Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

 

 

Med IVY-Bridge og standard custom vannkjøling så tror jeg egentlig ikke du klarer å komme i nærheten av høy spenning før tempen fører til throttling. ;)

 

Nei, vi får se da.. Hehe! For å kjøre 5,0 måtte jeg opp på 1.58v. Så må nok virkelig druse til for 5.5 tenker jeg. Btw: Throttling står ikke i min ordbok :dribble:

 

Haha, såpass ja. Tror ikke du vil se 5,5 GHz når du bare klarer 5 Ghzs på 1,58V. :p

Hva slags temps får du med så høy spenning? Skulle tro du nærmet deg 90-100 grader load riiimelig fort. :ph34r:

 

Ettersom høyere spenning vil føre til høyere temp, og høyere temp vil føre til krav om høyere spenning for å holde CPUen stabil, så tror jeg du allerede har kommet til et punkt hvor mer spenning bare vil føre med seg lavere stabilitet. Dermed vil du bare vil oppnå lavere og lavere frekvenser. Jeg pleier som regel å gi opp på 1,58V (og dette er da med chiller og -10 grader vann), da mer spenning ikke hjelper.

 

Men mulig jeg kunne klart mer med et peltierelement i tillegg. Ser de har kommet ut med 700W peltier (400 W QC). :eek: Kommer jeg ned på -30 elelr lavere så kanskje høyere spenninger ville gjort susen til å komme seg forbi 5 GHz-grensa mi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Med IVY-Bridge og standard custom vannkjøling så tror jeg egentlig ikke du klarer å komme i nærheten av høy spenning før tempen fører til throttling. ;)

 

Nei, vi får se da.. Hehe! For å kjøre 5,0 måtte jeg opp på 1.58v. Så må nok virkelig druse til for 5.5 tenker jeg. Btw: Throttling står ikke i min ordbok :dribble:

 

Haha, såpass ja. Tror ikke du vil se 5,5 GHz når du bare klarer 5 Ghzs på 1,58V. :p

Hva slags temps får du med så høy spenning? Skulle tro du nærmet deg 90-100 grader load riiimelig fort. :ph34r:

 

Ettersom høyere spenning vil føre til høyere temp, og høyere temp vil føre til krav om høyere spenning for å holde CPUen stabil, så tror jeg du allerede har kommet til et punkt hvor mer spenning bare vil føre med seg lavere stabilitet. Dermed vil du bare vil oppnå lavere og lavere frekvenser. Jeg pleier som regel å gi opp på 1,58V (og dette er da med chiller og -10 grader vann), da mer spenning ikke hjelper.

 

Men mulig jeg kunne klart mer med et peltierelement i tillegg. Ser de har kommet ut med 700W peltier (400 W QC). :eek: Kommer jeg ned på -30 elelr lavere så kanskje høyere spenninger ville gjort susen til å komme seg forbi 5 GHz-grensa mi.

 

Ivy-E over 5,0 GHz krever nok mer enn -30 C, måtte ha full pott når jeg testet 2 stk 4960X på LN2 og da er vi på -190 C :whistle:

Lenke til kommentar

Dette her begynner å bli grensa mi for hva jeg kan ha på cpufrekvens vs minnefrekvens med 4960x med vann. 4800mhz + ca 2770mhz på minnet. Klarer nok lavere cl, men det er fryktelig tidkrevende jobb...

 

4660x2800mhz.png

 

Med 3930k og 5ghz+ på samme Asus black hk, så likte cpu ikkje 2400mhz engang. Måtte kjøre helst 2133 eller slapp 2400mhz.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

VCCSA/VTT spenning?

 

Mente jeg klarte i hvert fall 2,95/3GHz GHz og 4,95 GHz samtidig (RAM/CPU) på 1,25V på VCSSA og VTT. :) (CL11/12)

 

 

Vtt og vcssa @ 1.25 her også.

Problemet er at man kan ikkje stille inn noe mellom 2666 ram og 3000 untatt å bruke bclk. Kanskje jeg må gnu på med volt på rammen. 1.72v nå

Lenke til kommentar

YEEES!! :w00t: Da var kortet blitt godskjent (Fra komplett sin kunde-service) Jeg spurte om hvor pengene fra kort nr 1 var, Og da tok han opp RMA greia og sa at pengene kommer om 5-9dager, Som vil si at han sa det til meg uten at jeg spurte om det :) Komplett har ikke sendt meg mld om at det er godkjent, Men han jeg snakket med gjorde :D Så sender inn HK om et par dager :):grin::thumbs:

Lenke til kommentar

 

VCCSA/VTT spenning?

 

Mente jeg klarte i hvert fall 2,95/3GHz GHz og 4,95 GHz samtidig (RAM/CPU) på 1,25V på VCSSA og VTT. :) (CL11/12)

 

 

Vtt og vcssa @ 1.25 her også.

Problemet er at man kan ikkje stille inn noe mellom 2666 ram og 3000 untatt å bruke bclk. Kanskje jeg må gnu på med volt på rammen. 1.72v nå

Hehe, ja gikk vesentlig bedre å gnu på bclk. Holder meg til mellom 120MHz og 140MHz. ;-) Det ga best resultat. (125 strap)

 

Kjører per nå ca 1.75V på brikkene.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

 

Med IVY-Bridge og standard custom vannkjøling så tror jeg egentlig ikke du klarer å komme i nærheten av høy spenning før tempen fører til throttling. ;)

 

Nei, vi får se da.. Hehe! For å kjøre 5,0 måtte jeg opp på 1.58v. Så må nok virkelig druse til for 5.5 tenker jeg. Btw: Throttling står ikke i min ordbok :dribble:

 

Haha, såpass ja. Tror ikke du vil se 5,5 GHz når du bare klarer 5 Ghzs på 1,58V. :p

Hva slags temps får du med så høy spenning? Skulle tro du nærmet deg 90-100 grader load riiimelig fort. :ph34r:

 

Ettersom høyere spenning vil føre til høyere temp, og høyere temp vil føre til krav om høyere spenning for å holde CPUen stabil, så tror jeg du allerede har kommet til et punkt hvor mer spenning bare vil føre med seg lavere stabilitet. Dermed vil du bare vil oppnå lavere og lavere frekvenser. Jeg pleier som regel å gi opp på 1,58V (og dette er da med chiller og -10 grader vann), da mer spenning ikke hjelper.

