Gå til innhold

Microsoft viser nytt Office-GUI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er et lite smart trekk av ms å gå bort i fra standard-UI'et som alle kjenner. Jeg vet med sikkerhet at det er ganske mange tusen mennesker bare her i landet som ikke kommer til å takle den overgangen så veldig bra. Alle bruker ikke maskina på hobby-basis, men heller kun i arbeidssammenheng og som man lærer veldig tidlig på systemutviklingskurs; Hvis introduksjonen av nytt system er for vanskelig å forstå i forhold til den eksisterende løsningen blir det ofte forkastet.

 

Det er også vanskelig for meg å forstå hvorfor de ønsker at et office applikasjon skal se ut som mediaplayer.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Jeg synes det er et lite smart trekk av ms å gå bort i fra standard-UI'et som alle kjenner. Jeg vet med sikkerhet at det er ganske mange tusen mennesker bare her i landet som ikke kommer til å takle den overgangen så veldig bra. Alle bruker ikke maskina på hobby-basis, men heller kun i arbeidssammenheng og som man lærer veldig tidlig på systemutviklingskurs; Hvis introduksjonen av nytt system er for vanskelig å forstå i forhold til den eksisterende løsningen blir det ofte forkastet.

 

Det er også vanskelig for meg å forstå hvorfor de ønsker at et office applikasjon skal se ut som mediaplayer.

5730297[/snapback]

 

Forhåpentligvis kan man kanskje velge mellom gamle standard theme og denne nye ved instalasjon. Ville iallefall reddet dem :)

Lenke til kommentar
Litt vel "glorete" stort og blått for min del, men det går vel anå customize det endel regner jeg med.

 

AtW

5730310[/snapback]

 

Fra artikkelen:

I Office 2007 vil det være mulig å endre fargeskjema for hele Office. Det vil bli presentert flere skins for Office, inkludert et som vil utnytte de nye mulighetene i Windows Vista. Dette skinnet er ikke blitt presentert ennå.
Lenke til kommentar

Skrekk og gru. Det her var ille. Det er en gigantisk overgang fra tidligere M$ Office-versjoner til den her. Overhode ikke positivt for Kari og Ola Nordmann, som uten tvil kommer til å slite kraftig med å lære seg det her. Nye plasseringer av ting er et rent mareritt for de med mindre datakunnskaper. Takk og pris finnes det OpenOffice.

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis kan man kanskje velge mellom gamle standard theme og denne nye ved instalasjon. Ville iallefall reddet dem :)

5730309[/snapback]

 

Microsoft har fleire gongar sagt at det ikkje kjem ein sånn "Classic mode" til Office 2007...

 

Personlig har eg svært stor tru på det nye grensesnittet, og gler meg ganske mykje til å få beta 2 når den er klar.

Lenke til kommentar
The UI in the new versions of Office feels much more modern. Every time I upgrade I feel like I am getting a better piece of software since the UI is updated each time with a new look & feel.

 

Feature wise I can't say that I can name a single one, but like I said, it sure feels like the software is getting better. In fact whenever I look at somebody using the old Office 2000 I shake my head at the poor soul stuggling his way through life without the newest version. After all, his software is 3 years older than mine! Some might say that its more about the features and the color scheme or layout isn't all that important; but that wouldn't be true. I know this because I see many other people just like me who have paid hundreds of dollars for an updated version, this lets me know that I made the right decision in the upgrade. Ok I better stop now, this could go on forever.

:mrgreen:

 

http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=06/03/06/0320253

 

Forresten, inn med openoffice og åpne standarder i skolene & offentlig sektor! det er på tide

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

De som ikke har testet det nye Office kan si at det er rotete, men det er faktisk mye mer brukervennlig. Det er mye lettere å finne frem i Office 2007, enn det er i 2003. Menyene er skiftet ut med flere "moduser". Lett å redigere, og man får et mye bedre og raskere resultat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
De som ikke har testet det nye Office kan si at det er rotete, men det er faktisk mye mer brukervennlig. Det er mye lettere å finne frem i Office 2007, enn det er i 2003. Menyene er skiftet ut med flere "moduser". Lett å redigere, og man får et mye bedre og raskere resultat.

5731081[/snapback]

Akkurat, hør på en som vat hva han prater om ;)

 

Men dette ser jo veldig bra ut, MS har visst fått "Next-gen" på hjernen(e) etter Xbox 360 kom ut :p

Lenke til kommentar

Hmm, men ser vel ikke helt poenget i å bruke 3-4 lapper på en ny office versjon som går meg nada i funksjonalitet. Iallefall nevner artikkelen på HW.no ingenting om annet enn det visuelle.

Det ser unektelig fint ut, men det duger liksom ikke.

Har testet Office 12 (som den første beta hette), men ble ikke imponert, det så bra ut, men gav ingenting ekstra i forhold til 2003.

Nå blir ikke Office brukt så "heavy" her hjemme, men klarer meg glatt på jobb også.

Men det er kansje ikke så mye nytt man kan legge til Office lengre, hva med å tweake det istedet for å klabbe på mere dill??

Nei, må teste open office en dag, tror det kan bli en slager etterhvert

 

Mosher

Lenke til kommentar

Når det gjelder funksjoner i programmer som Excel og Word så er vel behovet for 99% av alle hjemme- og jobb-brukere dekket allerede for 10 år siden med de versjonene som var da.

 

Men bra at verden går fremover og at de tenker litt nytt - synes det lignet en del på Office til Mac jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...