Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

 

 

Eller heng opp igjen tegningen av en gris som hang på veggen på barneavdelingen på et sykehus og måtte fjernes.

 

Det skal vel sies at den "måtte" ikke fjernes. Et muslimsk foreldrepar reagerte, og avdelingens ledelse valgte å fjerne den. De kunne ga sagt "Beklager, men den blir hengende!", og så hadde det ikke blitt noen stor sak. Det var ingen trusler eller krav fra oven.

 

Det skjer av og til at folk prioriterer ro og fred framfor prinsipper, spesielt folk som ikke har betalt for å være prinsipielle. Det var sykehusets valg å ta, og selv om jeg skulle ønske de hadde valgt anderledes var det med full rett de valgte.

 http://norgespartiet.no/underskrift.html

Geir :)

Greit nok det, men hvilke andre religioner er det som krever til de grader at vi tilpasser oss hele tiden og ta hensyn til dem og deres ideologi. Du må jo være enig at vi ikke hører mye klaging og krav fra andre religioner og folkegrupper enn muslimske innvandrere. Ta f.eks Kinesere, Indere, folk fra Tailand osv. Du hører ikke mye om klaging og krav om at vi skal tilpasse oss dem.

Det sier vel også litt om folk at de ikke kan se en tegning av en gris uten å klage til sykehuset. Skal jeg gå rundt å protestere mot alle plakater, bilder og meninger jeg ikke liker så får jeg ikke annet å gjøre. Når en kommer til dette landet så burde en respektere vår kultur og våre skikker. Det er greit at vi skal vise respekt, men hva med respekt overfor oss. Gjelder respekt bare en vei?

Åh? Det var da ganske mange som klagde over kristne innvandrere siden de krede at alle skulle tro på deres religion. Men klagene stillnet fort da luften fra lungene ikke lenger nådde stemmebåndene. Etter det måtte alle innfinne seg etter de kristnes lover og regler, som inkluderte alt fra hva man kan spise, når man kan spise, når man kan ha sex, hvem man kan ha sex med, når man kan jobbe og hva man kan tro på. Alt i privatlivet skulle kontrolleres. Resultatet ble mange hundre år med teokrati, tortur og menneskeofringer.

 

Respekt gjelder vanligvis bare en vei, og det er mot de asiatiske monoteistene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Åh? Det var da ganske mange som klagde over kristne innvandrere siden de krede at alle skulle tro på deres religion. Men klagene stillnet fort da luften fra lungene ikke lenger nådde stemmebåndene. Etter det måtte alle innfinne seg etter de kristnes lover og regler, som inkluderte alt fra hva man kan spise, når man kan spise, når man kan ha sex, hvem man kan ha sex med, når man kan jobbe og hva man kan tro på. Alt i privatlivet skulle kontrolleres. Resultatet ble mange hundre år med teokrati, tortur og menneskeofringer.

 

Respekt gjelder vanligvis bare en vei, og det er mot de asiatiske monoteistene.

 

 

Folk har allerede tatt et oppgjør med kristendommen, hindusimen og buddhismen i Europa.

Den første revolusjonen var humor.

Den andre revolusjonen var kritikk.

Den tredje revolusjonen var kvinnelig prester.

Den fjerde revolusjonen er homoekteskap og det pågår i dag 2015.

 

Hvem som helst kan tegne Buddha og hinduiske guder i en sex posisjon i Europa uten at det kommer demonstranter i gaten. Islam har ikke gjennomgått noen revolusjon. Islam er fortsatt i middelalderen. I 2008 ble Muhammad tegnet. Da kom de ut på gaten og demonstrerte. Islam tåler ikke en revolusjon. Da blir det krig!

 

 

Dette er den type revolusjonen muslimer trenger. Humor og komedie. Dersom islam ønsker respekt i Europa må muslimene gjennomgå samme type revolusjon som alle andre religioner fikk i Europa.

 

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg i at kristendommen har en mørk fortid, men idag så er det islam som er det store problemet i Europa etter min mening.

 

Kristendommen har måtte tilpasse seg sosiale fremskritt, demokratisering og sekularisering i Vesten. Min hypotese er at islam vil gå gjennom en tilsvarende prosess. Problemet er at de muslimske miljøene i Europa har et jevnt tilsig av nye medlemmer fra deler av verden som ennå ikke har kommet så langt i disse prosessene, og det saktner utviklingen for de vestlige muslimene. I tillegg har man et betydelig "utenforskap" hos annen generasjons muslimer i Europa, som blir lett bytte for islamister og demagogiske imamer. 

 

Når muslimske menigheter i Norge og ellers i Europa begynner å holde seg med imamer som er vokst opp og utdannet i Europa og ikke i Egypt, vil mye er være vunnet.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Katolisismen vokser langt raskere enn islam. Og kristne og jøder har samme gud som muslimene, og dreper også hverandre. Hvis du finner ut hvor mange forskjellige kristne grupper som finnes, så si fra. Og ja, de dreper hverandre. Fremdeles.

