Gå til innhold

Intervju om The Elder Scrolls V: Skyrim, del 2 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

"Hvordan håndterer dere laug og organisasjoner i dette spillet?

 

– Dette snakker vi ikke om enda."

 

 

 

 

Dark Brotherhood og Thieves Guild and I'm in=)

 

Det er vel det som er det største salgsargumentet for meg siden main quest i Oblivion var meh for min del

+1 der :D

 

 

Dark Brotherhood er noe av det beste med hele spillet :)

 

Så har vi jo også Thieves Guild og Gray Fox :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Misforstår jeg, eller har de fjernet muligheten til å for eksempel kunne lære å hoppe mye høyere eller løpe mye høyere enn vanlig (med tanke på acrobatics, osv)? Synes de fjerner mye av det jeg liker med oblivion :(

Skal si meg enig her.

Mye av RPG følelsen i Oblivion var jo nettopp dette med at det var så utrolig mange valg. Mange "abilities" Det var jo dette som bygget på din character.

Men satser jo på at dette spillet blir bra da :)

bare de ikke tar bort alt det som faktisk var bra på Oblivion

Lenke til kommentar

For dere som er redde for at de driter i PC-versjonen så mener jeg å huske de sagt har de først og fremst lager et konsollspill. Blir sannsynligvis som Oblivion hvor man bare kan se 4 items i en liste for så å måtte scrolle fordi teksten er tilpasset en TV.

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

For dere som er redde for at de driter i PC-versjonen så mener jeg å huske de sagt har de først og fremst lager et konsollspill. Blir sannsynligvis som Oblivion hvor man bare kan se 4 items i en liste for så å måtte scrolle fordi teksten er tilpasset en TV.

 

Vi har sett grensesnittet, og det støtter veldig lange (20+ gjenstander) lister.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Presentasjonen ble gjort på en Xbox 360, som er åsaken til at han snakker om styrestikker.

TH spiller spillet for det aller meste på 360. Grunnen er visst at Bethesda har mange (utvikler, designere ++) som alle tester/spiller spillet på PC (fordi de gjør jobben sin på PC) og dermed "må" andre i staben benytte konsollene som sin hoved-"dings".

 

Dette ble nevt i en av det tidlige artiklene ang. spillet.

Lenke til kommentar

Misforstår jeg, eller har de fjernet muligheten til å for eksempel kunne lære å hoppe mye høyere eller løpe mye høyere enn vanlig (med tanke på acrobatics, osv)? Synes de fjerner mye av det jeg liker med oblivion :(

Skal si meg enig her.

Mye av RPG følelsen i Oblivion var jo nettopp dette med at det var så utrolig mange valg. Mange "abilities" Det var jo dette som bygget på din character.

Men satser jo på at dette spillet blir bra da :)

bare de ikke tar bort alt det som faktisk var bra på Oblivion

Jup syntes det høres dumt ut, merket klart at du ble bedre, morrowind hadde den også, Morrowind hadde også det hysterisk morsome "fortify jump" legge inn 3*100 eller slik og du kunne hoppe hundrevis av meter, var altid like gøy å se hvor du landet, følte deg ganske dum når du hoppet inn i Vivec og klarte og hoppe over byen og lande i sjøen.

Lenke til kommentar

Det de trenger er lengre oppdragskjeder (quest chains) med flere av de vanlige NPC-ene i byene. På den måten får man et faktisk forhold til de og byen blir langt mer levende. I Oblivion var det stort sett;

Historieoppdrag

Faksjonsoppdag

Enkeltstående oppdrag fra NPC

 

Dette gjør at de enkeltstående oppdragene føler som et tidsfordriv (grind) fremfor faktisk innhold.

 

PS: Utrolig vanskelig å skrive kommentarer til spill på norsk når standarduttrykkene er på engelsk. :-|

Lenke til kommentar

"– Da du drepte dragen sa du at du fikk ta sjelen hans. Kan du utdype dette?

 

– Det er et veldig interessant tema, men jeg får dessverre ikke lov til å snakke om det enda!"

 

Soul trap altså...

 

Dragesjeler skal være unike, og ha en helt annen betydning enn de typiske sjelene man kan fange i serien.

Lenke til kommentar

Det at det er barn i spillet og at de håndteres på samme måte som i FO3 skuffer thumbdown.gif....

 

Sprenge en by med atombombe, myrde alt og alle (uten om barn): vist pokker kan du det! ph34r.gif

Denge én unge: hell no! nupe2.gif

 

Må da vente med kjøp inntill noen modder bort ungene eller gjør dem om til "voksene" innocent.gif.

Lenke til kommentar

Men, men... Å være vettskremt og løpe for livet fra en stærk fiende er jo noe av det morsomste som finnes i slike spill.

Nei, den der skjønte jeg heller ikke.

 

Jeg òg er mer skeptisk til Skyrim etter å ha lest dette intervjuet. Mye tyder på at simplisitet er stikkordet her, og etter mitt skjønn legger hele spillet tilrette for konsoll. Sant nok at pengene muligens ligger mest i konsoll, men må de langsomt ta knekken på PC ved å generelt fordumme spill? Det finns jo knapt underholdning i utvannede spill.

 

Angående 'Acrobatics' og 'Athletics', om disse er samlet til en ferdighet, sånn som 'Strength', er det en majortabbe. Med disse to ferdigheten så kan vi ta to ekstreme: En berserk med øks, hvor 'Athletics' står i sterk favør og 'Acrobatics' er lite tilstedeværende. Og så har du en snikmorder, med gode akrobatiske ferdigheter, men ikke akkurat den som slenger en tung øks rundt seg (Athletics). Så uten disse to har du en meget akrobatisk og atletisk berserksnikmorder med tung øks.

Lenke til kommentar

Det at det er barn i spillet og at de håndteres på samme måte som i FO3 skuffer thumbdown.gif....

 

Sprenge en by med atombombe, myrde alt og alle (uten om barn): vist pokker kan du det! ph34r.gif

Denge én unge: hell no! nupe2.gif

 

Må da vente med kjøp inntill noen modder bort ungene eller gjør dem om til "voksene" innocent.gif.

 

Hvis du kunne drept et barn i et spill er jeg overbevist om at det ikke hadde blitt lov å slippe det ut i et eneste land, pga ekstrem vold. Det blir litt teit å inkludere "myrdbare" unger i et spill da.

Lenke til kommentar

Bortsett fra at Athletics utelukkende påvirker hvor fort du løper og svømmer? :p

 

Sikkert en del man kan si om enda en forenkling av karakteroppbyggingen, men at de kutter Acrobatics og Athletics er ikke det verste. Selvsagt, det går hånd i hånd med Bethesdas uvane; hvor de tror at deres egen manglende evne til å implementere noe på en god måte (Athletics er en fantastisk kjedelig skill) alltid betyr at den beste løsningen er å fjerne det helt, men likevel. Jeg kommer ikke til å savne bunnyhopping for å levle Acrobatics. Å ha Athletics som en skill når alle uansett springer rundt mesteparten av tiden virker også litt lite gjennomtenkt.

 

Unger som kan drepes gir AO-rating fra ESRB, og er derfor i praksis utelukket. Så vidt jeg husker er det enkelt å modde.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...