Gå til innhold

Norton AntiBot Beta sluppet


Anbefalte innlegg

Er dette ett forsøk fra Symantec på å skille ut bot-deteksjon fra de vanlige antiviruspakkene? Altså får en ikke denne gode bot-beskyttelsen sammen med Norton Antivirus dersom en kun skulle kjøre den, eller anskaffe seg en ny slik pakke nå i 2007/2008?

8832856[/snapback]

Nei, dette er et produkt utviklet av et selskap Symantec har kjøpt koden av.

Jeg regner med at det vil være et standaloneprodukt en stund, før koden skrives inn i eksisterende løsninger, slik det har vært tilfelle med de fleste andre av de utallige oppkjøpene Symantec har foretatt siden 1990-tallet.

 

Symantec har en klientbasert IPS/IDS i dag, men hadde denne vært bedre enn AntiBot, hadde de ikke kjøpt inn løsningen fra Sana Security.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Det fjerna uTorrent fra maskinen min...

8833048[/snapback]

 

Det er jo din egen feil. Du får jo beskjed om du vil fjerne det eller beholde det. Fikk du ikke? Og det er enda i beta stadiet, så litt problemer må du regne med :)

Lenke til kommentar
Det fjerna uTorrent fra maskinen min...

8833048[/snapback]

 

Det er jo din egen feil. Du får jo beskjed om du vil fjerne det eller beholde det. Fikk du ikke? Og det er enda i beta stadiet, så litt problemer må du regne med :)

8834346[/snapback]

Forresten så blir utorrent tolket som ukjent virus hos nanoscan (www.nanoscan.com)

Lenke til kommentar
Det fjerna uTorrent fra maskinen min...

8833048[/snapback]

Mange skaffer seg jo virus gjennom feks uTorrent, så her har altså Norton valgt å ta problemet ved rota... :p

 

Men som det blir sagt bør man være påpasselig med backup og forberedt på problemer med en slik beta, men syns likevel det hørtes litt vel drøyt ut. Ikke at den feiltolker, men dersom det slettes ting uten at du har gjort noe.

 

Men hva gjorde du helt spesifikt, kjørte scan og fikk etterpå beskjed om at uTorrent var fjernet eller hva skjedde?

Lenke til kommentar
Lucifer24 Postet i dag, 09:05

Kunder av meg blir fremdeles overrasket over hvor mye raskere pcen dems blir når jeg har fjernet Norton og installert NOD32. Pcene er ikke av det nyeste og raskeste på market, men ikke eldre en 3-4 heller, altså sånt man stort sett finner rundt hos vanlige folk.

Ja, tro kan flytte fjell sies det, så det er klart de merker det når du sier det er slik :p Hvis du i tillegg har fjernet masse rusk hjelper det jo også godt på ytelsen.

 

He he neida tuller litt med deg, men NOD32 er jo litt i en særstilling både på å komme godt ut av tester på å finne rusk og rask, enkelhet, og lite resursbruk. Det er vel rett og slett bedre i de fleste tilfeller, til tross for at ingen "vanlige" brukere noen gang har hørt om det. (er såvidt jeg vet ikke bundlet med noe OEM produkter?). Men sammenlikner man Norton 07 med de andre vanlige mainstream AV som folk flest har F-secure, Norman, Trend, Avast, osv kan jeg ikke se at de lenger fortjener akkurat det ryktet om enorm resursbruk. Jeg påstår på ingen måte at det ikke finnes bedre antivirus software, men det er ikke hva det var for bare få år siden.

 

Har du testet under XP eller Vista NightBlade?

 

Donald Duck Postet i dag, 13:36

  Hei!

 

Mulig dette er noe off topic, men hva menes med anti-bloat eller unbloated? (Regner med at det er samme ting )

Bloat er vel enkelt sagt at programvareprodusenten legger med unødvendig krimskrams som legger beslag på både plass og ytelse uten at man har særlig mye igjen for det. Norton kan vel med rette beskyldes for å gjøre dette, og jeg nevnte Nero fordi jeg syns det er et "Bloated" program. Man vil i prinsippet ha et cd-brenne program, med får alt fra mediacenter til backup, bildebehandlig og what not. Men det skal i rettferdighetes navn sies at man kan velge å la være å installere all denne ekstra funksjonaliteten.

Anti-bloat er det vel ikke noe som heter, og jeg tror det var en spøk fra Langbein's side. Du får spørre han du som også bor i Andeby Donald Duck.

Anti-bloat ville da i såfall være et slags filter som skrellet vekk alle unødvendigheter, slik at man kun fikk installert akkurat det man var ute etter. Feks Antivirus, brenneprogram, eller for den saks skyld nettleser. :)

8819436[/snapback]

 

 

Takk, det var det jeg trengte å vite :) Hehe, nei nå skal jeg stikke bort til Dolly å få meg no.....kaker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...