Gå til innhold

Norton AntiBot Beta sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, er veldig skeptisk til alle disse sikkerthetsløsningene, særlig når de kommer fra Symantec. Etter mine erfaringer med norton anti-virus har jeg ingen tro på at noen pcer har noe særlig godt av å ha et slikt program kjørende ved siden av. Anti- programmene, særlig fra Symantec, har for lengst blitt mer irriterende enn virusene selv, noe som dette programmet neppe vil bedre på.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har erfaring med enterprise-produktene, for det er noe helt annet enn Norton.

Norton er veldig irriterende, Symantec Client Security, f.eks. kjører helt usynlig for brukeren, om så ønskelig.

 

Dessuten ser jeg ikke noe negativt med å forbedre beskyttelse mot bots. Zombifisering av PCer er et stort problem, bl.a. fordi mye av spammen kommer fra slike botnets.

Og siden det hele tiden hijackes nye PCer, er det umulig å blokke spammen ut fra f.eks. IP.

 

Jeg regner med at Symantec kjøpte opp Sana fordi teknologien er god. Jeg kan se for meg at de ønsker å teste ut dette som en standalone, og hvis dette fungerer bra, regner jeg med at koden integreres i eksisterende produkter, noe som skjedde med f.eks. Symantecs brannmur.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar

Høres ikke bra ut..Sånne programmer tar som regel ganske masse ressurser av maskinen..

 

Har nettopp blitt kvitt virtumonde spyware som er absolutt det mest aggresive spywaren jeg har vært ute for..Måtte få broderen til å fikse det.. Og det klarte han fint.Fint å ha en bror som er programmerer..

 

Thanks bro

Lenke til kommentar

Siden Norton har et noe frynsete rykte, tror jeg kanskje en del her trenger en oppdatering fra gamle holdninger rundt akkurat dette med resursbruken til Norton. Hvis noen her opplever Norton Antivrus 07 som tungkjørt må det være snakk om vanvittig dårlig maskin den brukes på. De har tatt seg sammen enormt på det området ifht foregående versjoner. Jeg syns faktisk 2007 versjonen har vært en problemfri erfaring også, uten masse unødvendig mas, og sperring av trafikk over nettverk og den type ting som jeg har opplevd en del av før. Men bruker det bare på en maskin her, så kan jo selvsagt hende jeg bare har vært heldig.

 

Scortech Postet i dag, 17:11

  Høres ikke bra ut..Sånne programmer tar som regel ganske masse ressurser av maskinen..

 

Har nettopp blitt kvitt virtumonde spyware som er absolutt det mest aggresive spywaren jeg har vært ute for..Måtte få broderen til å fikse det.. Og det klarte han fint.Fint å ha en bror som er programmerer..

He he, vel ut fra din historie kan det jo unektelig høres ut som det kunne være verdt å bruke litt systemresurser på sikkerhet. Så kanskje du ikke trenger tappe broren din for resurser for å fjerne dritten :p

 

@Langbein, tror kanskje NERO-8 Ultra Edition ENHANCED Deluxe kommer med anti-bloat i Platinum Reloaded versjonen ;)

Lenke til kommentar
Siden Norton har et noe frynsete rykte, tror jeg kanskje en del her trenger en oppdatering fra gamle holdninger rundt akkurat dette med resursbruken til Norton. Hvis noen her opplever Norton Antivrus 07 som tungkjørt må det være snakk om vanvittig dårlig maskin den brukes på. De har tatt seg sammen enormt på det området ifht foregående versjoner. Jeg syns faktisk 2007 versjonen har vært en problemfri erfaring også, uten masse unødvendig mas, og sperring av trafikk over nettverk og den type ting som jeg har opplevd en del av før. Men bruker det bare på en maskin her, så kan jo selvsagt hende jeg bare har vært heldig.

Kunder av meg blir fremdeles overrasket over hvor mye raskere pcen dems blir når jeg har fjernet Norton og installert NOD32. Pcene er ikke av det nyeste og raskeste på market, men ikke eldre en 3-4 heller, altså sånt man stort sett finner rundt hos vanlige folk.

