Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg velger å ikke spille det i det hele tatt... Varierende fps i så stor grad som dette er for meg det mest ødleggende for en god spillopplevelse. Med 970 forventer jeg 60 fps, men det er ikke mulig på laveste grafikk-innstillinger en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vel, jeg har så RÆVA framerate at jeg kan ikke snu meg uten at det tar 10 sekunder å loade det som var bak meg. Tilogmed menyene stopper opp i flere sekunder. Totalt uspillbart for min del. Glad jeg ikke kjøpte det.

 

Da må du ha særdeles dårlig hardware. Spiller det på en 2 år gammel slapp PC som kjører det på mellom 50-60 fps konstant.

vet ikke, men jeg så det allerede i menyen. Stoppet opp flere sekunder for å loade de fancy animasjonene. Og med en gang jeg kom ut av FMV var det totalt uspillbart.

 

jeg snakker ikke om 40fps, men kanskje 1.

Lenke til kommentar

Jeg vil gå tilbake på det jeg sa tidligere om at Old Town ikke er like bra som den delen av byen hvor man starter.

 

Første inntrykket var at det var dårlig level design, men nå er inntrykket et annet. Det er noe assasins creed 2 over byen, og med mye mer intens kamp. De infected som kommer løpende kommer ofte løpende i flokk, og alt går fortere. Det er også mye bedre loot i byen, det vil si du finner flere ting samlet, ettersom her løper man rundt i en middelklasse by så upgrades er ikke noe big deal lenger.

 

Faktisk vil jeg si at jeg kunne ønske spillet var et hakk vanskeligere på dagtid uten at det gjør spillet noe mindre bra.

 

Kjipt at det er noen som ikke får spilt det enda pga tekniske problemer :/

Lenke til kommentar

Bytex, jeg hadde akkurat samme problem. Jeg ble så oppgitt at jeg isteden bare dro på byen for å drikke bort sorgene. :p Men da jeg forsøkte igjen dagen etterpå så varierte fpsen mellom 40 og 100 istedenfor 5 og 100 slik den var opprinnelig. Kanskje spillet ikke hadde satt ned innstillingene riktig første gangen eller det trengte en reboot eller noe. Men da var i alle fall spillet plutselig spillbart igjen.

 

Angående spillet så var jeg i de første 4-5 timene nesten kontinuerlig sinna. Aldri før har jeg spilt et så frustrende spill. Nesten hver eneste feature er laget for å frustrere. Men spillet er laget slik at etterhvert som man levler opp så kan man skru av de frustrerende featurene via skills. Nå etter 8-9 timer synes jeg spillet faktisk er veldig bra. :p Jeg spiller kun coop og vi skipper all dialog og cut scenes fordi vi kunne ikke brydd oss mindre. Så det er kun selve gameplayet som teller for oss.

 

Det er fortsatt veldig mange irriterende ting i spillet, men de artige tingene er nå i flertall. Slik var det ikke i starten. Jeg synes det rett og slett er elendig game design at man må presse seg gjennom for å komme dit det blir gøy. Jeg regner med det kommer mods som fikser de teite tingene etterhvert.

 

Den helt klart mest irriterende tingen som det ennå ikke har kommet mods for å fikse er alle de helt latterlige effektene som er overalt i spillet. F.eks om man skal kamuflere seg som en zombie så smører man tilsynelatende blod i øynene, og når man kommer ut av vann er man nesten blind i 10-15 sekunder etterpå. Og det er effekter for å simulere dårlig kamera overalt. Det er blur og chromatic abbrevation langs kantene på skjermen hele tiden, ekstrem bloom, man får blod i øynene når man slår zombier osv. osv. Aldri før har jeg spilt et spill som forsøker og se realistisk ut, men som feiler så mye som dette.

 

Men dette er den beste zombie simulatoren jeg noen gang har spilt. Helt klart. Bevegelsene og AI-en på zombiene er fantastisk. Og antallet zombier på skjermen er overvelmende. Tidlig i spillet skal man slå på en kraftstasjon på natta. Der er det sikkert 100-200 zombier. Og selv om zombiene er trege og svake så er det lett å bli omringet eller man kan bli så opptatt av én ting at man rett og slett glemmer å se seg rundt og ender opp med å bli angrepet. Det å spille gir faktisk en innsikt i hvorfor folk dør så ofte i Walking Dead. :p

Lenke til kommentar

(...)

