Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Så eventuell backup på forhånd kan nesten betraktes som overkill? :p

 

Hehe, ja egentlig! Greit å ta backup en gang i blandt, men skulle jeg tatt backup hver gang jeg flashet en ny nightly hadde det blitt både mye plass og tid brukt :p

 

CyanogenMOD 7.0 er ute! :)

Gikk som en drøm det her. Raskere og mer smidig enn Windows Update! Tiden det tok å laste ned utgjorde jo 90 % av tiden hele oppdateringen tok. Jeg tok ingen backup, og etterpå var absolutt alt slik jeg hadde det. Måtte selvsagt fjerne ADW Launcher på nytt.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny bruker av CM her. Har en Desire som jeg har kjørt Redux på inntil nylig, men i går la jeg inn CM7. Liker absolutt det jeg ser, og tror jeg kan trives med en stabil CM. Et par problemer har imidlertid oppstått:

 

- Visse apps lar seg ikke oppdatere/installere. Har spillet RoboDefense på telefonen, og det var i dag morges en oppdatering til dette. Prøvde å oppdatere, men nedlastingen feilet. Avinnstallerte hele spillet og prøvde igjen (har backup i Titanium), men da vil den ikke installere i det hele tatt. Prøvde så å installere Google Earth, men samme problem der. Andre program som Goggels fungerer fint å laste ned. Prøvde å flashe gapps på nytt, men fortsatt samme problem. Har og prøvd å slette cache/dahlvik.

 

- Norsk ordliste fungerer ikke. Fungerte (så vidt jeg husker) etter første installering av språkpakken. Har prøvd å reinstallere og sjekke i settings. Alt ser ok ut, men kommer ikke med ordforslag. Noe jeg overser totalt her??

 

Når jeg installerte kjørte jeg full wipe i og med at jeg kom fra annen rom.

 

Noen som har gode forslag til meg? Ellers ser dette ut som en veldig bra rom.

Lenke til kommentar

Måtte selvsagt fjerne ADW Launcher på nytt.. :D

 

 

Hvordan :). Ja jeg er noob :p

 

Du må ha root'et telefonen, du må ha flashet den med cyanogenmod, du må ha installert en ny launcher FØR du fjerner ADW, og du trenger programmet "root explorer" (ikke gratis - koster 22 kr)..

 

Det du da gjør er å åpne programmet root explorer, navigerer til følgende mappe:

system/app/

Så trykker du på "Mount R/W", også sletter du filen "ADWLauncher.apk" (touch den og hold inne, så dukker det opp en meny)..

 

Merk at det her er gode muligheter til fjerne ting du ikke har lyst til å fjerne, så, vær forsiktig.. :p

Lenke til kommentar

Måtte selvsagt fjerne ADW Launcher på nytt.. :D

 

 

Hvordan :). Ja jeg er noob :p

 

Du må ha root'et telefonen, du må ha flashet den med cyanogenmod, du må ha installert en ny launcher FØR du fjerner ADW, og du trenger programmet "root explorer" (ikke gratis - koster 22 kr)..

 

Det du da gjør er å åpne programmet root explorer, navigerer til følgende mappe:

system/app/

Så trykker du på "Mount R/W", også sletter du filen "ADWLauncher.apk" (touch den og hold inne, så dukker det opp en meny)..

 

Merk at det her er gode muligheter til fjerne ting du ikke har lyst til å fjerne, så, vær forsiktig.. :p

 

Det finnes programmer som gjør dette gratis. Litt vanskeligere UI, men helt klart verdt det. for eks. "super manager". Men du må fortsatt være root

Lenke til kommentar

Okei, nå må jeg bare bruke litt tid på å være skikkelig dum her.

 

Jeg har en vanlig HTC Desire HD, uten root. Jeg bruker Launcherpro.

 

Hvordan går jeg frem mtp root osv? I hvilken rekkefølge må ting skje, og hvordan. (Jeg ber ikke om en lang instruksjon om dette, det meste kan jeg lese meg til, men jeg er likevel noob).

 

Dersom noen her kan gi en liten enkel guide på hovedtingene jeg må gjøre, noe alla:

 

1. Roote telefonen

2. Legge inn riktig radio/room (gudene vet hva, jeg bare gjetter)

3. ......

