Hvis det ligger nok bevis til grunne for at det dreier seg om betalingssvindel vil inkassoprosessen bli kansellert. I tillegg forbeholder vi oss retten til å sende ut anklager mot den ansvarlige personen og heve vår rett. 
Vær oppmerksom på at en politirapport ikke er en tilstrekkelig til å kunne stoppe inkassoprosessen. 

XI. Stoppe inkassoprosessen
Etter at vi har kunnet registrere innbetalingen av det utestående beløpet kan inkassokravet bli stoppet. Det utestående beløpet kan kun betales via PayPal eller bankoverførsel. Vær oppmerksom på at det kan ta opp mot tre dager før vi kan registrerte din innbetaling på vår konto. I unntakstilfeller finnes det mulighet for å finne en ordning med vårt eksterne inkassobyrå og få en avdragsplan for betaling av beløpet. Dette kan medføre ekstra gebyrer og renter. 
Av administrative grunner aksepterer ikke C‑Date avdragsbetaling.

XII. Inkasso
Skulle du ikke klare å betale innenfor fristen som du har blitt tildelt vil saken din automatisk bli sendt til et eksternt inkassobyrå. Dette kan medbringe videre konsekvenser for deg, samt ekstra betalingsgebyrer. I krisetilfeller kan du avtale med det eksterne inkassobyrået å betale det gjeldende beløpet som avdrag. Vær oppmerksom på at hvis din sak blir sendt videre til vårt eksterne inkassobyrå vil ulike kredittfirmaer få informasjon om din situasjon (f.eks Experian, Kredittinform) og dette kan ha seriøse konsekvenser for din kredittroverdighet. Kommer du opp i en situasjon hvor du ikke betaler inkassokravet vil saken din bli sendt til forliksrådet. Der kan du bli idømt å betale kravet.

Endret av Dysfunctional
Kommentar: IP-adresse er anonymisert av administrator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv at du bestrider fakturaen og at du ikke har tenkt å betale for en tjeneste du ikke har brukt. Kommer det inkasso så bestrider du den så må de dra saken videre noe som veldig mange svindelselskaper ikke gidder. Har de et snev av god kundeservice så bør de slette fakturaen. Du kan også true med forbrukerrådet, det funker noen ganger.

 

Bortsett fra det så er det lite å gjøre og hvis du blir "dømt" så må du betale 2.800,- + inkassosalær, renter og gebyrer.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at de har brutt noen lover som tilsier at du burde slippe å betale.

Det stilles vel ingen krav til at man faktisk må bruke en tjeneste man abonnerer på, så lenge den stilles tilgjengelig for bruk.

 

Du bør vel gjerne bare betale regningen, og så passe på at du avslutter kontoen hos dem etterpå, slik at du ikke får ny faktura om 3 måneder.

Endret av TheHaughom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før når jeg gikk inn på siden kom jeg rett på en betalingsside (så måtte betale først for også kunne gå inn å slette kontoen min".  2 uker siden sendte jeg mail til dem å spurte om de kunne slette kontoen min. Og nå står dette når jeg "logger inn" 

 

Hva vil skje om jeg ignorerer alt å nekter å betale?

 

https://gyazo.com/1da312873639bd2e3bb476be335d00fd

Endret av delish3
Lenke til kommentar

Du bør nok klargjøre overfor C-Date at du ikke har tenkt å betale, og at eventuelle inkassosaker vil bli bestridt.

Dersom de prøver å ta det via inkasso kan du bare fortelle inkassoselskapet at kravet er bestridt. De vil da måtte gå rettens vei for å inndrive pengene. 

 

 

Når det er sagt har du nok en ganske dårlig sak, dersom de skulle forfølge kravet videre rettslig.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er, MÅ jeg betale? skal jeg sende dem en mail evt hva skal jeg skrive?

Spørsmålet er om du har sagt opp avtalen eller om du fortsatt er bunden av den opprinnelige avtalen.

 

Har du ikkje sagt opp avtalen så har c-date levert sin del og du må yte del.

 

Det du eventuelt kan gå vidare med er dersom du meiner at du har levert oppsigelse før avtalen blei vidareført til ei ny periode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde du ikke betalt den tidligere fakturaen hadde du antagelig hatt en sak. Slik det er nå vil du effektivt sett gamble på at de ikke gidder å forfølge kravet. Men norske inkassatorer går regelmessig etter krav som er nede i noen få hundrelapper, og Norge har et kreditorvennlig inkassoregelverk.

 

Det er uproblematisk å kjøre inkassosak mot noen i Norge fra Luxembourg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er, MÅ jeg betale?

Akkurat det spørsmålet svarer du på selv, ettersom du siterer vilkårene de har sendt deg:

 

"Da du kjøpte ditt premiummedlemskap ble du informert om at kontrakten din automatisk vil bli forlenget med den utvalgte tidsperioden (3, 6 eller 12 måneder) som du selv har bestilt. I tillegg fikk du vite at prisen alltid er fastsatt og blir betalt i begynnelsen av en ny periode som en forhåndsbetaling. "

(...)

"Alle premiummedlemskap er abonnementer som inneholder en automatisk fornyelse. Den forhåndsbetalte abonnementstiden blir automatisk forlenget for kunden. Abonnementsavgiften har forfall i begynnelsen av hver ny tidsperiode og skal betales i én sum. Du har sagt ja til dette ved å akseptere våre generelle vilkår og betingelser når du registrerte deg, og når du kjøpte ditt premiummedlemskap. "

(...)

"Abonnementet kan du si opp når som helst. Oppsigelsen må vi ha mottatt minst 14 dager før den neste fornyelsen iverksettes."

