Gå til innhold

TEST: Corsair Flash Voyager GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den vanlige Voyager. Lokket har ramlet av et par ganger den siste måneden etter at den bare har ligget i ryggsekken sammen med mye annet. Det dumme er at lokket lett spretter av gårde om man tømmer sekken for å lete etter det. Det burde absolutt vært en ordning der lokket sitter fast i enheten. F.eks med en snor eller lignende.

 

Selv den vanlige føler jeg er litt i bredeste laget for å stappe inn i USB-porten på en bærbar PC når det står noe i naboporten. Det blir ganske trangt og så vidt jeg får plass. Å drasse med seg forlengelsesledninga er uaktuellt. Som om det ikke er nok ledningskaos i ryggsekken fra før. (mp3-spiller med headset, lader til den bærbare, mus, stroppen til Voyager'en og noen ganger også lader til mobilen.

 

Jeg synes ikke den nye voyageren viser så bra resultater at jeg ser noe vits i å oppgradere. Da venter jeg heller på beste versjon om et års tid. (Voyager GTX? :p )

Lenke til kommentar
Jeg har den vanlige Voyager. Lokket har ramlet av et par ganger den siste måneden etter at den bare har ligget i ryggsekken sammen med mye annet. Det dumme er at lokket lett spretter av gårde om man tømmer sekken for å lete etter det. Det burde absolutt vært en ordning der lokket sitter fast i enheten. F.eks med en snor eller lignende.

 

Selv den vanlige føler jeg er litt i bredeste laget for å stappe inn i USB-porten på en bærbar PC når det står noe i naboporten. Det blir ganske trangt og så vidt jeg får plass. Å drasse med seg forlengelsesledninga er uaktuellt. Som om det ikke er nok ledningskaos i ryggsekken fra før. (mp3-spiller med headset, lader til den bærbare, mus, stroppen til Voyager'en og noen ganger også lader til mobilen.

 

Jeg synes ikke den nye voyageren viser så bra resultater at jeg ser noe vits i å oppgradere. Da venter jeg heller på beste versjon om et års tid. (Voyager GTX? :p )

8137134[/snapback]

 

Ja, har selv vanlig voyager, og den er allerede relativt lubben, rart de har gjort den enda større, tror det skal mye til å ødelegge en vanlig voyager.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, har selv vanlig voyager, og den er allerede relativt lubben, rart de har gjort den enda større, tror det skal mye til å ødelegge en vanlig voyager.

8137588[/snapback]

Jeg skulle likt og sett innsiden på den nye voyageren. Jeg har en misstanke til at det er to flash-brikker i den og at det gjør at den blir tykkere. Hensikten med to flashbrikker er både for å få større lagringskapasitet og for å få høyere ytelse. (En slags Raid0 eller "dual channel")

Lenke til kommentar
På siste testen i SiSoft Sandra 2007 kommer som ventet Corsair Flash Voyager GT best ut. Endelig har minnepinnen også greid å komme seg helt likt som Crucial Gizmo! på skrivingen**. Begge to ligger på 33860 kB/s.

 

**Regner med at det skal være "lesingen"

 

 

Likevel viser våre tester at ytelsen ikke er helt på nivå med det som er oppgitt fra Corsair. Corsair lover nemlig opptil 34 MB/s ved lesing og opptil 28 MB/s ved skriving. Det høyeste vi fikk var 22,4 MB/s ved skriving og 27,5 MB/s ved lesing.

 

 

:dontgetit:

Endret av formann
Lenke til kommentar

grei test, men jeg skulle gjerne ha sett noe om aksesstider også.

 

*edit*

jeg har også en valinlig Flash voyager, og jeg har ikke hatt noen problemer verken med at hetta detter av eller at usb støpselet er løst!

 

hanken bruker jeg ikke, så den skal jeg ikke si så mye om, men jeg vil anta at den tåler sitt. Dog, hvis de hadde puttet en tråd inne, så hadde den nok tålt en del mer.

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar
Hei

Lurte på om det går an å bruke den til en system disk slik at man kan boote fra den?

8142652[/snapback]

 

vet at mange som installerer linux på minnepinner, men har ikke sett noen med windows. er også litt interessert i det selv. en liten forsmak på ssd :)

Lenke til kommentar

Hehe.. Høres ut som du forventer at den skal tåle å bli tygd av hunder, gå gjennom fordøyelssystemet til hunden, tråkket ned i grusen, overkjørt, vasket i vaskemaskinen, tørket i tørketromlen og brukt i PCen igjen.

 

Greit nok at den skal være hardfør, men du har ikke behandlet den som fullstendig udødelig likevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...