Gå til innhold

Hva var siste filmen du kjøpte?


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Håper det går greit å poste siste dagenes filminnkjøp her, da jeg orker ikke å tråle meg et ukjent antall sider bakover i tid, for å finne den eldre "siste DVD filmen du kjøpte", og ettersom alle filmene man hadde interesse for lå i DVD format og ikke Blu-ray (UHD 4K? kommer aldri til kjøpe noe av uansett) så ble det altså slik. Klart, hadde jeg funnet flere av de samme titlene i VHS formatet, da ville jo man garantert gått for de, fremfor DVD.

Sprængfarling Bombe (2006)

Kun kjøpt inn på rein impuls, grunnet likandes karer som Ulrich Thomsen og  Nikolaj Lie Kaas. Visstnok ei dansk komedie, men får virkelig håpe det ikke blir ei fullstendig bomtur, for har sjeldent flaks med "nyere" Skandinaviske komedier.

Duel (1971)

Klassisk Spielberg film, sammen med Jaws en av favorittene og utrolig nok en jeg aldri har funnet liggende i ei filmsjappe før nylig. Ubesudlet utgave, og til en meget snill pris grunnet at den var "brukt", ikke en gang tatt ut av plasten. 

Demons 2 (1986)

Denne har jeg fra før, men da via en svensk eller dansk DVD utgave, og må være en av de verste DVD utgivelsene noensinne! Lyden var et mareritt, og hver gang noen snakket måtte man skru volumet opp til 50, med hver bidige gang lydeffektene og musikken slo til, så var det så høyt at jeg måtte øyeblikkelig skru lyden ned til volum 4-5 og sånn var hele veien ut. Denne gang er det ei Anchor Bay utgave fra 1999 (i likhet med førstefilmen jeg har i samlingen). Ingen tekst, dessverre men håper virkelig at lyden er bedre her.

Some Kind of Wonderful (1987)

Romantisk tenårings komedie, virker som klassisk John Hughes det her, selv om han da igjen (i likhet med et par andre Hughes skrevne og produserte filmer fra det tiåret) gitt regien til kompisen Howard Deutch. I hovedrollene finner man Eric Stolz, Lea Thompson og Mary Stuart Masterson. 

Liker disse nostalgiske 80-talls filmene, og moro om denne faller i smak, da det er liksom noe helt unikt over de mange Hughes 80-talls titlene som kom på den tiden.

The Dead Don't Die (2019)

Så er det et par stykk skrekk relaterte utgivelser som fanget tidlig oppmerksomheten min, men holdt litt "avstand", da jeg er fed up av å gå inn med for høye forventninger, kun for å bli pissa på. Og har et, tja, av og på forhold til samtlige av de involverte, og lært meg at selv om en film kommer med vanvittig mange kule og likandes folk, betyr det ikke nødvendigvis at hva en får i retur = kvalitet og god underholdning. 

Håper denne kan motbevise de senere års mange smertefulle opplevelser, men forventer ikke noen stor film, men moro om den hvert fall går i pluss, enn motsatt vei.

Zombieland: Double Tap (2019)

Den andre nyere skrekkfilmen, og en jeg er meget skeptisk til, klart, man likte jo godt førstefilmen, men 10 er lang tid, og inntrykket fra trailere og postere var jo at filmen skrøt mer av skuespillerne og hvor mange Oscar og priser de hadde vunnet eller blitt nominert for, enn å forsøke å selge filmens historie/plot, og slikt er jo sjeldent lovende.

Igjen, jeg går inn, forventer fint lite, blir det total bomtur, har man heldigvis førstefilmen.

Of Unknown Origin (1983)

Kumite (på VGD) anbefalte meg denne skrekk-thrilleren for et par år siden, tror det var i 80-talls filmtråden, uansett, Peter Weller mot ei mannevond rotte, det hørtes meget interessant ut, og ser at utgaven man fant på DVD er ei Video On Demand utgave, der kommer med tekst og det hele, men tja, bedre enn ingenting.

The Killing (1956)

Stanley Kubrick film, jeg har lenge hatt lyst til å sjekke ut og virker lovende.

Ralph Breaks the Internet (2019)

Ja, da blir det hvert fall ingen unnskyldning lengre, på at man ikke ser nyere film. Klart, det er lenge siden nå man har handlet så mye film på en og samme tid, i ei fysisk butikk, men flere av bruktsjappene har nok blitt hardt rammet når det gjelder å ta inn/selge bøker, filmer og musikk siste 3-4 månedene, og inntrykket var at de hadde fått inn fint lite "nytt", og blir nok flere måneder til neste gang man stikker innom den slags, da det var litt sånn "loppemarked" tilstander blant enkelte av kundene, ville i blikket og forsøkte å trå andre ned for å komme inn i butikken, mens andre sto i kø utenfor. 