 

Det er fortsatt veldig mange irriterende ting i spillet, men de artige tingene er nå i flertall. Slik var det ikke i starten. Jeg synes det rett og slett er elendig game design at man må presse seg gjennom for å komme dit det blir gøy. Jeg regner med det kommer mods som fikser de teite tingene etterhvert.

 

Den helt klart mest irriterende tingen som det ennå ikke har kommet mods for å fikse er alle de helt latterlige effektene som er overalt i spillet. F.eks om man skal kamuflere seg som en zombie så smører man tilsynelatende blod i øynene, og når man kommer ut av vann er man nesten blind i 10-15 sekunder etterpå. Og det er effekter for å simulere dårlig kamera overalt. Det er blur og chromatic abbrevation langs kantene på skjermen hele tiden, ekstrem bloom, man får blod i øynene når man slår zombier osv. osv. Aldri før har jeg spilt et spill som forsøker og se realistisk ut, men som feiler så mye som dette.

 

(...)

 

Vi får se hvordan det går med mods. Utviklerene har aktivt prøvd å hindre bruk av mods i spillet.

 

http://techraptor.net/content/dying-light-using-dmca-censor-mods

 

En ting som irriterer meg i spill er måten de prøver å simulere en kameralinse når du egentlig ser spillet gjennom et menneskeøye. Et øye er mye bedre til å tilpasse seg situasjoner enn et kamera, både når det gjelder skarphet og rystelser.

Lenke til kommentar

Jeg liker spillet, men jeg har problemer med FPS.

 

  • Motherboard: ASUS Rampage IV Formula, Socket-2011
  • RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
  • PSU: Corsair AX 1200W PSU
  • GPU: HIS Radeon HD 7970 GHz X 3GB GDDR5 (2x in CrossfireX)
  • SSD: Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB (2x RAID 0)
  • SSD: Corsair SSD Force Series3 2.5" , 240GB (2x RAID 0)
  • CPU: Intel® Core i7-3930K Processor (4.0GHz OC)

Med dette så får jeg mellom 8 og 33 FPS, ganske irriterende.

Har ingen ting å si om jeg skrur av CFX eller ikke.

Lenke til kommentar

Skulle tro Rockstar Games hadde laget dette. Aldri vært et så gjennomført spill på flere år. Amazing gameplay både som survivor og hunter. Helt åpen verden og kan invadere andre spillere. Spillbarheten er beste jeg har spilt på lenge. Dette er egentlig Left 4 Dead i en svær åpen verden med Mirrors Edge gameplay.

Anbefales sterkt.

Ble overrasket over hvor veldig gjennomført og bra laget det var. Vil også si at det har elementer fra FarCry 3 & 4.

Lenke til kommentar

Jeg liker spillet, men jeg har problemer med FPS.

 

 

Skru ned View Distance til godt under 50%. Den skal vist ha dramatisk effekt på fps. Og det er ikke noe du har behov for å ha på maks uansett. Du har ikke tid til å se langt i horisonten når du løper som gal på hus takene uansett :p

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Bildelink

Sånn kjører jeg spillet, ser ikke poeng med å ha foliage quality på high og den slukte litt fps hos meg. Uansett så er det lettere å se 'blomstene' :p

Ligger på 60-80 fps og grafikken er nydelig (i mine øyne).

 

 

 

Haha likte måten og stillingen de traff spikerveggen på ^^

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

 

Jeg liker spillet, men jeg har problemer med FPS.

 

 

Skru ned View Distance til godt under 50%. Den skal vist ha dramatisk effekt på fps. Og det er ikke noe du har behov for å ha på maks uansett. Du har ikke tid til å se langt i horisonten når du løper som gal på hus takene uansett :p

 

Alt. Absolutt ALT (utenom oppløsning) er av eller på low.

Lenke til kommentar

Har så langt kun funnet én ting som er litt irriterende med spillet: Alle bokser/skap etc. blir automagisk fylt opp igjen en stund etter at man har tømt dem. Hadde vært mye bedre om de forble tomme synes jeg. Selv om spillet i seg selv er fullstendig urealistisk så synes jeg det er små detaljer som dette som faktisk får det til å føles urealistisk. Når det er sagt må jeg bare igjen si at dette er garantert en "Game of the Year" kandidat. Lenge siden jeg har vært borti noe så artig og vanedannende som dette, og har ennå kun spilt singelplayer. Kjempebra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...