Når det gjelder div. andre problemer som det har vært med tidligere versjoner så har jeg ikke vært plaget av det ennå, bortsett fra at den fremdeles ikke gjør jobben sin med å oppdage og fjerne skadlige programvare. Siste kunden jeg var hos hadde 6-7 forskjellige trojanere som herjet fritt på pc'en hans. NOD32 tok alt sammen.

 

Når det gjelder dette nye programmet, så skal det bli spennede å se hvor bra det er når det er ferdig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har testet det siden igår, og er ganske positiv fornøyd. Det bruker veldig lite ressurser. Merket det ikke engang.

 

Har også lastet ned slike test ormer jeg fant på internett, de oppdaget Antibot med en gang. Veldig fornøyd med det.

 

Den har ikke unødvendig grafikk, veldig lett og navigere uten dilldall. Og sist og ikke minst, den 'gjemmer' seg fint i bakgrunnen. Det kommer bare opp en melding når ormer prøver å komme på pc'en din.

 

Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Lucifer24 Postet i dag, 09:05

Kunder av meg blir fremdeles overrasket over hvor mye raskere pcen dems blir når jeg har fjernet Norton og installert NOD32. Pcene er ikke av det nyeste og raskeste på market, men ikke eldre en 3-4 heller, altså sånt man stort sett finner rundt hos vanlige folk.

Ja, tro kan flytte fjell sies det, så det er klart de merker det når du sier det er slik :p Hvis du i tillegg har fjernet masse rusk hjelper det jo også godt på ytelsen.

 

He he neida tuller litt med deg, men NOD32 er jo litt i en særstilling både på å komme godt ut av tester på å finne rusk og rask, enkelhet, og lite resursbruk. Det er vel rett og slett bedre i de fleste tilfeller, til tross for at ingen "vanlige" brukere noen gang har hørt om det. (er såvidt jeg vet ikke bundlet med noe OEM produkter?). Men sammenlikner man Norton 07 med de andre vanlige mainstream AV som folk flest har F-secure, Norman, Trend, Avast, osv kan jeg ikke se at de lenger fortjener akkurat det ryktet om enorm resursbruk. Jeg påstår på ingen måte at det ikke finnes bedre antivirus software, men det er ikke hva det var for bare få år siden.

 

Har du testet under XP eller Vista NightBlade?

 

Donald Duck Postet i dag, 13:36

  Hei!

 

Mulig dette er noe off topic, men hva menes med anti-bloat eller unbloated? (Regner med at det er samme ting )

Bloat er vel enkelt sagt at programvareprodusenten legger med unødvendig krimskrams som legger beslag på både plass og ytelse uten at man har særlig mye igjen for det. Norton kan vel med rette beskyldes for å gjøre dette, og jeg nevnte Nero fordi jeg syns det er et "Bloated" program. Man vil i prinsippet ha et cd-brenne program, med får alt fra mediacenter til backup, bildebehandlig og what not. Men det skal i rettferdighetes navn sies at man kan velge å la være å installere all denne ekstra funksjonaliteten.

Anti-bloat er det vel ikke noe som heter, og jeg tror det var en spøk fra Langbein's side. Du får spørre han du som også bor i Andeby Donald Duck.

Anti-bloat ville da i såfall være et slags filter som skrellet vekk alle unødvendigheter, slik at man kun fikk installert akkurat det man var ute etter. Feks Antivirus, brenneprogram, eller for den saks skyld nettleser. :)

Lenke til kommentar
Har testet det siden igår, og er ganske positiv fornøyd. Det bruker veldig lite ressurser. Merket det ikke engang.

 

Har også lastet ned slike test ormer jeg fant på internett, de oppdaget Antibot med en gang. Veldig fornøyd med det.

 

Den har ikke unødvendig grafikk, veldig lett og navigere uten dilldall. Og sist og ikke minst, den 'gjemmer' seg fint i bakgrunnen. Det kommer bare opp en melding når ormer prøver å komme på pc'en din.

 

Veldig fornøyd!

8818680[/snapback]

Høres ut som om norton skjønner hva forbrukerne vil ha :)

Lenke til kommentar

Er dette ett forsøk fra Symantec på å skille ut bot-deteksjon fra de vanlige antiviruspakkene? Altså får en ikke denne gode bot-beskyttelsen sammen med Norton Antivirus dersom en kun skulle kjøre den, eller anskaffe seg en ny slik pakke nå i 2007/2008?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...