Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jess, da har endelig Fiio E7 streika, noen anbefalinger til best valuta for pengene for kombinert DAC/Amp i prissjiktet 500-1500?

Skal primært brukes på Fidelio X2 og Sennheiser HD598, men vurderer å skaffe meg et par HD650 etterhvert.

Tror kun jeg kommer på Aune X1 som fyller kriteriene. Og Argon HA2 rett over budsjettet.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge sett etter nytt headset, og jeg sliter litt med å finne noe da jeg av en eller annen grunn har ekstremt sensitive ører. Jeg får fort vondt ved bruk headset og ørepropper selv over korte perioder og har derfor valgt å nesten eksklusivt nyte lyd på høytallere.

 

Jeg har ikke kjempepeiling på lyd annet en at jeg liker å høre detaljer i filmscener med mange andre ting pågående samtidig og at jeg faktisk hører lydfrekvenser utenfor begrensningen til mp3.

 

Jeg ser mange har dedikerte hodetelefon "forsterkere"(?) er det nødvendig når du har en okey normal forsterker? Gjør de samme jobben ut av jack'en?

 

Shure SRH 1540 er særdeles behagelige å bruke om det er passform du sliter med. Det finnes ikke press mot ørene mine i hvert fall og putene er myke og gode :) Om det er åpne hodetelefoner du vil ha er Shure SRH 1840 noe av det samme.

Lenke til kommentar

 

Tror kun jeg kommer på Aune X1 som fyller kriteriene. Og Argon HA2 rett over budsjettet.

Hm, finner ikke HA2 hos HiFi klubben. Hva med Soundblaster E5, får BT på kjøpet?

 

Så den ikke i klubbens sortiment lenger nei. Den finnes vel brukt, men kan ikke huske å ha sett noen der på lenge.

Soundblaster E5 har jeg ikke hørt, men i prisklassene der er det sjelden store forskjeller. (Ble først litt lurt for E5 hos Dustin koster 6500 og jeg fikk litt ekstra store forhåpninger).

Lenke til kommentar

 

Jeg har lenge sett etter nytt headset, og jeg sliter litt med å finne noe da jeg av en eller annen grunn har ekstremt sensitive ører. Jeg får fort vondt ved bruk headset og ørepropper selv over korte perioder og har derfor valgt å nesten eksklusivt nyte lyd på høytallere.

 

Jeg har ikke kjempepeiling på lyd annet en at jeg liker å høre detaljer i filmscener med mange andre ting pågående samtidig og at jeg faktisk hører lydfrekvenser utenfor begrensningen til mp3.

 

Jeg ser mange har dedikerte hodetelefon "forsterkere"(?) er det nødvendig når du har en okey normal forsterker? Gjør de samme jobben ut av jack'en?

 

Shure SRH 1540 er særdeles behagelige å bruke om det er passform du sliter med. Det finnes ikke press mot ørene mine i hvert fall og putene er myke og gode :) Om det er åpne hodetelefoner du vil ha er Shure SRH 1840 noe av det samme.

 

 

Hva mener du med at 1840 er åpene? Ser jo ut som de lukker å? Ser også at de kommer med en boks, kan de legges sammen på noen måte for å ta mindre plass, ved f.eks. reise eller noe?

Lenke til kommentar

 

Hva mener du med at 1840 er åpene? Ser jo ut som de lukker å? Ser også at de kommer med en boks, kan de legges sammen på noen måte for å ta mindre plass, ved f.eks. reise eller noe?

 

At de er åpne vil si at elementene står i et kammer uten tette vegger, for å si det enkelt. I motsetning til lukkede, hvor driverne er i et slags kammer eller en kopp av hele vegger.

Dvs at åpne både lekker lyd ut og tar inn lyd fra omgivelsene. Passer best for lytting i stua hjemme.

Lukkede lekker lite lyd, tar lite inn, og kan passe bedre for utendørs bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på å skaffe meg et skikkelig headset, type lukket/over-ear (?).

Jeg har ikke så god peiling på headset, dóg, er det noen som har gode tips? God lyd, ikke for mye bass, gjerne med mic.

