Gå til innhold

Dobbelkjerner på billigsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
helt latterlig skremmende lave AMD priser, virker som de dumper lageret for og gjøre plass for Phenom.

9051670[/snapback]

 

Virker mer som de prøver å holde seg konkurransedyktig mot intel.

 

AtW

9051693[/snapback]

 

Det de helst prøver på er sikkert å unngå og tape ytterlige markedsandeler. AMD vil helt sikkert levere saftige tap i både 2 og 3 kvartal nå i år (slik som 1 kvartal), og vi får håpe for AMDs del at K10 blir en braksuksess.

 

Ellers er det kun fint for forbrukerne at de dumper prisene, iallefall i en periode. :)

Lenke til kommentar

Bra at hw.no har en link til TDP slik at de som ikke vet hva TDP er kan sjekke selv. Synd at hw.no har følgende som beskrivelse:

 

(1) TDP (Thermal Design Point eller Thermal Design Power) er et mål på hvor mange watt en teknisk løsning maksimalt kan bruke. Benyttes ofte for å gi en indikasjon på effektforbruket til prosessorer.

 

Det er ikke, som påpekt diverse steder, _IKKE_ et mål for hvor mye watt en teknisk løsning maks kan bruke. En beskrivelse jeg foretrekker finner dere på wikipedia (min utheving):

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_Design_Power

 

The Thermal Design Power (TDP) (sometimes called Thermal Design Point) represents the maximum amount of power the cooling system in a computer is required to dissipate. For example, a laptop's CPU cooling system may be designed for a 20 W TDP, which means that it can dissipate (either via an active cooling method such as a fan, a passive cooling method via natural convection, via heat radiation or all three modes of heat transfer) 20 watts of heat without exceeding the maximum junction temperature for the chip. The TDP is typically set not to be the most power the chip could ever draw (such as by a power virus), but rather the maximum power that it would draw when running real applications. This ensures the computer will be able to handle all applications without exceeding its thermal envelope, without requiring a cooling system for the maximum theoretical power, which would cost more and achieve no real benefit.

 

TDP can be defined in different ways by different manufacturers.

 

 

Når det er sagt: Enig med ATWindsor: dette forteller hvor hardt presset AMD er av Intel for tiden. Håper virkelig at K10 igjen tipper vekten i AMD's retning, det er ingen tvil om at vi som forbrukere har nytt godt av at AMD har hatt ytelsestronen i et par år.

Lenke til kommentar

Jeg elsker å være PC forbruker om dagen.... AM2 X2 6000+, 2GB DDR2 PC6400 får man totalt til under 2000,- ;) Jeg kan ikke huske så gode tider, selv ikke med SocketA.

 

Med de nye prisavslagene nå nylig ser det ut til at den kan gå helt ned mot 1100,-, tror man dette vil skje?

 

EDIT:

AM2 X2 5600+ er også et knallkjøp nå til 1100,- og koster det samme som 5400+, 5200+ og bare bittelitt mer enn 5000+.

 

EDIT2:

Lurer på om jeg skal sette opp en AM2 HTPC med nevnte spesifikasjoner, jeg hakke bruk for det... men bare for å ha en HTPC? DSM-520'en gjør liksom jobben for meg i dag.

 

Eller bygge meg en jobb PC fra egen lommebok, så jeg slipper å sitte på den gamle P4 3.0Ghz/2GB/Dualscreen saken jeg jobber på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Husk at Intel kommer med pris kutt opp til 50% på sine Core 2 Cpu'er den 22. Juli ;)

 

Les mer om Intels pris kutt Her

9052789[/snapback]

Nå gir altså AMD mest for pengene, mens i toppsjiktet regjererer fortsatt Intel.

Etter 22. juli vil Intel også gi mest for pengene?

Lenke til kommentar
kansje for under 500 men jeg er ganske så sikker på at en overklokka intel Core 2 Duo E2160 knuser AMD Athlon 64 X2 4400+ sokkel AM2 som koster ca. like mye...

9053840[/snapback]

 

Ja, men hvis du overklokker E2160 kan du jo også overklokke en X2 4400+ og dermed enda opp med det samme...

Lenke til kommentar
kansje for under 500 men jeg er ganske så sikker på at en overklokka intel Core 2 Duo E2160 knuser AMD Athlon 64 X2 4400+ sokkel AM2 som koster ca. like mye...

9053840[/snapback]

 

Ja, men hvis du overklokker E2160 kan du jo også overklokke en X2 4400+ og dermed enda opp med det samme...

9053862[/snapback]

E2160 er en badass på overklokking

http://www.legionhardware.com/document.php?id=653&p=1

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...0_14.html#sect0

gadd ikke lete opp flere tester.. men som du ser så kniver en overklokka E2160 med X6800 når det gjelder ytelse :ph34r::tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...