Nei, vet ikke hva de forventer å finne der inne, men slikt gidder jeg ikke å så i kanskje ei halvtime for å bare lære at dem ikke har fått inn noe nytt siden i vinter.

Uansett, Ralph Breaks the Internet, likte den forrige filmen, tror den kom i 2013 eller noe slikt. 

Batman: Gotham by Gaslight (2018)

Da var denne endelige i hus, og der Batman: Ninja var litt, hit og miss for min del, håper jeg Gotham by Gaslight vil være mer etter min smak.

The Curse of the Werewolf (1961)

Visstnok ei Hammer produksjon, satt til Spania. Har jo stort sett fokusert på Hammer sine klassiske Dracula, Frankenstein og Mummy filmer, så endelig å få mulighet til å sjekke ut ei av deres varulv titler kan jo bli spennende. Denne DVD utgaven er utgitt faktisk i år, og kosta litt ekstra, men hadde virkelig lyst på den, og er jo ekstra svak på varulv filmer, og irriterer meg over at det ikke blir gjort oftere og helst bedre nyere skrekk og thrillere med ulven som fokus, enn bare 1000 nye elendige vampyr og zombie titler som er glemt før man rekker å blunke med øya.

976-EVIL (1988)

Visstnok ei film gjort av selveste Robert Englund, der jeg har lenge hatt lyst til å se. Var faktisk innom "oppfølgeren" dens, tror det var Jim Wynorski som gjorde den, og det var skrale saker, klart, som i alle filmene hans dukket det jo opp en del barmfagre blondiner, men filmen var rett og slett kjedelig. 

Ser at Stephen Geoffreys har hovedrollen, og huskes jo godt fra kult-klassikeren Fright Night (1985). 

Ei tysk DVD utgave, men to forskjellige DVD cover, som kan snus, om en ikke liker det ene. 

Starman (1984)

Ei av få John Carpenter filmer jeg aldri har sett tidligere, men ofte "blanda i hop" med den skuffende Dark Star (1974), og håper at Starman vil falle langt bedre i smak.

Vägen ut (1999) 

Svensk komedie med et lovende galleri av skuespillere, virker litt sånn crazy-krim komedie opplegg, og tja, typisk impuls innkjøp grunnet navn som Bjørn Kjellman og Peter Haber i noen av hovedrollene.

White Water Summer (1987)

Virker som en lovende film, der en gruppe ungdommer ledet av en dominerende tur guide (Kevin Bacon) setter ut på ei uforglemmelig reise inn i naturens ville verden. 

Tror jeg har vært bortom filmen tidligere, men når den lå foran meg i hylla, så måtte den selvsagt bli med hjem.

Under Solen (1998)

Svensk drama med Helena Bergstrøm og Rolf Lassgård, og er vel også grunnen til at denne fanget oppmerksomheten min. Tror jeg har sett noe av den fra tiden der SF kanalen viste den en periode, for et par år siden, men aldri sett hele. 

Håper forresten den tv-kanalen er tilbake, da den forsvant når TV2 gjorde det samme. 

Midnight in the Garden of Good and Evil (1997)

Nok et reint impuls kjøp, mange dyktige folk her også, regi av Clintern og nei, håper på en god opplevelse her.

Kalifornia (1992)

Road-trip thriller der huskes godt for en av de tidligere Brad Pitt rollene, og en av hans (hvert fall det inntrykket man satt igjen med) beste roller fra 90-tallet. Ikke sett siden tidlig 00-tallet, og spent på om den har holdt seg med årene.

The Public Enemy (1931)

Var på utkikk etter White Heat (1949) med James Cagney, men endte altså opp med The Public Enemy i stedet.

Little Ceasar (1931)

Enda ei 30-talls gangster thriller, og har litt sansen for disse filmene, så artig å finne begge to på en og samme tid.

The Grotesque (1995)

Britisk krim-thriller med Alan Bates og Sting, virker som en lovende film utifra coveret, og var vel også derfor man handlet den inn.

Summer of Sam (1999)

Aldri sett hele filmen, men kom liksom alltid halvveis ut, hver gang den ble vist på tv. En av de som virker meget lovende, og nei, glad jeg endelig fikk tak i filmen, og til ei meget hyggelig pris også.

