Gå til innhold

Ung mann eller gutt av Afrikansk opprinnelse banket opp av etnisk nordmann


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

På vg: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/tvinger-gutt-ned-paa-knaerne-og-slaar-hodet-hans-i-bakken/a/23493827/

 

Og i mange andre medier ble det i dag meldt om at en ung mann eller gutt av Afrikansk opprinnelse ble banket opp i Namsos av en etnisk norsk mann. Det blir spekulert i om det var rasistisk motivert fra medienes side. Jeg på min side synd all vold er galt, men det er en ting jeg lurer på: hadde saken fått oppmerksomhet dersom offeret hadde vert etnisk norsk og personene som gjorde det var utenlandske?

 

Jeg tviler sterkt på det, for vi hører aldri om noe slikt selv om vi vet veldig godt at det skjer ofte. Særlig i Oslo. Gutter i skolen forteller om at de ikke får lov å ta igjen på innvandrerungdom fordi det er rasistisk, mens det at de er stygge mot dem, er helt greit. I Storbritannia ble 1000 britiske ungjenter voldtatt og utnyttet av menn fra Pakistan og omegn. Ingen ting ble gjort av den grunn at politiet og myndighetene var redde for rasisme anklager.

 

Er innvandrere av ikke vestlig bakgrunn priviligerte i landene våre og i hvor stor grad fører det til lidelse blant den originale befolkningen?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Bare for å si det, jeg skylder ikke på innvandrerne for at holdningene er slik, men på det elitistiske politiske system vi har i dag. Der følelser er det eneste som betyr noe og rasjonalitet er for de utstøtte og politisk spedalske.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er litt rart at denne saken fikk så mye oppmerksomhet da det skjer ting som dette ofte, men etter å ha tenkt igjennom det er det jo en åpenbar forklaring. Idiotene la ut videoen på facebook som fikk enormt med oppmerksomhet slik at media blir oppmerksom og så å si forpliktet til å lage sak ut av det pga alt oppstyret. Så jeg tror ikke det har noe med etnisitet å gjøre at denne saken fikk oppmerksomhet for å være helt ærlig, tror den hadde blitt delt som varmt hvetebrød selv om alle parter var Norske eller ikke, det var en ganske grotesk oppførsel på gutten. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis en som er hvit i huden slår en som er mørk i huden, så spiller det ingen rolle hvorfor han faktisk gjorde dette. Folk skriker uansett opp om rasisme, og at han som gjorde det sikkert er en voldelig  nynazist eller kriminell. Det er alt for enkelt å rope rasisme når en mørkhudet blir slått. Som regel er det vel utlendinger som slår og raner norske ungdommer. uten at noen hyler opp om rasisme av den grunn. Når mørkhudede slår løs på hvite, så får vi som regel bare lese om hva slags klær dem går med som signalement på gjerningspersoner. Avisene nevner vel helst ikke hudfarge eller etnisitet hver gang gjerningsmannen er mørk i huden, og offeret er etnisk norske....

Lenke til kommentar

Jeg blir provosert over at man alltid diskuterer dette med etnisitet som tema, det jeg ser er menneske A som behandler menneske B som en hund og ber han knele for å så smelle hodet til vedkommende i bakken.

 

Men jeg har ikke noe spesiell mening om dette burde blitt laget sak av, jeg føler uansett hva det blir skrevet om, så fører det til generalisering og firkantet tankegang hos folk. Media idag er lokkeoverskrifer med forutbestemte slutninger.

Endret av AdNauseam
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Bare èn i tråden snakker om personer og mennesker. Resten bruker ord som "utlending" og snakker automatisk om rasisme. Er jo ikke rart media skriver som dem gjør. Folk hopper rett på hudfargen og etnisiteten, men ingen ser den unge gutten som blir behandlet som en hund og får hodet slått i bakken.

