Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til det noen som vet om Ti blir litt større i mm^2 sånn som de andre ti kortene vanligvis har blitt?

 

1080Ti og Titan P blir vel 610 mm², så ganske stor. Om nVidia velger å fuse bort FP64 cores, så blir den vel ikke mindre fordet? Det at den blir større betyr vel også større areal som får kontakt med kjøleren = bedre.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Noen som vet om harddisk vil ha noen slags innvirkning på resultater i 3DMark (Fire Strike), grunnen til at jeg spør er at jeg får relativt lav score 14 691 med ett 1080 kort.

 

3DMark ligger på en iSCSI disk (NAS), dessverre er SSD i maskin såpass liten og full i junk at det var ikke plass til 3DMark. Skal oppgradere til OCZ RD400 NVMe M.2 2280+AIC SSD - 512GB og venter på den nå :)

 

Hva slags annen hardware har du da?

 

Hvorfor velger du RD400, når Sm951nvme er raskere OG billigere? :p

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3279666

 

Hvis du ikkje har m.2 slot på hovedkortet, så kan du kjøpe enm.2 to pci-e 3.0 adapter. F.eks : http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Harddisker/SSD/Tilbehør/Adaptere/DeLOCK-kontroller-1xM2NGFF-PCI-Express-30-x4-incl-low-profile131963-p0000098733

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Benchmark på Tysk...

 

Uansett, virker som Total War: Warhammer er nok et "Gaming Evolved" spill hvor DirectX 12 ytelsen du får i selve spillet er veldig forskjellige fra ytelsen i den innebygde benchmarken.

 

http://www.pcgameshardware.de/Total-War-Warhammer-Spiel-55149/Specials/Direct-X-12-Benchmarks-Test-1200551/

 

 

Skal la det ligge, men om dette hadde vært et GameWorks spill hadde konspirasjonsteoriene haglet...

Endret av HKS
Lenke til kommentar

 

De har den med vannblokk også Nizzen....host hark* :p

Lenke til kommentar

 

Den så jo ikke dum ut. Har du sett noen test av den som viser at det har noe for seg?

Lenke til kommentar

Den så jo ikke dum ut. Har du sett noen test av den som viser at det har noe for seg?

 

Nei ikke sjekka test av akkurat den, men av en annen og med den holdt skrive ytelsen til Samsung 950 PRO stabil selv under tung last over tid. Tror det var Tomshardware som testa den. Den til Aqua Computer er nyere.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Den så jo ikke dum ut. Har du sett noen test av den som viser at det har noe for seg?

 

Nei ikke sjekka test av akkurat den, men av en annen og med den holdt skrive ytelsen til Samsung 950 PRO stabil selv under tung last over tid. Tror det var Tomshardware som testa den. Den til Aqua Computer er nyere.

 

 

Er vel mer beregnet på bruk med server eller liknende last da. Til vanlig "husmor" bruk vil vel neppe hastigheten falle merkbart?

Lenke til kommentar

MSI Announces the Gaming Z Series GeForce GTX 1080 and GTX 1070 Graphics Cards

 

Så her betaler man for å få bokstaven Z og fancy LEDs   :p

 

Edit : "Military Class 4 components" my ass :p

 

2016 er jo året hvor man får LED trøkka opp i trynet på omtrent det meste av hardware, og det skal helst blinke som et utrykningskjøretøy fullstendig ute av kontroll på vei til et rave party. Og for å selge enda mer så er det bare å merke produktet med "Gaming".

Lenke til kommentar

 

 

Den så jo ikke dum ut. Har du sett noen test av den som viser at det har noe for seg?

 

 

Kan M.2 SSD med slik kontroller brukes som eneste harddisk?

I så fall finnes det slike kontrollere som tar 2 stk M.2 SSD? (eller flere?)

Lenke til kommentar

Benchmark på Tysk...

 

Uansett, virker som Total War: Warhammer er nok et "Gaming Evolved" spill hvor DirectX 12 ytelsen du får i selve spillet er veldig forskjellige fra ytelsen i den innebygde benchmarken.

 

http://www.pcgameshardware.de/Total-War-Warhammer-Spiel-55149/Specials/Direct-X-12-Benchmarks-Test-1200551/

 

 

Skal la det ligge, men om dette hadde vært et GameWorks spill hadde konspirasjonsteoriene haglet...

 

Konspirasjonsteoriene haggler jo allerede.

Var det ikke noen som selv valgte å bruke deler av gameplayet i spillet heller som grunnlag for å måle ytelsen, noe de gjorde over flere økter og da var konklusjonen en annen? Husker ikke hvor jeg så det , Youtube kanskje? Troverdig nok for min del.

 

Dette er jo noe man kan se i andre tester også og det slår ulikt ut faktisk , har sett spill som var svært i favør av la oss si de blåe , og når det så kom til selve nivåene hadde dette langt bedre flyt i et konkret skjermkort som feks Spectrum x86.

 

Personlig må jeg innrømme at jeg foretrekker å oppleve flyten i spillene selv om mulig før man kjøper seg et skjermkort ,sånn sett så er venner som har mulighet til å låne datakomponenter gull verdt eller muligheten til å spille på oppsettet til dem.

 

Per dags dato er mine anbefalninger på hardware noe alla dette :

 

Beste Cpu : Intel i7 : 6700K eller bedre.

Beste ( og dyreste) forbruker skjermkort 1080

Skjermkort i prisklasse 2000 - 2500 RX 480 4GB , Skjermkort i prisklassen over 2500 til 3000 RX480 med egen kjøleløsning fra feks Asus /Sapphire. Når 1060 kommer ut og man vet sikkert hva Nvidia har å by på i forhold til Ytelse / Pris så kan det være at jeg skifter mening der. Ikke noe poeng å gi en dårlig anbefalning om 1060 kortet yter best i samtlige spill som man spiller. 30Watt forskjell mellom de to aktørene ser jeg ikke på som et stort problem.

Lenke til kommentar

 

 

 

Den så jo ikke dum ut. Har du sett noen test av den som viser at det har noe for seg?

 

 

Kan M.2 SSD med slik kontroller brukes som eneste harddisk?

I så fall finnes det slike kontrollere som tar 2 stk M.2 SSD? (eller flere?)

 

 

Jeg har ikke sett noen slik adapter med plass til 2 M.2 disker, men det kan jo være det finnes. Men det er ikke alle X79 hovedkort som tillater booting fra NVMe SSD'er. Det skal gå fint å bruke som disk 2. Men for booting trengs det ny BIOS. Skjønt jeg har sett en hack som sier at man kan få til på alle X79 HK med UEFI BIOS, men siden jeg ikke har noen NVMe disk selv, har jeg ikke testet..

Lenke til kommentar

Om man merker noe til vanlig bruk er ikke sikkert, men lavere temps er jo bare positivt spør du meg.

Man mister garantien  ved å ta bort klistermerket :) Jeg har ikkje merket noe fall i ytelse, og kjørt rimelig mye benchmarks. For å si det slik: Jeg kommer skjeldent i nærheten av load av benchmarks :)

Lenke til kommentar

Er det noe nevneverig forskjell på 1080 Strix og Strix OC? Vurderer å slenge inn en bestilling på førstnevnte men vil ikke gå glipp av en grei økning for kun 300 kr ekstra, dersom det skulle være noen. Annet enn OC jeg kan gjøre selv da, hvis det er den eneste forskjellen så har det null betydning for meg hvilket av kortene jeg velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...