 

Men mulig jeg kunne klart mer med et peltierelement i tillegg. Ser de har kommet ut med 700W peltier (400 W QC). :eek: Kommer jeg ned på -30 elelr lavere så kanskje høyere spenninger ville gjort susen til å komme seg forbi 5 GHz-grensa mi.

 

Joda, det kjører på med en grei temperatur. Var vel ca 90 grader sist, og det etter kort tid. Men jeg skal bare klokke så høyt for benching, så blir en kort periode. Hehe!

 

 

 

 

Med IVY-Bridge og standard custom vannkjøling så tror jeg egentlig ikke du klarer å komme i nærheten av høy spenning før tempen fører til throttling. ;)

 

Nei, vi får se da.. Hehe! For å kjøre 5,0 måtte jeg opp på 1.58v. Så må nok virkelig druse til for 5.5 tenker jeg. Btw: Throttling står ikke i min ordbok :dribble:

 

Haha, såpass ja. Tror ikke du vil se 5,5 GHz når du bare klarer 5 Ghzs på 1,58V. :p

Hva slags temps får du med så høy spenning? Skulle tro du nærmet deg 90-100 grader load riiimelig fort. :ph34r:

 

Ettersom høyere spenning vil føre til høyere temp, og høyere temp vil føre til krav om høyere spenning for å holde CPUen stabil, så tror jeg du allerede har kommet til et punkt hvor mer spenning bare vil føre med seg lavere stabilitet. Dermed vil du bare vil oppnå lavere og lavere frekvenser. Jeg pleier som regel å gi opp på 1,58V (og dette er da med chiller og -10 grader vann), da mer spenning ikke hjelper.

 

Men mulig jeg kunne klart mer med et peltierelement i tillegg. Ser de har kommet ut med 700W peltier (400 W QC). :eek: Kommer jeg ned på -30 elelr lavere så kanskje høyere spenninger ville gjort susen til å komme seg forbi 5 GHz-grensa mi.

 

Ivy-E over 5,0 GHz krever nok mer enn -30 C, måtte ha full pott når jeg testet 2 stk 4960X på LN2 og da er vi på -190 C :whistle:

 

Får ta den med ut midt på vinteren :rofl:

Lenke til kommentar

Skjønner ingenting. Samsung rev2 som brukes i KingPin er jo dårligere enn Hynix?!

Nei... Den har strammere timings og overklokker og yter bedre enn hynix på ln2. På luft kan man flashe kingpin bios med slappere timings. All info om dette er i kingpin classified tråden på overclock.net under nvidia forumet
Lenke til kommentar

på ett GTX780 classy kort, vil dere si at max spenning er 1,35v? ser bare et det nye classy controller kortet kan sette volten JÆVLIG høyt :p

 

er da til 24/7 bruk (tror dog aldri jeg har spilt noe mer enn 3-4timer i strekk da)

Det er strengt talt ikke 24/7 om du bare spiller noen få timer om gangen.

 

1.35V, om tempen er grei, helt fint. Det er ikke som med CPUer, hvor spenningen ofte er konstant høy.

Lenke til kommentar

 

Skjønner ingenting. Samsung rev2 som brukes i KingPin er jo dårligere enn Hynix?!

Nei... Den har strammere timings og overklokker og yter bedre enn hynix på ln2. På luft kan man flashe kingpin bios med slappere timings. All info om dette er i kingpin classified tråden på overclock.net under nvidia forumet

 

 

Alright, all things good then. :p

 

classified programmet holder jo volten på 1,35 hele tiden, går aldri ned (ikke hos meg hvertfall)

 

tempen er ikke noe problem siden jeg har vannkjøling :)

 

Vell, selv med endel kjøling blir kortet rimelig bra varmt med 1.35V. :p

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ingenting. Samsung rev2 som brukes i KingPin er jo dårligere enn Hynix?!

Nei... Den har strammere timings og overklokker og yter bedre enn hynix på ln2. På luft kan man flashe kingpin bios med slappere timings. All info om dette er i kingpin classified tråden på overclock.net under nvidia forumet

 

 

Alright, all things good then. :p

 

classified programmet holder jo volten på 1,35 hele tiden, går aldri ned (ikke hos meg hvertfall)

 

tempen er ikke noe problem siden jeg har vannkjøling :)

 

Vell, selv med endel kjøling blir kortet rimelig bra varmt med 1.35V. :p

 

Da er det bare å kjøre på med mer kjøling. ;)

ca 14 grader Load på 1,45V her. ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

104c i 2 år gikk utmerket, 112C varte i 3 mnd så redlight på evga 295 :dremel:

Hadde et 6600GT som gikk opp i 116 grader. Det varte ikke så alt for mange månedene etter det nei. :p

 

Tror samtlige av skjermkortene jeg har hatt opp gjennom tiden har lagt seg på minst 80 grader. Hvorav 90 grader nærmest har vært standarden. Og så har du de få som kjørte på det lille ekstra, 95 ish, og 104 ish. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...