 

At man i det hele tatt føler man må nevne at "det vanligvis er motsatt" (noe det forresten ikke er) er for meg helt tullete.

Jeg skrev da faktisk at jeg er i mot vold av alt slag, også mot denne gutten/unge mannen.

Lenke til kommentar

Saken får oppmerksomhet fordi den for det første er filmet, og fordi den viser en feig gjengs handlinger så alt for tydelig.

Skulle gjerne hatt flere slike saker opp og frem, med medfølgende streng straff. Så kanskje folk skjønner at vold aldri er løsningen.

 

Nasjonalitet på de involverte er faktisk det minst viktige i denne saken..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Saken får oppmerksomhet fordi den for det første er filmet, og fordi den viser en feig gjengs handlinger så alt for tydelig.

Skulle gjerne hatt flere slike saker opp og frem, med medfølgende streng straff. Så kanskje folk skjønner at vold aldri er løsningen.

 

Nasjonalitet på de involverte er faktisk det minst viktige i denne saken..

 

Jeg tviler på at det hadde blitt noen mediesak av det dersom det var en norsk gutt som ble banket opp.

Lenke til kommentar

 

Saken får oppmerksomhet fordi den for det første er filmet, og fordi den viser en feig gjengs handlinger så alt for tydelig.

Skulle gjerne hatt flere slike saker opp og frem, med medfølgende streng straff. Så kanskje folk skjønner at vold aldri er løsningen.

 

Nasjonalitet på de involverte er faktisk det minst viktige i denne saken..

 

Jeg tviler på at det hadde blitt noen mediesak av det dersom det var en norsk gutt som ble banket opp.

 

 

Enhver så brutal sak som er filmet så klart som her vil få oppmerksomhet.

Og garantert om rollene var omvendt. Få ting media tjener mer klikk på enn innvandringskritiske folk på jakt etter mer drivstoff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite mer om denne situasjonen før jeg gjør opp en mening. om det er blind og tilfeldig vold så er jo det selvsagt uakseptabelt. Men siden bilen kjører rundt med knust frontrute så kan det vel hende det noe har skjedd i forkant?

 

 

noen ganger fortjener faktisk folk juling, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Vedkommende nektet første gang hos politi, men nå når filmklippet er ute innrømmer han hele greia.

Så når vi nå har vi fått avklart dette er dette uprovosert vold, og så er det opp til politi og finne ut om dette er rasistisk motivert.

 

Det er forøvrig andre vitner enn de som var med i klippet.

Kommer ikke frem i artikkel her men andre .

 

http://www.t-a.no/nyheter/article11345945.ece

 

http://www.t-a.no/nyheter/article11347108.ece

Endret av Lindsay
Lenke til kommentar

Hmmmm... kan ikke dette like gjerne "bare" være en "bygdegreie"?

 

For 15-20 år siden var det helt vanlig at "lokale helter" skulle banke opp vernepliktige, folkehøyskoleelever og lignende som kunne klassifiseres som "Oslohomoer" på lørdagskvelden... Da hadde selvsagt ingen mobiltelefon med kamera og nettaviser fantes ikke så, så ingen brydde seg.

 

Om tidene har endret seg og samfunnet ikke lenger godtar slikt ser jeg det bare som positivt.

Endret av M98kF1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite mer om denne situasjonen før jeg gjør opp en mening. om det er blind og tilfeldig vold så er jo det selvsagt uakseptabelt. Men siden bilen kjører rundt med knust frontrute så kan det vel hende det noe har skjedd i forkant?

 

 

 

Sjåføren hevder at to voksne menn så kom løpende mot bilen. Den siktede mannen hoppet da inn i bilen. Sjåføren forteller at han ble redd.

– Jeg forsøkte å kjøre vekk, men den ene mannen rakk å sparke en bulk inn i døren på passasjersiden og den andre kastet et balltre mot frontruten, slik at den knuste, hevder han.

 

Vær så god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...