Phenomenom (1996)

John Travolta hadde jo litt av et comeback på midten av nittitallet, og det manglet ikke på filmer fra det holdet. Denne har jeg sett en gang tidligere, da tilbake på VHS og utleiefilm i 1997-98. Huskes som en koselig drama-komedie, med litt sci-fi aktig story og hendelser. Forventer ikke all verden, men ser jo at mange likandes typer er inkludert her, blant annet Robert Duvall og Forest Whitaker. Synd Travolta ikke fokuserte mer på action genren, der jeg synes han gjorde seg godt i filmer som Broken Arrow og Face/Off, men kom også et par solide thrillere i årene etter.

Police Academy: Mission Moscow (1994)

Joda, en skikkelig drittfilm, men har jo da hele serien i samlingen og inkludert Mission Moscow, men da i en annen DVD utgave, ei region 1 papir/papp utgave, og ettersom alle de andre filmene er i region 2 DVD plastikk utgave, kan jeg nå endelig få litt "orden" i galskapen, ved å kaste det gyselig pappcoveret som stikker seg negativt ut, og dermed fullføre "mesterverket" i hylla mi.

Ja, det var siste tids filmhandel, håper hvert fall en 6-7 av dem vil bli værende i samlingen etter å ha sett dem, noe mer enn det er å være litt for optimistisk, det og jeg har ikke plass til å ta vare på alt mulig lengre. Må være mer brutal på det området ja.

Edit:

Ja, så ikke denne før etter at man hadde postet samme innlegg i feil tråd.

Ser at reglene er/var ganske "strenge", men er ikke så veldig glad i å bli for nøye på hvor man har vært og hvor man har handlet hen, da av grunner jeg ikke gidder å gå særlig dypere i. Men om det medfører til at innlegget mitt blir slettet uten varsel, vel, so be it.

Jeg har absolutt ingen "glede" eller interesse av å dikte opp en haug filmer man har "handlet" inn, og hvorfor skulle jeg gjøre noe slikt? 

Har for første gang på et halvt år vært innom 4-5 forskjellige butikker som selger film og musikk, noen type Platekompaniet, andre bruktsjapper. 

Prisen, vel, som alltid, altfor dyrt og mye av grunnen til at man sjeldent handler nytt. Likevel, jeg føler meg fornøyd med handelen, fant flere titler som en har vært på utkikk etter, eller vurderte å handle inn senere, og har jo klart savnet å stikke innom et par fysiske butikker og aldri vite hva man kommer hjem med. Men som sagt, prisene er for brutale, og utvalget, så som så, og blir nok heretter langt mer netthandel ja. 

Endret av Frank.N.Steen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo lage en dagens kjøp tråd som man har på vgd uten rigide regler..The killing er finfin, men du kunne jo heller kjøpt blu-ray samleboksen som ikke er så dyr, iallefall når det er tilbud på den..Under solen hadde jeg nylig et gjensyn med, nydelig film det ja. James Cagney er ei skikkelig kruttønne på 30 tallet!

Edit:

Kom akkurat på at the killing ikke er i samleboksen..

Endret av Roger Gunvaldsen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (14 timer siden):

Kan jo lage en dagens kjøp tråd som man har på vgd uten rigide regler..

Tja, håper at disse reglene er blitt noe mykere med årene, for ser jo at tråden er vel ikke vært brukt på over et år, og folk flest laster/streamer nok film i disse tider, burde jo se nærmere på det selv, men hver bidige gang man ender opp med å låne Netflix brukeren til min bror, så sitter man igjen med det samme inntrykket som tidligere:

"Var det alt?"

Enten har man sett "alt", eller så har jeg absolutt null og niks interesse av resten, og det blir stadig mer knotete, rotete og irriterende oppsett å bla seg gjennom, der de samme titlene dukker opp ørten ganger i forskjellige og helt ulike filmsjangre, enkelte så latterlig at, nei, blir bare sittende å trykke, trykke, trykke meg videre i evighet, og gir til slutt opp. 

Og nå dukker jo stadig nye alternativer opp, og må vel 40 ulike Streaming sider for å "henge med" i timen.

Husker det var ei periode tilbake i 2013 eller 2014 hvor man så en del tv-serier via Netflix, men så forsvant dem plutselig, og da gadd jeg ikke mer. 

Vil fortsette å kjøpe film i fysisk format, så lenge det lar seg gjøre, og vil jo kanskje revurdere streaming, men må jo være noe bedre/mer oversiktlig enn Netflix har å komme med.

På den annen side, er jo Youtube et tilsynelatende utømmelig kilde til uendelig med film og annet, der bildekvalitet og lyd osv, stadig imponerer, og hjelper jo godt på at de er helt gratis, og ofte av typen jeg har i årevis vært på utkikk etter i DVD eller Blu-ray, men sannsynligheten for at de vil bli utgitt i noen som helst format, er veldig liten, så når det først ligger gratis ute, da er det ikke noe å lure på nei.