4. ......

osv.

 

Det jeg trenger å vite innenfor dette igjen kan jeg nok finne ut, men en sikker og god fremgangsmåte hadde vært gull verdt.

 

Noen kjappe spørsmål også:

1. Den er på Engelsk? Vil jeg ha problemer med å f eks legge inn Norsk ordbok med tanke på sms og skriving generelt?

2. Hvor mye bedre er den kontra vanlig Desire HD med Launcherpro

3. Må man være ekstremt flink til dette for å unngå katastrofe, eller går det greit dersom man leser seg til det og gjør det korrekt?

 

Nå vet jeg så klart at infoen jeg spør om ligger der ute, f eks på XDA. Problemet mitt er at jeg synes forklaringene på slike steder kan bli i overkant vanskelig å henge med på. Setter dog pris på all hjelp det er mulig å få :)

Lenke til kommentar

Okei, nå må jeg bare bruke litt tid på å være skikkelig dum her.

 

Jeg har en vanlig HTC Desire HD, uten root. Jeg bruker Launcherpro.

 

Hvordan går jeg frem mtp root osv? I hvilken rekkefølge må ting skje, og hvordan. (Jeg ber ikke om en lang instruksjon om dette, det meste kan jeg lese meg til, men jeg er likevel noob).

 

Dersom noen her kan gi en liten enkel guide på hovedtingene jeg må gjøre, noe alla:

 

1. Roote telefonen

2. Legge inn riktig radio/room (gudene vet hva, jeg bare gjetter)

3. ......

4. ......

osv.

 

Det jeg trenger å vite innenfor dette igjen kan jeg nok finne ut, men en sikker og god fremgangsmåte hadde vært gull verdt.

 

Noen kjappe spørsmål også:

1. Den er på Engelsk? Vil jeg ha problemer med å f eks legge inn Norsk ordbok med tanke på sms og skriving generelt?

2. Hvor mye bedre er den kontra vanlig Desire HD med Launcherpro

3. Må man være ekstremt flink til dette for å unngå katastrofe, eller går det greit dersom man leser seg til det og gjør det korrekt?

 

Nå vet jeg så klart at infoen jeg spør om ligger der ute, f eks på XDA. Problemet mitt er at jeg synes forklaringene på slike steder kan bli i overkant vanskelig å henge med på. Setter dog pris på all hjelp det er mulig å få :)

 

 

Denne brukte jeg på min desire. Vet ikke om det blir stor forskjell på en HD. Synes denne guiden var helt genial og hadde ingen problemer når jeg fulgte den: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1016084

Lenke til kommentar

Litt trist at at flesteparten av bakgrunnsbildene som var med i RC2 ikke er med i final.. :p

 

Hah, ja, det ble en liten opprydding i bakgrunnsbildene etter at jeg poengterte at for det første var det ikke tatt høyde for copyright, og for det andre var puppebildet upassende for en firmwareversjon av Android som muligens T-Mobile vil ha.

Lenke til kommentar

Har innstalert CM7 nå og liker det jeg ser! Men sliter litt med lockscreenen nå. Går det ikke an å ha lockscreen OG mønsterkode samtidig?

 

Vil jo helst ha sånn jeg hadde før på Froyo at når skjermen skrur seg av (enten når den gjør det automatisk, eller når jeg gjør det selv), så kommer lockscreenen uansett, så kommer koden en liten stund etter det. Så hvis jeg må inn på tlf rett etter skjermen er skrudd av, så må jeg dra slideren, men trenger ikke ta koden. Går dette?

 

Når jeg setter på mønsterkoden nå, så kommer ikke slideren, men hvis jeg skrur av mønsterkoden så kommer slideren (dog ikke med en gang som jeg vil).

Lenke til kommentar

Hah, ja, det ble en liten opprydding i bakgrunnsbildene etter at jeg poengterte at for det første var det ikke tatt høyde for copyright, og for det andre var puppebildet upassende for en firmwareversjon av Android som muligens T-Mobile vil ha.

