Gå til innhold

Napster er blitt gratis igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratis og gratis.. Du må bare la vær å høre på låtene som du vil, og betale hvis du vil høre låtene over 5 ganger. Du får ikke lastet ned låtene, må høre de streamet i lav kvalitet osv..

 

Det er som om en bilforhandler hadde annonsert med "gratis bil" og hadd et vrak uten motor, hjul og seter i bakgården som man kunne fått hvis man ville. Det lokker kunder til stedet, med PR som lover gull og grønne skoger, og når man ankommer så er tilbudet er så dårlig at det ikke er verd å se på en gang.. Dermed har de lokket kunder til å se på de ordentlige og dyre betalproduktene sine. Sleipt.

Lenke til kommentar

Det er jo gratis å få lytte til dei i 30 sekunder, riktignok streamet i dårleg kvalitet som du nevner, men eg tvilar på at den dårlege kvaliteten vil ha så stor påvirkning at det går ut over ditt inntrykk av sangen.

 

No står det heller ikkje noko meir enn "redusert kvalitet", kva dette inneber kunne vært greit å visst.

 

Gratis bil utan motor, hjul osv...synest eg blir feil. Ein bil med mindre hestekrefter kanskje, men produktet du får lytte til er jo det samme som den du kjøper i platebutikken, berre i dårlegare kvalitet. Melodien og lyrikken er den samme.

Lenke til kommentar

Det loves gratis musikk. (punktum)

 

Dermed lokkes man inn i butikken og finner raskt ut at lovnaden bare var søppel og vises raskt bort til betalprodukter med ordinær kvalitet. Etter min mening hadde var lovnaden et spill for galleriet og bare et innkaster-triks.

 

La meg ta et annet eksempel: Burgersjappa reklamerer med en stor plakat: "Gratis mat". Man sperrer øynene opp og går forventningsfullt inn. Der finner man ut at ketsjup'en er gratis (og smaker utvannet), men alt annet må man betale ordinær pris på. I tillegg har de skikkelig ketsjup, men den koster 1 krone per posjonspose. Siden man først er lokket inn, man er litt sulten og det lukter mat så handler man der til tross for at f.eks nabosjappa har bedre burgere til en lavere pris. Poenget er at man blir lurt, lurt med lokkemat som viser seg å være så dårlig at man ikke ønsker den likevel. Dette går ut over ærlige naboforhandlere som reklamerer med bra produkter, har lavere priser osv.

Lenke til kommentar

Jaja, tar poenget ditt Simen1, og er for så vidt enig, men det er ikkje sånn at Napster reklamerer for gratis musikk. Ta ein kikk på Napster.co.uk. Her har du tre alternativer:

  • Napster Light:
     
  • Access over 2 million songs in Napster´s music catalogue
  • Use Napster Light to browse 30-second clips without paying a membership fee
  • Buy tracks for 79p and albums from £7.95
  • Create CDs where you love every song and transfer your music to over 75 compatible MP3 players
     
    Du kan lytte på 30-sekundars klipp, betaler ingen månedsavgift, låtene koster 79p og album koster £7,95, står ingenting om gratis musikk.
     
    Napster Membership:
     
  • Only £9,95 a month
  • Listen to your choice of over 2,000,000 songs as often as you want
  • Download an unlimited amount of music to listen to offline*
  • Keep all the music you download for as long as you want to
    be a Member
  • Enjoy 60+ advert-free, interactive radio stations or create
    your own
  • Download music from 45 years of the Official UK Album & Singles Charts
  • Purchase music to keep forever, burn to CD or transfer
    to a compatible player for as low as 68p a track
     
    Månadsavgift på £9,95, du kan lytte til alle låtene over nett (sikkert Flash-spelaren) utan å betale for det, låter koster det 68p å laste ned.
     

Napster Membership To Go:

 

Only £14.95 a month

Napster To Go includes everything you get with a Napster membership plus you can refill your compatible MP3-player with your choice of over 2,000,000 tracks.

 

£14,95 i månadsavgift og du kan overføre musikk frå nettet til din MP3-spelar kostnadsfritt blandt 2 millioner låter. Kva kvaliteten angår skal eg ikkje gå inn på, men du kan jo overføre musikken frå MP3-spelaren til PCen og deretter eventuelt brenne ut går eg ut frå.

 

Synest det blir feil å skrive "Gratis musikk" i artikkelen når Napster på ingen måte reklamerer for dette.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Kva kvalitet får du? Skulle likt å fått nokre konkrete tall. "Dårlig" er litt for generelt til å kunne kommentere det.

6028331[/snapback]

Jeg har ikke prøvd det. Om du leser innlegget mitt så ser du nok hva jeg mener. Kvalitéten er allerede redusért, og ved opptak av streaming blir den ytterlig dårligere, så det er nok for dårlig. Konklusjonen min var at dette ikke var noe poeng (å ta opp, så dette blir nok ikke noe problem for Napster). Det er så typisk at enkelte skal henge seg opp i en detalj og se bort fra poenget i setningen!
Lenke til kommentar

Ja, det poenget tar eg, var ikkje ute etter å skyte deg eg, spurte berre generelt i tråden. Det eg var ute etter er kvaliteten på dei låtene du lastar ned og dei du kan laste ned på MP3-spelaren.

 

Dersom du kan laste filer direkte inn på ein MP3-spelar, gratis for £15 i månaden og kan deretter kopiere dei over på PC kan dette være ein god deal, men det avhenger sjølvsagt av kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...