Gå til innhold

60 fargesider i minuttet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne enorme hastigheten oppnår Memjet ved å sette mange blekkdyser i en skriver; faktisk finnes hele 70 400 blekkdyser i A4-skriveren. Disse er lagt ut på en måte slik at de dekker hele bredden på arket, og man trenger derfor ikke flytte skriverhodet for å skrive ut en side.

 

Hvis dette er sant blir den jo ganske lydløs også..

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Dette er jo rett og slett helt SINNSYKT! UTROLIG kult! Men veldig nyttig også! Hater å f.eks måtte printe ut 10 x 40 sider.. Denne her spytter jo så fort ut at jeg ikke hadde turt å plukket opp et ark, i reddsel for at et nytt ark skulle komme ut å kappe fingrene av meg! :o

Lenke til kommentar
Rått! Men blekket blir sikkert svindyrt :(

8211520[/snapback]

Blekkpatroner til A4-skriveren skal leveres med 50 ml blekk (i hver), mens i dagens skrivere er det normalt med 10 ml. Prisen vil være tilnærmet den samme som for dagens blekkpatroner.
Lenke til kommentar

rart ingen har tenkt på dette før nå med å plassere dyser over hele fjøla?

 

 

En fullside med svart tekst vil koste rundt 12 øre, mens en fargeside vil koste 36 øre

hehe, å kjøre printeren i ett minutt vil koste brukeren 21,30 og da er ikke papiret tatt med i beregningen ;)

 

 

Edit: oops, var 60 sider i minuttet, ikke 40 :blush:

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
Silverbrook Research har utviklet det som kan vise seg å være den største revolusjonen innen skriverteknologi noensinne

 

Hvorfor den største revolusjonen noensinne? Det er fortsatt blekk den baserer seg på, eneste er høyere hastighet. Lenger bak i tid eksisterte det jo skrivere som skrev mye saktere enn skriverne idag.

Lenke til kommentar

Jeg tror de vil ha problemer med arkmating som matcher tempoet på dysene For ikke å snakke om tørketid. Et annet stort problem når de foreler dysene på denne måten er inntørking. Det skal ikke mye dødtid til før dysene tørker inn, og jeg tipper det er dyrt å erstatte skriverhodet til denne saken. Men artig konsept :)

Lenke til kommentar

Det kan jo være at en slik par.kobling av dyser har andre fordeler enn hastighet.

 

Støy er nevnt. Kanskje prisen etterhvert kan bli billigere med mindre mekanikk? Kanskje blekket kan plasseres med større presisjon når man slipper å "aligne" hodet nøyaktig for hvert sveip?

 

-k

Lenke til kommentar
Det kan jo være at en slik par.kobling av dyser har andre fordeler enn hastighet.

 

Støy er nevnt. Kanskje prisen etterhvert kan bli billigere med mindre mekanikk? Kanskje blekket kan plasseres med større presisjon når man slipper å "aligne" hodet nøyaktig for hvert sveip?

 

-k

8212142[/snapback]

Er presisjon et problem med dagens blekkskrivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...