Meeen.. Så det finnes ikke en liten .apk der ute som putter disse solnedgangene og fyrtårnet osv inn blant bakgrunnsbildene igjen? Var ikke det "fotball"-bildet helt til høyre jeg savnet, nei.. :p

Lenke til kommentar

- Visse apps lar seg ikke oppdatere/installere. Har spillet RoboDefense på telefonen, og det var i dag morges en oppdatering til dette. Prøvde å oppdatere, men nedlastingen feilet. Avinnstallerte hele spillet og prøvde igjen (har backup i Titanium), men da vil den ikke installere i det hele tatt. Prøvde så å installere Google Earth, men samme problem der. Andre program som Goggels fungerer fint å laste ned. Prøvde å flashe gapps på nytt, men fortsatt samme problem. Har og prøvd å slette cache/dahlvik.

Har samme problem. Jeg får ikke lastet ned Tower Raiders Gold, Google Maps, Angry Birds, Ninja Jump, Swift Key Keyboard og sikkert flere andre. Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar

- Visse apps lar seg ikke oppdatere/installere. Har spillet RoboDefense på telefonen, og det var i dag morges en oppdatering til dette. Prøvde å oppdatere, men nedlastingen feilet. Avinnstallerte hele spillet og prøvde igjen (har backup i Titanium), men da vil den ikke installere i det hele tatt. Prøvde så å installere Google Earth, men samme problem der. Andre program som Goggels fungerer fint å laste ned. Prøvde å flashe gapps på nytt, men fortsatt samme problem. Har og prøvd å slette cache/dahlvik.

Har samme problem. Jeg får ikke lastet ned Tower Raiders Gold, Google Maps, Angry Birds, Ninja Jump, Swift Key Keyboard og sikkert flere andre. Noen som har en løsning?

Har dere prøvd å restarte telefonene et par ganger? virket for meg. ellers så tror jeg titanium backup har en market fixer eller noe.

 

Har fått et nytt problem på min desire når jeg skal surfe over mobilnettet og f.eks. sjekke nyhetene på bt.no: jeg begynner med å taste inn b... så får jeg opp valg hentet fra historikken (som forventet) med riktig adresse: http://bt.no. jeg trykker på det valget og blir omdiriget til mobilsiden deres(som forventet), men så skjer det, jeg får en feilmelding(could not process request eller noe) og i adresselinjen står det: "http://mobil.bt.nohttp://bt.no"(!) dette skjer uansett om jeg går inn på siden via link fra google eller taster adressen selv. over wifi fungerer alt som det skal, så vet ikke om det er chess eller telefonen sin feil. noen som har erfaring eller ideer rundt dette?

Lenke til kommentar

Når det gjelder problemer med market. Har dere prøvd å gå inn på Settings --> Applications --> Manage Applications --> Market og slette cache og eventuelt data?

 

Når det gjelder tastatur anbefaler jeg å skaffe dere Swype hvor Norsk ordbok medfølger ;) (ligger ikke på market, men litt googling gir nok resultater tenker jeg ;))

Lenke til kommentar

Når det gjelder problemer med market. Har dere prøvd å gå inn på Settings --> Applications --> Manage Applications --> Market og slette cache og eventuelt data?

 

Når det gjelder tastatur anbefaler jeg å skaffe dere Swype hvor Norsk ordbok medfølger ;) (ligger ikke på market, men litt googling gir nok resultater tenker jeg ;))

Prøvde dette uten hell. Reinstallerte, og da fungerte det. Problemet oppstod igjen etter en liten stund, men på/av med flymodus gjorde susen. Har ikke hatt problemer etter dette. Angående tastatur, så har jeg lastet ned gingerbread keyboard. Fungerer flott!

 

Er veldig fornøyd med denne cm!

Lenke til kommentar

Når det gjelder problemer med market. Har dere prøvd å gå inn på Settings --> Applications --> Manage Applications --> Market og slette cache og eventuelt data?

Hjalp desverre ikke.

 

Programmene begynner å laste ned, men slutter etter rundt 1 sekund. Ingen feilmelding eller noe.

 

Edit: Noe har skjedd, fikk nå lastet ned Swift Key. Sliter fortsatt med enkelte programmer.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...