Gå til innhold

TEST: Corsair Flash Voyager GT


Anbefalte innlegg

Nå blir den jo markedsført som å tåle det værste av det værste. Har også lest en test der dem kjørte over den med bil og frøs den ned i -40 grader etc. Likevel lever den ikke opp til å tåle dagligdags bruk da med en gang hetten forsvinner vil usb-porten bli utsatt for ekstra trykk og gradvis løsne.

 

Så er jo spørsmålet, skal man ha en minnepinne som tåler å ligge i lommen eller er det bedre å gå for en som tåler å bli kjørt over, men ikke dagligdags bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er ikke pinnen solid da usb-kontakten lett kan starte å bevege på seg, noe som ikke skjer med minnepinner i hardplast.

8138432[/snapback]

 

..."bevege seg" er bare starten.....

DENNE PENNEN HOLDER INGENTING AV DET DEN LOVER!

....bortsett fra hastigheten da.... Hadde tidligere en vanlig FlashVoyager 1 Gig, kjøpte den da jeg ble litt imponert over at den skulle være spesialdesignet for røffere bruk.... Paradoksalt nok har jeg aldrig hatt en fysisk svakere minnepenn.

Feste til nøkkelringen er av gummi og røk etter 5-6mndr, og gummihetten forsvant sporløst, ingen måte å redde den på... Det mest skuffende var at usb-porten brakk etter ca seks måneder :hrm: , TRAGISK!Akkurat det motsatte av jeg ville forvente av salgsargumentene til denne enheten.... Dette har sammenheng med at selve metallporten bare er støttet av den myke/bøyelige gummien, og på andre siden av usb porten er det bare tynne loddekontakter, som selvfølgelig knekker. At selv den gamle modellen er så tjukk at den er problematisk å plassere i noen usb-porter er håpløst....

Har hatt en syv-åtte minnepenner av forskjellige merker . og alrdig en som har vært så skrall... Nei, takke meg til hardplast... ofte tregere modeller, men jeg slipper hvertfall å sitte igjen med en ødelagt minnepenn og dertil tap av viktig info.. :thumbdown: Så sant den nye "GT" ikke er en mirakelforbedring av den gamle så: IKKE KJØP DENNE! Ønsker meg en like rask enhet som faktisk tåler like mye som andre minnepenner, :cry: at ikke corsair har skjønt dette?!? :nei:

8179156[/snapback]

 

har du mistet viktige data og så bare akseptert at de er borte!?

hvis det faktisk var viktige data, så ville jeg i det minste ha regnet med at du skar opp minnepennen, loddet støpselet på plass, og hentet ut de viktige dataene før du evt. kvittet deg med den!

 

huff, folk er så hjelpesløse i dag, og det blir ikke noe bedre med den skolen vi har i dag heller...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...