Gå til innhold

Firefox 2.0 RC1 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lastet det ned nå, jeg må si jeg er utrolig imponert, det er til og med innebygget stavekontrol, som "dotter" under alle orda som er feil, i dette tilfelle hvor jeg skriver på norsk (og FF 2.0 RC1 er på Engelsk) får jeg da .... under alle orda omtrent ( :dontgetit: ) (Dette skjer kun i input fields (textfields, textareas osv.)

 

Har ikke testa ut så mye, men jeg liker de nye ikonene de bruker her også!

Endret av TheRealL
Lenke til kommentar
Har lastet det ned nå, jeg må si jeg er utrolig imponert, det er til og med innebygget stavekontrol, som "dotter" under alle orda som er feil, i dette tilfelle hvor jeg skriver på norsk (og FF 2.0 RC1 er på Engelsk) får jeg da .... under alle orda omtrent ( :dontgetit: ) (Dette skjer kun i input fields (textfields, textareas osv.)

 

Har ikke testa ut så mye, men jeg liker de nye ikonene de bruker her også!

 

~ Arne-Christian Blystad

6947840[/snapback]

 

Innebygd stavekontroll er meget nyttig, og et fint tillegg, personlig kunne jeg hatt god nytte av det feks her på forumet :) (selv om jeg ideelt sett hadde sett at slikt ble gjort av av OSet over hele systemet, men dette er jo en svært god nummer 2)

 

AtW

Lenke til kommentar
Flott! Forrige versjon av 2.0 fungerte ikke helt bra hos meg på Windows XP.

6947911[/snapback]

Hva var feil? Det er snakk om 2.0 beta 2 ?

6947962[/snapback]

Beta 2 ja. Det kræsjet ca annenhver time det var i bruk og det ble såpass irriterende at jeg fjernet det etter et par dager. Jeg aner ikke hva som var feilen men trykte i hvertfall send når rapporteringsfunksjonen til firefox kom opp.

 

Her er forresten en link til bokmål og nynorskversjonen av RC1 (samt mange andre språk). Jeg vet ikke om det inkluderer stavekontroll på norsk eller ikke.

Lenke til kommentar
det er til og med innebygget stavekontrol, som "dotter" under alle orda som er feil, i dette tilfelle hvor jeg skriver på norsk (og FF 2.0 RC1 er på Engelsk) får jeg da .... under alle orda omtrent ( :dontgetit: )
du kan slå av funksjonen i tools=>options=>advanced=>general eller about:config "layout.spellcheckDefault" settes til 0

 

Forresten er det betenkelig at nyhetspostingen bruker gammel screenshot av firefox :!:

Lenke til kommentar
Flott! Forrige versjon av 2.0 fungerte ikke helt bra hos meg på Windows XP. I Vista RC1 fungerte den ikke i det hele tatt. Håper denne fungerer bedre.

 

Er det noen som har en link til der man får lastet ned stabekontrollen på bokmål (og nynorsk for de som ønsker det).

6947911[/snapback]

For stabekontroll:

Ordlistene er dei same som dei som blir brukt til Thunderbird.

Trykk her for å få raude dotter under stabekontroll, Simen1

Endret av meron
Lenke til kommentar
For stabekontroll:

Ordlistene er dei same som dei som blir brukt til Thunderbird.

Trykk her for å få raude dotter under stabekontroll, Simen1

6951079[/snapback]

Hahahaha :ph34r:

 

Jeg har forøvrig funnet RC1 stabil og behagelig. Jeg har kun én ting å utsette på RC1: Jeg likte bedre utseendet på tabs som var med som default med beta2. Nå har feltet blitt mørkere enn resten av FF, noe som ser litt rart ut og trekker litt oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...