Gå til innhold

Anmeldelse av Dark Messiah of Might & Magic: Elements


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Et greit eksempel på "konsollifisering" av et spill.

 

For den "gemene hop" av konsollfolket må jo allting være så himla enkelt. 1/2-times spilling mellom middag og barnestell krever spill helt uten noen form for lærekurve. Veiv spaken og trykk er eneste tillatte kunnskapsterskel.

Lenke til kommentar
Et greit eksempel på "konsollifisering" av et spill.

 

For den "gemene hop" av konsollfolket må jo allting være så himla enkelt. 1/2-times spilling mellom middag og barnestell krever spill helt uten noen form for lærekurve. Veiv spaken og trykk er eneste tillatte kunnskapsterskel.

 

dette kan en vel kalle baklengs konsollgikt (fra pcgamer sitt consolitis)...

 

vanligvis så ser en det i at spill som blir portet fra konsoll til pc har uvanlige begrensninger innen lagring, kontrollmuligheter, detaljstyring osv...

 

i denne varianten så har dem strippa alt som ga spillet mening (muligheten for å fritt definere hva en ønsket at karakteren en spiller, skulle kunne gjøre. om jeg husker rett) for å få det inn på konsollen...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Synes 2/10 er altfor strengt. Spiller er så absolutt ikke så dårlig, og det finnes mye verre spill enn dette. Skuffende anmeldelse.

 

Men jeg er veldig enig med save-systemet. Veldig veldig latterlig oppbygget.

 

Edit: Men hver sin mening som respekteres.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

At det finnes verre spill er vel i for seg ingen unnskyldning for å oppjustere karakteren til et dårlig spill?

 

Jeg kommer nok aldri til å prøve Elements, fordi jeg fremdeles sitter igjen med masse gode minner fra PC-versjon av Dark Messiah (som var en av de bedre titlene i 2006, for min del), men forandringene de har gjort høres ikke akkurat ut som om de er noe å rope hurra for. En del av moroa med Dark Messiah var å kombinere ferdigheter; når man så her låses inn i bare en snever rolle av gangen, virker det hele nesten som en dårlig spøk.

 

At anmelder ikke har vett til å save oftere er dog hans egen feil, horrible bugs eller ikke.

 

Dette spillet lider i grunn ikke av typisk consolitis - som kjennetegnes ved neddumming og forenkling av historie, dialog og gameplay - det er heller snakk om veldig dårlig håndverk gjort ut i fra en enda dårligere ide (å fjerne valgfriheten) fra Ubisofts side.

Lenke til kommentar

Da dette blir sammenlignet med pc-versjonen og anmeldt på bakgrunn av det, blir spillet slaktet.

 

Til alle andre som ikke har spilt pc-versjonen kan det sies at spillet er kult nok. Om man sammenligner med øverste hylle når ikke spillet opp, men det er helt greit. Ikke kjøp det til fullpris. Vent til det blir billigere om dere vil teste det.

Lenke til kommentar
Synes 2/10 er altfor strengt. Spiller er så absolutt ikke så dårlig, og det finnes mye verre spill enn dette. Skuffende anmeldelse.

 

Men jeg er veldig enig med save-systemet. Veldig veldig latterlig oppbygget.

 

Edit: Men hver sin mening som respekteres.

 

Jeg skjønte ikke helt hvordan savesystemet var oppbygd, er det slik at man kan save hvor man vil og på denne konsollverjsonen? Det var jo snakk om checkpoints som flyttet seg også?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
2 av 10? Det var jaggu skuffende. Hadde det første spillet til PC (som eide) og hadde tenkt å skaffe meg dette, men hvis det er såppas dårlig så dropper jeg det. Hva er overall scoren til dette hos andre anmeldere egentlig?

 

Metacritic

 

53/100 poeng basert på 14 anmeldelser.

Lenke til kommentar
Et greit eksempel på "konsollifisering" av et spill.

 

For den "gemene hop" av konsollfolket må jo allting være så himla enkelt. 1/2-times spilling mellom middag og barnestell krever spill helt uten noen form for lærekurve. Veiv spaken og trykk er eneste tillatte kunnskapsterskel.

Er nok ikke bare det skjer fra pc til konsoll, har skjedd masse fra konsoll til pc og

For eks Lost Planet til pc er så dårligt og til 360 bedre

Resident Evil 4 til pc er også jævla dårligt, men som er knusende bra til GameCube!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...