Gå til innhold

Et brukbart mobilkamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi meg en mobiltelefon UTEN kamera, UTEN den fordømte mp3spilleren med elendig lyd, UTEN radio og uten alt mikkmakk som man ALDRI bruker likevel.

 

Gi meg en TELEFON som har standbytid på 2 mnd og taletid på 1 uke, da kan vi begynne å snakke brukevennlighet.

 

- Er så lei at dette tullet de driver å putter inn i telefonene, jeg bruker telefonen til å SNAKKE i og jeg er drittlei av å måtte lade batteriet annenhver dag.

 

Hvorfor er det ingen som lager TELEFONER lenger??

 

Frust! :mad:

Lenke til kommentar

Bra test og gøy å endelig se en skikkelig sammenligning. Forøvrig enig i at mobiltelefoner fungerer best som mobiltelefoner og ikke som kameraer eller MP3-spillere. Hvilket er grunnen til at jeg eier Sony Ericsson Z550i, som verken har noe godt kamera eller MP3-spiller. Ikke har den 3G heller. Men den er en god mobiltelefon, har et pent design og er brukervennlig. Ikke er batterilevetiden så verst heller. Dessuten er den billig.

Lenke til kommentar
Gi meg en mobiltelefon UTEN kamera, UTEN den fordømte mp3spilleren med elendig lyd, UTEN radio og uten alt mikkmakk som man ALDRI bruker likevel.

 

Gi meg en TELEFON som har standbytid på 2 mnd og taletid på 1 uke, da kan vi begynne å snakke brukevennlighet.

 

- Er så lei at dette tullet de driver å putter inn i telefonene, jeg bruker telefonen til å SNAKKE i og jeg er drittlei av å måtte lade batteriet annenhver dag.

 

Hvorfor er det ingen som lager TELEFONER lenger??

 

Frust!  :mad:

8625619[/snapback]

 

Enig!

Gjerne mulighet for internett, men kutt ut alt av kamera, radio, mp3 o.l.

Lenke til kommentar
Når det gjelder fargegjengivelse; er telefonen oppdatert med siste firmware? Denne skulle rette en del på det fiolette fargestikket...

8624206[/snapback]

 

Nettopp... Det høres ikke ut som om telefonen de har testet med har siste firmware. Med firmware 11.0.0.26 er blant annet fargegjengivelse og eksponering forbedret, auto-fokus raskere samt att lyden er synkronisert med da bildet faktisk blir tatt. Oppleves som mye bedre nå men oppstartstiden er fortsatt laaang...

Lenke til kommentar
Gi meg en mobiltelefon UTEN kamera, UTEN den fordømte mp3spilleren med elendig lyd, UTEN radio og uten alt mikkmakk som man ALDRI bruker likevel.

 

Gi meg en TELEFON som har standbytid på 2 mnd og taletid på 1 uke, da kan vi begynne å snakke brukevennlighet.

 

- Er så lei at dette tullet de driver å putter inn i telefonene, jeg bruker telefonen til å SNAKKE i og jeg er drittlei av å måtte lade batteriet annenhver dag.

 

Hvorfor er det ingen som lager TELEFONER lenger??

 

Frust!  :mad:

8625619[/snapback]

 

Prøv Nokia 1101, den har riktignok ikke helt fantastisk batterilevetid, men holder 1.5 uker om man ikke er veldig ivrig med snakking. Og den har lite funksjoner :)

 

Ellers er jeg enig med liteJK, det vi trenger er større sensorer, man kommer seg ikke unna fysikkens utilgivende lover, for å gjøre endel ting må man ha en viss fysisk størrelse.

 

AtW

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gi meg en mobiltelefon UTEN kamera, UTEN den fordømte mp3spilleren med elendig lyd, UTEN radio og uten alt mikkmakk som man ALDRI bruker likevel.

 

Gi meg en TELEFON som har standbytid på 2 mnd og taletid på 1 uke, da kan vi begynne å snakke brukevennlighet.

 

- Er så lei at dette tullet de driver å putter inn i telefonene, jeg bruker telefonen til å SNAKKE i og jeg er drittlei av å måtte lade batteriet annenhver dag.

 

Hvorfor er det ingen som lager TELEFONER lenger??

 

Frust!  :mad:

8625619[/snapback]

Jepp, jeg synes i det minste man burde fått muligheten til å velge en rendyrket telefon blant jungelen av 10-i-1-dingser.

Lenke til kommentar

Veldig enig i konklusjonen til testen, men selve testen syns jeg var utført på en rar måte. Viss man skal sammenligne en telefon med kompaktkameraer, så syns jeg det hadde hvert en fordel at de forskjellige bildene blir tatt med samme kamera, slik at man får sammenlignet. Å sjekke om telefonen har den siste firmwaren er vel også en fordel, sånn som det er gjort her så er jo testen utgått på dato før den ble publisert.

 

Ellers så syns jeg faktisk at min N73 på flere områdere, spesielt mørke rom, tar bedre bilder enn N95

Lenke til kommentar

kjempefint dere har testet hvordan n95 er mot kompaktkamera :thumbup:

men jeg har aldri fått noen særlig intrykk av hvordan den er på de forskjellige områder mot n73 og k800.. her nevner dere iallefall at man kan se at k800 svikter mot n95 når man zoomer ned til et visst antall mm eller? har det bare noe med støysoftware eller har det med oppløsningen (eller hva er som forårsaker det?), for jeg trodde pkslene var mindre enn det hvis noen skjønner hva jeg mener?

for det er cm de oppgir, de tallene på hvit bakgrunn?

Lenke til kommentar
Gi meg en mobiltelefon UTEN kamera, UTEN den fordømte mp3spilleren med elendig lyd, UTEN radio og uten alt mikkmakk som man ALDRI bruker likevel.

 

Gi meg en TELEFON som har standbytid på 2 mnd og taletid på 1 uke, da kan vi begynne å snakke brukevennlighet.

 

- Er så lei at dette tullet de driver å putter inn i telefonene, jeg bruker telefonen til å SNAKKE i og jeg er drittlei av å måtte lade batteriet annenhver dag.

 

Hvorfor er det ingen som lager TELEFONER lenger??

 

Frust!  :mad:

8625619[/snapback]

 

Hehe, jeg tenker nesten det helt motsatte av deg :p

 

Gi meg en telefon som har et fabelaktig kamera, bra mp3spiller, brukbar skjerm og mulighet for raskt internet. Og selvfølgelig standbytid på 2 måneder på toppen av det hele :)

 

Ah, hadde ikke det vært behagelig? Om man da har lyst til å kjøpe en telefon med 6 måneders standbytid og ikkeno "mikkmakk" så er jo det opp til enhver. Jeg personlig foretrekker nok en telefon med ekstra muligheter.

Lenke til kommentar

Vil enten ha en telefon med kamera, mp3-spiller (helst flac og OGG men...), GPS, Edge, 3G (det raske og det trege), WLAN, stor skjerm og hele pakken. Dette skal i tillegg virke feilfritt eller tilsvare produkter man nå har på markedet pluss god batteritid (5 dager mellom hver lading ved vanlig bruk). Da snakker vi på tide å kjøpe ny mobil.

 

Eventuelt vil jeg ha en mobil som tar minimalt med plass og kun har essensielle funksjoner som SMS, ringing, nett (3G, EDGE) og andre vanlige ting som klokkealarm, nedtellingstidtaker osv.

 

Finnes dette?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...