Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lørdag var en dårlig dag; glidelås på sekken ga etter og ut poppet D4 med AF-S 70-200mm f/2.8 VR II påmontert.... Skadene er inne til taksering nå. Fikk låne et par D4s og AF-S 70-200mm f/2.8 VR II i mellomtiden. Får mulighet til å se over tid hvor mye bedre fokus på D4s er i forhold til D4.

Lenke til kommentar

 

...glidelås på sekken ga etter og ut poppet D4 med AF-S 70-200mm f/2.8 VR II påmontert.... Skadene er inne til taksering nå.

 

Nå er vi spent på hvilket Merke/Modell på sekken :thumbdown: som svikta....bare sånn til skrekk & advarsel

 

Det var en ThinkTank; men delvis egen skyld - hadde poppet altfor mye oppi slik at det ble i overkant press i glidelåsen. Flaks man har forsikring, det skumle var at både 70-200 objektivet og d4 huset virket fint etterpå. Solblender i 100 biter; svak bulk i objektivet der man skrur på filter. Men det kan være flere ting jeg ikke vet om; derfor full sjekke på kamerahus, og spent på å se om det går å fikse objektivet til en normal sum.... jeg håper egentlig at prisen for å fikse blir så brutal at de ikke gidder fikse.

 

Lyden når det gikk i bakken var som man kastet en glass-flaske hardt i betong-gulv; derfor ble jeg en smule overrasket over at ingenting så ut til å være knust. Kamera og objektiv tok fine bilder etterpå; fokus så også rett ut.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Uff! Håper du var forsikra TGB?

 

Opplevde ca det samme for noen år siden: D3s med 24-70'en gikk rett i gulvet.. Bakelementet stod igjen i huset, mens resten av objektivet fordelte seg pent utover stuegulvet...

Forsikring er alltid på plass selvsagt; nå kan de bare bruke så lang tid de gidder på eventuell reperasjon/skadevurdering.

 

Klarer meg fint med låneutstyret: 2 * D4s og AF-S 70-200mm f/2.8 VR II :)

 

Edit:

det andre D4 huset mitt ble ikke skadet (det holdt jeg i hånda ;)), men utnyttet muligheten til å få tatt en sjekk og fintuning av fokus samtidig på det også.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg bare krysser fingrer for at D4s er en så moderat oppdatering som jeg husker etter forrige gang jeg testet det.... hadde planer om å vente til D5 før neste oppgradering.

 

D4 husene har passert 2.5 år; så begynner å bli velbrukt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Apropos astrofolket, Clarkvision har en dybdeanalyse av sensoren til Canon 7D mkII. Den får svært mye ros, blant annet for veldig lite termisk støy og veldig lite mønsterstøy. De skal i følge Clark utklasse alle andre Canon-kameraer på disse områdene, inkludert 1DX, 6D og 1D mark IV.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Fikk pris på skadene...

 

overraskende nok var 70-200mm objektivet helt perfekt og uskadet optisk; så kun kosmetiske ting. Pris 2.000

Kamerahuset derimot var en helt annen historie.... i overkant av 8000. Men alt i alt ble dette veldig mye billigere enn jeg fryktet.

Lenke til kommentar

Fikk pris på skadene...

 

overraskende nok var 70-200mm objektivet helt perfekt og uskadet optisk; så kun kosmetiske ting. Pris 2.000

Kamerahuset derimot var en helt annen historie.... i overkant av 8000. Men alt i alt ble dette veldig mye billigere enn jeg fryktet.

 

Kanskje like greit å skrote huset og satse på en ny Nikon D750... ?

Lenke til kommentar

 

Fikk pris på skadene...

 

overraskende nok var 70-200mm objektivet helt perfekt og uskadet optisk; så kun kosmetiske ting. Pris 2.000

Kamerahuset derimot var en helt annen historie.... i overkant av 8000. Men alt i alt ble dette veldig mye billigere enn jeg fryktet.

 

Kanskje like greit å skrote huset og satse på en ny Nikon D750... ?

 

Skrote D4 til 50.000 for og kjøpe D750? Tror ikke det ;)

 

Det koster meg uansett ikke mer enn egenandelen da. Som jeg mener å huske er på 3000.

Endret av TGB
  • Liker 4
Lenke til kommentar

3000 i egenandel? Da min D3s måtte inn til rep - også her en kostnad på rundt 8000 - informerte Gjensidige meg om at min andel var 10% - med et minstebeløp på 1200 og noe. Håper du også har en tilsvarende grei ordning :)

Har forsikring for hele verden (også Gjensidige); flat egenandel på 3000 på utstyr til 565.000. 10% er ingen god løsning for meg; tenk bare om man knuser AF-S 600mm f/4 VR eller AF-S 400mm f/2.8 VR II ;)

Lenke til kommentar

 

3000 i egenandel? Da min D3s måtte inn til rep - også her en kostnad på rundt 8000 - informerte Gjensidige meg om at min andel var 10% - med et minstebeløp på 1200 og noe. Håper du også har en tilsvarende grei ordning :)

Har forsikring for hele verden (også Gjensidige); flat egenandel på 3000 på utstyr til 565.000. 10% er ingen god løsning for meg; tenk bare om man knuser AF-S 600mm f/4 VR eller AF-S 400mm f/2.8 VR II ;)

 

Ah - fair point. Hender at man "bevisst" glemmer at noen har mer fancy utstyr enn en selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...