 

 

Alt dette er i henhold til norsk lovverk, og velger de å gå videre med saken, har du ikke noe du skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei! Fikk akkuratt innkasso krav av de på 6måneder..... 
Var ett nederlandsk selskap som sende kravet til norsk selskap som krever penger.... 4k,-
for 6 måneder... Hadde ingen anelse om at jeg fortsatt hadde abonnomang der. 
Lurer på om jeg må betale, fordi jeg får ikke kontakta C-date på den mailen de har og lurer på om dette er for 6 måneder som har vært eller kommer til å være..... 
Syns hele greie er helt syk... Kan noen komme med input?? anmelde til politiet? Skaffe advokat eller betal å HÅP om at abonnomange er avsluttet?...

Hvordan kan TV kanaler og VG reklame for DETTE???? Det er helt sykt!!!

Endret av Mikkela
Lenke til kommentar

Virker som du er i en skikkelig låst situasjon her. Jeg ser denne:

 

"VI. Automatisk fornyelse
Alle premiummedlemskap er abonnementer som inneholder en automatisk fornyelse. Den forhåndsbetalte abonnementstiden blir automatisk forlenget for kunden. Abonnementsavgiften har forfall i begynnelsen av hver ny tidsperiode og skal betales i én sum. Du har sagt ja til dette ved å akseptere våre generelle vilkår og betingelser når du registrerte deg, og når du kjøpte ditt premiummedlemskap. Vær oppmerksom på at tilbudspriser gjelder kun for den første periodetiden av ditt medlemskap. Våre kunder blir informert om at det neste trekket ved abonnementsfornyelse vil bli satt til full pris. "

 

som ganske låsende for din del, dessverre.

 

Hvis noen andre kan se noe smutthull, så er det jo bare fint, for jeg hater sånne sider med en burning passion ^^ Ikke ut fra personlig erfaring, men å kapitalisére på andres usikkerhet rundt kjærlighetslivet er så kynisk som det får blitt. De ansetter sikkert pene damer der for å lokke usikre mannfolk.

 

Når man så ser hvor strenge de er i slike tilfeller som det her, så sier det jo bare sitt over hvor kyniske de er. Prisene er jo helt hinsides enhver fornuft.... Kunne jo kjøpt en god middag på restaurant flere ganger med forskjellige dater for de penga der, hatt større sjans for å oppnå noe, og i hvert fall blitt kjent med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du avsluttet abonnementet?

Eh, prøver. Men mail addressen deres fungerer ikke å sende til. Den er ugyldig, har sjekket alt. Er heller ingen live chat, tlf o.l.

Blir fortvilt...

 

Edit1: Får heller ikke logget inn på siden for å avslutte etc. FØR jeg har betalt....!!!

Endret av Mikkela
Lenke til kommentar

Virker som du er i en skikkelig låst situasjon her. Jeg ser denne:

 

"VI. Automatisk fornyelse

Alle premiummedlemskap er abonnementer som inneholder en automatisk fornyelse. Den forhåndsbetalte abonnementstiden blir automatisk forlenget for kunden. Abonnementsavgiften har forfall i begynnelsen av hver ny tidsperiode og skal betales i én sum. Du har sagt ja til dette ved å akseptere våre generelle vilkår og betingelser når du registrerte deg, og når du kjøpte ditt premiummedlemskap. Vær oppmerksom på at tilbudspriser gjelder kun for den første periodetiden av ditt medlemskap. Våre kunder blir informert om at det neste trekket ved abonnementsfornyelse vil bli satt til full pris. "

 

som ganske låsende for din del, dessverre.

 

Hvis noen andre kan se noe smutthull, så er det jo bare fint, for jeg hater sånne sider med en burning passion ^^ Ikke ut fra personlig erfaring, men å kapitalisére på andres usikkerhet rundt kjærlighetslivet er så kynisk som det får blitt. De ansetter sikkert pene damer der for å lokke usikre mannfolk.

 

Når man så ser hvor strenge de er i slike tilfeller som det her, så sier det jo bare sitt over hvor kyniske de er. Prisene er jo helt hinsides enhver fornuft.... Kunne jo kjøpt en god middag på restaurant flere ganger med forskjellige dater for de penga der, hatt større sjans for å oppnå noe, og i hvert fall blitt kjent med dem.

Helt enig, det er bare for å lure. Trodde denne siden var "legit" da det ble reklamert for på TV og VG??...

Lenke til kommentar

Fant noe mer lengre nede, da jeg har/hadde panikk første gang jeg leste..
 

"Etter at vi har mottatt din betaling vil denne saken bli avsluttet og du vil ikke bli tilsendt flere purregebyrer. Din automatiske fornyelse av ditt medlemskap har allerede blitt kansellert. Du kan enten benytte deg av ditt premiummedlemskap frem til utløpsdatoen av ditt abonnement, eller velge å slette din konto. "

Er dette bevis nokk til at abonnomange er blitt kansellert og jeg ikke får flere regningar fra denne MØKKA NETTSIDA!!!?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å tyde noe annet ut fra det svaret der. Nå svarer jeg kun for meg selv, men jeg ville bare betalt, "bite the bullet", og fått dritten ut av verden. Men lær leksa! Aldri, aldri skriv under på noe, eller betal for noe som helst, før du har -grundig- lest betingelsene!

 

Jeg har gjort mer kostbare feil i mitt liv, som ville fått dette til å virke som en fluelort ^^ Vi har (stort sett) alle gjort kostbare feil ^^

 

EDIT: Ja, jeg tolker det som avsluttet.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig, det er bare for å lure. Trodde denne siden var "legit" da det ble reklamert for på TV og VG??...

 

Når du ser hvilke reklamer som er "sponset" av for eksempel Facebook, og dukker opp på veggen din der, er det nokså naivt å tro at fordi reklamene sendes på TV/VG er de troverdige...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...