At kristne og muslimer har samme Gud tror jeg det er veldig delte meninger om.

 

Du kan dele så mange meninger du vil, men alle tre religionene kommer fra samme kilder, samme gud og samme profiter. Det finnes faktisk et flott Venn-diagram som forklarer det, men jeg gidder ikke bruke tid på å utdanne deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Eller heng opp igjen tegningen av en gris som hang på veggen på barneavdelingen på et sykehus og måtte fjernes.

 

Det skal vel sies at den "måtte" ikke fjernes. Et muslimsk foreldrepar reagerte, og avdelingens ledelse valgte å fjerne den. De kunne ga sagt "Beklager, men den blir hengende!", og så hadde det ikke blitt noen stor sak. Det var ingen trusler eller krav fra oven.

 

Det skjer av og til at folk prioriterer ro og fred framfor prinsipper, spesielt folk som ikke har betalt for å være prinsipielle. Det var sykehusets valg å ta, og selv om jeg skulle ønske de hadde valgt anderledes var det med full rett de valgte.

 

Geir :)

 

Nei, det hadde det nok ikke:

 

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/frykt-for-karikaturstrid-pa-skole-1.10984797

 

Når en muslim føler seg krenket (av de latterligste årsaker), så vet du at det er et helvete under oppseiling.

Lenke til kommentar

Nei, det hadde det nok ikke:

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/frykt-for-karikaturstrid-pa-skole-1.10984797

Når en muslim føler seg krenket (av de latterligste årsaker), så vet du at det er et helvete under oppseiling.

 

Det var ingen trusler eller press her heller. Nåer nok tegninger av Muhammed en litt større provokasjon for muslimer enn en tegning av en gris. At vi synes det er latterlig er irrelevant, så lenge de synes det er alvorlig selv.

 

Men nok en gang er det snakk om isolert hendelse som skolen håndterte etter beste evne, og som gled over uten store etterdønninger. Det var ikke noe "helvete", snarere en storm i et vannglass. Nå kan det selvsagt være at vi har svært forskjellige oppfatninger om hva et helvete er for noe.

 

Hel enig med deg, men jeg tror at enkelte ikke vil se og innrømme hvor sykt dette samfunnet er blitt. 

 

Sykt i forhold til hva og når? Vanskelig å kommentere når jeg ikke vet hva du sammenligner med. Jeg har for ordens skyld levet i dette samfunnet i 58 år, og jeg synes stort sett det går riktig vei, om enn etter "to skritt fram og ett tilbake"-metoden. Og ja, kulturrelativiseringen er et tilbakeskritt.

 

Vi blir direkte underkuet og diskriminert i vårt eget land med NULL RESPEKT fra våre kjære landsmenn

 

Hvordan blir du underkuet, mener du? Jeg blir det ikke.

Og hvordan blir du diskriminert?

Hvorfor er dette ditt land?

Og sist, men ikke minst: Hvem er dine "kjære landsmenn", og hvorfor skal de ha mer respekt for deg enn du har for dem?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Nei, det hadde det nok ikke:

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/frykt-for-karikaturstrid-pa-skole-1.10984797

Når en muslim føler seg krenket (av de latterligste årsaker), så vet du at det er et helvete under oppseiling.

 

Det var ingen trusler eller press her heller. Nåer nok tegninger av Muhammed en litt større provokasjon for muslimer enn en tegning av en gris. At vi synes det er latterlig er irrelevant, så lenge de synes det er alvorlig selv.

 

Men nok en gang er det snakk om isolert hendelse som skolen håndterte etter beste evne, og som gled over uten store etterdønninger. Det var ikke noe "helvete", snarere en storm i et vannglass. Nå kan det selvsagt være at vi har svært forskjellige oppfatninger om hva et helvete er for noe.

 

 

Sykt i forhold til hva og når? Vanskelig å kommentere når jeg ikke vet hva du sammenligner med. Jeg har for ordens skyld levet i dette samfunnet i 58 år, og jeg synes stort sett det går riktig vei, om enn etter "to skritt fram og ett tilbake"-metoden. Og ja, kulturrelativiseringen er et tilbakeskritt.

 

Hvordan blir du underkuet, mener du? Jeg blir det ikke.

Og hvordan blir du diskriminert?

Hvorfor er dette ditt land?

Og sist, men ikke minst: Hvem er dine "kjære landsmenn", og hvorfor skal de ha mer respekt for deg enn du har for dem?

 

Geir :)

 

Det var en høyst hissig stemning til en fikk reddet dagen ved å finne på historien om Jesus. Hadde læreren tviholdt på at han tegnet Muhammed hadde han neppe vært uten fysiske skader etter på.