 

Prisklasse helst ikke over 3500, men alle tips mottas med takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker litt på Beyerdynamic MMX 300 også, virker grei. Kunne det være noe å satse på, tror du?

Det er basically en DT 770 32 ohm med mic. Så det er godt med bass i den og en framhevet om litt kornerte diskant.

Den er ikke dårlig, men jeg hadde neppe kjøpt den selv om jeg skulle kjøpe nytt med de alternativene som finnes i markedet. Om du vil ha en ferdigløsning uten å montere på en mic selv, så er det likevel en helt kurant løsning som er bedre enn det meste av vanlige gamingheadset. De fungerer fint til musikk også.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Kanskje litt masete å spørre, men er stort sett blank på headset.

 

Har du en idé om hvordan nevnte headset er mtp. lydbildet i forhold til Koss Porta Pro?

Jeg er ikke så kresen på lyden, har hørt andre påpeke ting i lydbildet på sanger som jeg ikke hører stor forskjell på, men så lenge et headset er minst på samme nivå som Koss Porta Pro, er jeg stort sett fornøyd.

 

Du vet ikke for øvrig om Shure har gode modeller som er rimeligere enn den du linka?

 

 

BTW - ser av produktanmeldelser at mange mener man bør ha/kjøpe et bra lydkort for å utnytte lyden best mulig, er det noe man må/bør ha?

Må bare spørre siden jeg ikke har peiling.

Endret av Major Kloss
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal prøve meg på Qpad QH-1339, sjekket det ut på komplett og det har fått gode anmeldelser der. Men så var det det med lydkort som flere anbefaler for å få best mulig utbytte av headset'et.

Jeg aner ikke om det er noe jeg bør kjøpe i tillegg, noe som sannsynligvis blir eksternt i så tilfelle.

 

Jeg har ikke opplevd at jeg trenger annet enn det som er i bærbar'n min, så jeg antar jeg får vurdere det nærmere, skulle behovet melde seg.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er ikke så vel bevandret i headsetland :p har kanskje mest å gjøre med at jeg ikke er så positiv til å bruke mye penger på headset jeg ikke vet noe om mtp. kvalitet etc. og heller ikke har noen å spørre.

Nå er jo den biten grei med forumet her, da.

 

 

Må spørre om tips en gang til, dóg.

 

Jeg fant omsider ut at det ligger mer av headset under datautstyr også, og har sett på et par alternativ til, beregnet på gaming, men virker som gode alternativ etter produktomtale å dømme.

 

https://www.komplett.no/product/820627/datautstyr/headset-pckonsoll/gaming-headset-pc/sennheiser-g4me-zero-gaming-headset-sort#

 

https://www.komplett.no/product/805759/datautstyr/headset-pckonsoll/gaming-headset-konsoll/steelseries-h-trdlst-gaming-headset#

 

Lurer på om dere har tips ang. disse vs. Qpad QH-1339.

Endret av Major Kloss
Lenke til kommentar

Det er kanskje like greit siden jeg ikke bruker mic veldig mye, men i prisklassen de 3 aktuelle ligger i, er det ikke et stort problem for meg. Men jeg skal tenke over hva jeg vil ha iallfall til i morgen, så jeg får se hva jeg finner ut.

Finnes hodetelefoner som er langt bedre enn disse til lavere pris; uten mikrofon :)

 

NB! aldri kjøp noe uten å ha prøvd dem først. Det skal passe til ditt hode; dine ører (fysisk) og ikke minst du skal like lyden. Diverse butikker som pusher slik utstyr har vanligvis mange alternativer å teste. Mellom 1500 og 3000 har man mange gode alternativer.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har du noen eksempler?

 

Når jeg tenker meg om, har jeg et biligere headset liggende som har mic, i fall jeg skulle trenge det. Så egentlig er ikke mic så nøye, det er bare greit å ha når jeg likevel skal kjøpe headset. Spesielt i tilfellet med SteelSeries-headset'et jeg linka, som har mic inni ene øreklokka som kan dras ut, selv om en anmelder syntes den var litt dårlig til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...