Gå til innhold

– Ingen norsk Zune før 2009?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken generasjon av Zune er det som ligger ute på it24.no?

 

(www.it24.no --> andre mp3-spillere)

 

Da det står at denne kommer på lager i April, er dette kanskje et tegn på at det er 2. generasjon?

 

Ole_Gunnar: 2. Generasjon er nok rimelig forbedret du :)

 

(sjekk cnet sin test: link.

 

PS: Akkurat som med iTunes, vil det da komme alternativer til programvaren?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Zune 80 er kanskje et verdig alternativ til iPod Classic, men vanlig iPod har vi hatt her på berget gaaanske lenge.

 

Wifi som er så og si ubruklig og litt større skjerm kommer ikke til å få meg til å bytte ut min 5. genrasjons iPod, i allefall ikke når jeg i praksis vil ha omtrent samme baterilevetid. Da kjøper jeg heller en 160gb iPod Classic, som har nesten dobbelt batteritid som Zune 80 ved avspilling av musikk.

 

Det eneste som kunne ha fått meg til å vurdere en Zune er hvis de kom med en iPod Touch lignende sak, da det er noe man kan ha i tillegg til en vanlig mp3 spiller. Jeg skal i alle fall ha meg en iPhone eller iTouch til litt musikk når jeg er på bussen/skola, samt en tv-serie nå og da, og til internett/mail mens jeg er på korpsøvelse/i byen/what ever.

 

iPod har også native støtte for både windows og mac, og det er heller ikke vansklig å få den til å snakke med linux. Det har også 90% av andre mp3 spillere i dag, syns da det er litt rart av MS å binde Zune til Windows. (Ja, iTunes er os X og windows only, mye bedre enn bare windows though)

 

Ikke missforstå meg, jeg har ikke noe i mot at andre merker enn Apple vil ha en del av mp3-spiller markedet, men hvis Microsoft virkelig vil ha kunder med sin Zune, så burde de komme med noe nytt, og i alle fall noe som kan matche iTouch(/iPhone). Flashminne har blitt så billig nå, at det faktisk går ann å kjøpe ikke-hardiskspillere, og fortsatt ha plass til mesteparten av musikksamlinga sin uten å betale en formue.

 

Derfor mener jeg Zune sånn som den er i dag er meningsløs, og bare enda en mp3-spiller i et hav av mp3-spillere. Hvis MS derimot hadde gjort noe fornuftig utav wifien, samt gidd den like gode funksjoner som iTouch (altså en god nettleser, kart, youtube og ikke minst mail), så hadde det vært mye mer atraktivt.

 

For meg er den neste mp3-spilleren enten en iPhone/Touch eller et helt annet merke som gjør det samme, bare bedre. (Hvis det blir lansert før jeg bestemmer meg for å kjøpe)

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Har selv en ZUNE 80 GB 2gen. Jeg er KJEMPE fornøyd :thumbup:

 

Hvor fikk du tak i den? :O Jeg vil også ha en.. Har ikke tatt meg råd ennå, men it24.no påstår å ha noen inne til april, så jeg tenkte å kjøpe en da. :wee:

 

Broren min har iPod Classic 80 GB, jeg vil gjerne sammenlikne dem!

 

Zune 2 tar seg rett og slett utrolig godt ut på bilder.

Lenke til kommentar

Det står i den grå faktaboksen i artikkelen at det er "tilnærmet umulig" å kjøpe spilleren fra en amerikansk nettbutikk. Med en konto hos Jetcarrier.com så er det "tilnærmet like enkelt som å kjøpe fra Komplett.no" å bestille fra en amerikansk nettbutikk. Og med de $ kursene som er nå til dags så kan man få en bra deal også. Hos Amazon.com så koster den ca $250 som tilsvarer snaut kr 1 300,-. Så må du legge på mva og frakt hos Jetcarrier.com (gratis frakt hos Amazon når varen sendes til amerikansk adresse) og ender på ca 2 000,- for en 80 gb spiller som er enklere å bruke og navigere med enn iPod Classic. Jeg har testet begge :-) Ulempen er selvfølgelig at du ikke får kjøpt musikk fra Zune Marketplace og dersom den går i stykker så får du ikke reparert den...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...