Roger Gunvaldsen skrev (14 timer siden):

The killing er finfin, men du kunne jo heller kjøpt blu-ray samleboksen som ikke er så dyr, iallefall når det er tilbud på den.

Er ikke så veldig opptatt av hvilket format eldre sort-hvit filmer er i, så lenge jeg kan oppspore de som interesser meg, tar jeg det man kommer over. Mulig enkelte gjør seg bedre i Blu-ray, men aldri sett filmen før, og håper jo den faller i smak, så får se an hvor veien går videre. Som oftest er DVD helt okei for meg. 

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (57 minutter siden):

Tja, håper at disse reglene er blitt noe mykere med årene, for ser jo at tråden er vel ikke vært brukt på over et år, og folk flest laster/streamer nok film i disse tider, burde jo se nærmere på det selv, men hver bidige gang man ender opp med å låne Netflix brukeren til min bror, så sitter man igjen med det samme inntrykket som tidligere:

"Var det alt?"

Enten har man sett "alt", eller så har jeg absolutt null og niks interesse av resten, og det blir stadig mer knotete, rotete og irriterende oppsett å bla seg gjennom, der de samme titlene dukker opp ørten ganger i forskjellige og helt ulike filmsjangre, enkelte så latterlig at, nei, blir bare sittende å trykke, trykke, trykke meg videre i evighet, og gir til slutt opp. 

Og nå dukker jo stadig nye alternativer opp, og må vel 40 ulike Streaming sider for å "henge med" i timen.

Husker det var ei periode tilbake i 2013 eller 2014 hvor man så en del tv-serier via Netflix, men så forsvant dem plutselig, og da gadd jeg ikke mer. 

Vil fortsette å kjøpe film i fysisk format, så lenge det lar seg gjøre, og vil jo kanskje revurdere streaming, men må jo være noe bedre/mer oversiktlig enn Netflix har å komme med.

På den annen side, er jo Youtube et tilsynelatende utømmelig kilde til uendelig med film og annet, der bildekvalitet og lyd osv, stadig imponerer, og hjelper jo godt på at de er helt gratis, og ofte av typen jeg har i årevis vært på utkikk etter i DVD eller Blu-ray, men sannsynligheten for at de vil bli utgitt i noen som helst format, er veldig liten, så når det først ligger gratis ute, da er det ikke noe å lure på nei.

Er ikke så veldig opptatt av hvilket format eldre sort-hvit filmer er i, så lenge jeg kan oppspore de som interesser meg, tar jeg det man kommer over. Mulig enkelte gjør seg bedre i Blu-ray, men aldri sett filmen før, og håper jo den faller i smak, så får se an hvor veien går videre. Som oftest er DVD helt okei for meg. 

Problemet med you tube er sensurering, ellers er det en utmerket plass for å se film. Som jeg skrev så var ikke the killing i blu-ray boksen, så måtte gjøre litt dektektivarbeid..Jeg kjøpte den faktisk i en boks, men det var en dvd boks sammen med killers kiss og paths of glory som jeg kjøpte til en hyggelig pris på platekompaniet. Sjekket og de har den fortsatt til samme hyggelige prisen. Jeg kjøper også endel film, så vi kan jo bruke denne tråden til å nevne de til vi eventuelt må opprette egen tråd.

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (6 minutter siden):

Problemet med you tube er sensurering, ellers er det en utmerket plass for å se film.

Ja, sensurering kan jo være en ganske så lei "distraksjon", men sjeldent noe der ødelegger filmen fullt ut, om det er snakk om et par sekunder uten pupp/nakenhet, og enkelte virker å bare "blurre" over sex-scenene, som om det ser ut til at noen har smurt inn kameralinsen med vaselin, men blir det for ofte og mye benyttet, da kan en raskt bli lei og rimelig irritert.

Men overraskes stadig over hvordan enkelte virker å slippe lett gjennom, der nakenhet og voldsbruken er meget sterk, og ingen sensur, mens andre, langt mer snillere type filmer blir hardere rammet, og nei, virker å være veldig forskjellig akkurat der.

Roger Gunvaldsen skrev (9 minutter siden):

Jeg kjøper også endel film, så vi kan jo bruke denne tråden til å nevne de til vi eventuelt må opprette egen tråd.

Får håpe det går seg til at man fortsette å bruke denne tråden, og klart, husker jo sånn noenlunde hva man betalte for hver og enkelt film, så om noen er nysgjerrige på pris og tilgjengelighet, så er det jo bare å spørre, men sjansen er vel minimal for at det vil skje, da mesteparten er jo bruktfilmer, og den slags har ofte helt annerledes pris og tilgjengelighet enn de man finner i vanlige (knapt noen igjen i landet) filmsjapper. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...