 

Det er heller ikke første episoden på denne skolen:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muhammed-tegningene/fryktet-muhammed-braak-paa-sogn-videregaaende/a/181691/

 

Det er i det store og hele ikke særlig vanskelig å finne i overkant hissige muslimer. En kommer ikke vekk fra at muslimer flest har en ukultur med seg som er voldelig og diktatorisk.

 

Igjen, jeg anbefaler å oppholde seg i noen uker i et arabisk land. Det var der jeg fikk opp øynene for hvor farlig islam og arabisk kultur er for et fritt, fredelig, demokratisk og likestilt samfunn.

Lenke til kommentar

 

Hvordan blir du underkuet, mener du? Jeg blir det ikke.

Og hvordan blir du diskriminert?

Hvorfor er dette ditt land?

Og sist, men ikke minst: Hvem er dine "kjære landsmenn", og hvorfor skal de ha mer respekt for deg enn du har for dem?

 

Geir :)

Jeg føler meg underkuet npr jeg i offentlig tjenedte blir presset til å bli med i gudstjeneste, og overordnet offiser spør meg om ikke jeg kan vise respekt og bli med. Eller når lærere i offentlig skole maner til felles bønn i møter. Eller arrangerte turer av offentlig skole til religiøse templer for forkynnelse. Hvor lenge siden har du vært en del av samfunnet der du har potensialet til å komme i en situasjon der du har hatt potensialet til å oppleve slike krav?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eksempel på muslimske elevers oppførsel på annen skole.

 

"Ropte «Allahu Akbar» under minnestund etter terroren"

 

 

http://m.db.no/2015/01/15/nyheter/frankrike/terror/utenriks/charlie_hebdo/37188721/?www=1

Flere av mine svært hvite daværende klassekamerater syntes det var hysterisk morsomt å rope "Heil Hitler" da vi hadde undervisning i historie (WW2) eller tysk. Så vidt jeg vet var de ikke nazister da, og er det heller ikke nå.

 

Du er kanskje uenig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er heller ikke første episoden på denne skolen:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/muhammed-tegningene/fryktet-muhammed-braak-paa-sogn-videregaaende/a/181691/

 

Det er i det store og hele ikke særlig vanskelig å finne i overkant hissige muslimer. En kommer ikke vekk fra at muslimer flest har en ukultur med seg som er voldelig og diktatorisk.

 

Fra linken din:

 

"Situasjonen var imidlertid hele tiden under kontroll, og det var ikke mer enn fire-fem skoleelever som ropte ut slagord mot karikaturtegningene. Det går omkring 1600 elever på Sogn videregående skole, og omkring 40 prosent er fremmedspråklige."

 

Igjen, jeg anbefaler å oppholde seg i noen uker i et arabisk land. Det var der jeg fikk opp øynene for hvor farlig islam og arabisk kultur er for et fritt, fredelig, demokratisk og likestilt samfunn.

 

 
Fortell gjerne mer om det.
 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg føler meg underkuet npr jeg i offentlig tjenedte blir presset til å bli med i gudstjeneste, og overordnet offiser spør meg om ikke jeg kan vise respekt og bli med. Eller når lærere i offentlig skole maner til felles bønn i møter. Eller arrangerte turer av offentlig skole til religiøse templer for forkynnelse. Hvor lenge siden har du vært en del av samfunnet der du har potensialet til å komme i en situasjon der du har hatt potensialet til å oppleve slike krav?

 

Jeg er en gammel mann nå, og presses ikke til mye lenger, bortsett fra å betale skatt. Når jeg går i kirken er det høyst frivillig, og ditto sjelden. Når jeg var barn på 60-tallet derimot, var kirkegang og salmesang obligatorisk.

 

Og jeg husker jeg gikk i 1. mai tog på Setermoen på 70-tallet, og mine overordnede offiserer sto der med eggekartonger og delte ut egg til småungene og oppmuntret dem til å kaste på oss... ;)

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Igjen, jeg anbefaler å oppholde seg i noen uker i et arabisk land. Det var der jeg fikk opp øynene for hvor farlig islam og arabisk kultur er for et fritt, fredelig, demokratisk og likestilt samfunn.
 
Fortell gjerne mer om det.
 

Geir :)

 

I arabiske land er det helt greit med slaver. Slave torturen starter på 1:20. Arabere har også slaver fra Asia som Filippin, Vietnam, Thailand osv. Følger man i profetens fotspor må man ha slaver.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-SvAWUJ2Hpo

 

Men jeg kan også nevne slaver også finnes i Norge. Dette kalles for moderne slaveri. Så Norge har mye å skamme seg over. Her er et eksempel på moderne slaveri i Norge. http://www.nrk.no/fordypning/sju-au-pair-historier-1.10992858

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...