Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle prøve det jeg også, da sjekker de serienummeret og leter etter bokstavserien du har for å sjekke hvor lang garanti det er og på toppen av det hele gjelder det bare dersom man registrerte produktet på sidene deres innen x mnd .

 

 

  • Limited 3 Year Suffixes: -KR, -K1, -K2, -K3, -KB, -KA, -KF, -KM
  • Limited 5 Year Suffixes: -GR, -SR, -VR
  • Limited 10 Year Suffix: -XR
Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle prøve det jeg også, da sjekker de serienummeret og leter etter bokstavserien du har for å sjekke hvor lang garanti det er og på toppen av det hele gjelder det bare dersom man registrerte produktet på sidene deres innen x mnd .

Kjøpte kortet mitt 2/2 2014 så 9 dager siden :) registrerte idag, De var veldig greie mtp hva som hadde skjedd :) kontakter jo sefølgelig komplett først, og angående HK mitt som trolig døde av seg selv (kan være PSU) Så er det stor sjanse for at RAM og CPU ble skadet også? :) Hvis det så sender jeg alt inn, Men vil ikke gjøre det unødvendig :)

Lenke til kommentar

Skulle prøve det jeg også, da sjekker de serienummeret og leter etter bokstavserien du har for å sjekke hvor lang garanti det er og på toppen av det hele gjelder det bare dersom man registrerte produktet på sidene deres innen x mnd .

De har vanlig garanti (3år mener jeg) om du ikke har registrert kortet. Hvis du registrer innen 30 dager så blir det en lengre tid.
Lenke til kommentar

Et deilig eksempel på at overklokking er roten til allt godt:

 

Paracel storm @ 1440p ultra med 120% scaling.

3930k @ 5100mhz

Står på båten med helikopter og ser mot de store øyene:

 

"Stock 1100mhz" 780ti = ~100fps

 

Overklokket 1400mhz = ~130 fps

 

Dette var på eksakt samme plass bare tok en "alt+tab" og forandra overklokken.

 

her:

 

paracelstormoverklokk1.jpg

 

Når man overklokker 780ti Classy på vann, så er for mye volt minst like ille som for lite. Klikker like forbaska. Men har man akkurat passe, så funker det fjell.

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

780 og 780Ti (classified edt) har jo samme pbc men bare forskjellige kjerner, ikke sant? da kan man jo kjøpe 780Ti Classy backplate til 780 Classy? siden de ikke har 780 backplate på lager? :) Uansett så hadde det jo blitt litt juks, men men :D

Hmm, godt spørsmål. Vannblokka passer jo overrens og PCBen og strømreguleringen er den samme, så med mindre det er en ny revisjon med endringer bakpå kortet som jeg ikke vet om (ser ikke sånn ut) så bør det passe fint ja. :)

 

Kanskje jeg skal kjøpe meg tre slike. :)

 

Edit: Hvor finner du dette på lager? Kan ikke se at det er noe 780Ti classy bakplate på lager noe sted.

 

På DI så har de en rev 2.0 som skal passe til alle Classy 780/780TI:

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-FC780-GTX-Classy-Backplate-REV-20-GTX-780-Classy---KINGPIN-EDITION-READY-126417-p0000078559.aspx

Men de har ikke den inne heller..

 

Teknisk sett så har 780 og 780Ti samme kjerne også, GK110 ;). Men i praksis så stemmer det ikke, for 780 har fått deaktivert 3/15-deler av kjernen. ^^ Så 780Ti-kjernen har eksistert i over et år nå. (bare at de udeaktiverte eksemplarene gikk til et kort med annet navn; K6000)

 

Edit2:

Du tenker kanskje på EVGA sin bakplate (ikke EK, som jeg ser på).

"Problemet" med EVGA sin versjon er at den har printet på skriften; "Geforce GTX 780Ti", og det blir jo litt feil når du bare har 780. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

780 og 780Ti (classified edt) har jo samme pbc men bare forskjellige kjerner, ikke sant? da kan man jo kjøpe 780Ti Classy backplate til 780 Classy? siden de ikke har 780 backplate på lager? :) Uansett så hadde det jo blitt litt juks, men men :D

Hmm, godt spørsmål. Vannblokka passer jo overrens og PCBen og strømreguleringen er den samme, så med mindre det er en ny revisjon med endringer bakpå kortet som jeg ikke vet om (ser ikke sånn ut) så bør det passe fint ja. :)

 

Kanskje jeg skal kjøpe meg tre slike. :)

 

Edit: Hvor finner du dette på lager? Kan ikke se at det er noe 780Ti classy bakplate på lager noe sted.

 

På DI så har de en rev 2.0 som skal passe til alle Classy 780/780TI:

http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-FC780-GTX-Classy-Backplate-REV-20-GTX-780-Classy---KINGPIN-EDITION-READY-126417-p0000078559.aspx

Men de har ikke den inne heller..

 

Teknisk sett så har 780 og 780Ti samme kjerne også, GK110 ;). Men i praksis så stemmer det ikke, for 780 har fått deaktivert 3/15-deler av kjernen. ^^ Så 780Ti-kjernen har eksistert i over et år nå. (bare at de udeaktiverte eksemplarene gikk til et kort med annet navn; K6000)

 

Edit2:

Du tenker kanskje på EVGA sin bakplate (ikke EK, som jeg ser på).

"Problemet" med EVGA sin versjon er at den har printet på skriften; "Geforce GTX 780Ti", og det blir jo litt feil når du bare har 780. :p

 

Det siste du sa er jo riktig, men jeg sa jo `det blir jo litt juks, men men` :)

 

Uansett så Jeg ble overrasket mtp hva som hadde skjedd med kortet mitt :D Jeg sa sannheten og de sa Her er engentlig de to siste mld fra Evga og meg :)

EVGA Support Email

Odd Christian Bråthen Thorkildsen, thank you for contacting the EVGA Customer Service Team. My name is Dominik Ungermann and I will answer your question today.

Your Answer:

Hello,

 

generally we can of course also offer to handle RMA with the card and exchange it to make sure you have a fully working unit. Please register the card to your EVGA Account and let us know the S/N then we will open a RMA ticket for you.

 

Regards,

Your Question:

So if it is/was the PSU i your warranty will still cover it? Yesterday i registrerd the S/N :)Maybe it`s my 7 year old PSU, I haft to swap it out within this month With a seasonic 750watt, :)Anyway The card do look normal, But it caught fire With the Power Connectors, So i dont know, the only thing i can notice is the bad smell, Thanks for the help and i Hope the New card will serve me well :)And if i get a replacement for the card in Germany, Is it Samsung memory og Hynix? i think i had Hynix on the current one so i dont know :)

 

-Christian Thorkildsen :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjørte nettopp en runde Firestrike på 1500/2036 MHz med 1,4250 vcore og 400 PWM ferq satt i Classy controlleren men måler faktisk vcore på 1,5250V i første GPU test og i combined test. :eek:

Score 14072

http://www.3dmark.com/fs/1678645

Regner med at corsair tx 650w er nok til en 4770k @ 4.5 og et 780ti classified på 1500mhz ?

Eh! nei

Hehe ;) Ok. Hva er minimum da?

 

850W om du skal opp i 1500 MHz på core vil jeg tippe, bare GPU trekker 450-550W alene avhengig av vcore.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...