Gå til innhold

Seagate kjøper Maxtor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skal de med Maxtor det skjønner jeg ikke, Seagate lager bra nok disker som det er. :hmm: Egentlig bra Maxtor blir borte, litt for frynsete rykte.

5318185[/snapback]

 

 

Seagate har vel skjønt at man trenger større produksjon.. Og da er det jo liksågreti å "knerte" ene konkurenten når de skal handle mer arial plass og maskineri.

Lenke til kommentar
Hva skal de med Maxtor det skjønner jeg ikke, Seagate lager bra nok disker som det er. :hmm: Egentlig bra Maxtor blir borte, litt for frynsete rykte.

5318185[/snapback]

 

Du tror virkelig det har noe med saken å gjøre?

De fjerner en konkurent.. sånnt skjer.. litt synd egentlig, har vært fornøyd med maxtor sine disker jeg...

Lenke til kommentar
Hehe, tror ikke seagate finner noe av nytte hos Maxtor gitt. Værre hardisker skal du lete lenge etter :p

5318263[/snapback]

Maxtor er ikke noe dårlig merke. Men det er disker fra Seagate jeg er mest fornøyd med. Har prøvd både IDE/SATA-diskene deres, samt SCSI-diskene. Systemdisken jeg nå bruker på hovedmaskinen er en Seagate Cheetah 15K.3 36.7 GB, og den har gjort nytten i den tiden jeg har hatt den.

Lenke til kommentar
Ok, tok kanskje litt hardt i, men sånn går det når man opplever 2 disk kræsj og begge er av merket Maxtor. (Har egentlig hatt 4 disk kræsj, men 2 av dem var death star serien til IBM, 75GXP hvis jeg ikke husker helt feil

5318319[/snapback]

Joda, det skjer det også. Da har du vært ekstremt uheldig. Men IBM sin DeathStar 75GXP var beryktet. Har hørt tilfeller om at slike disker satt opp i RAID tok kvelden etter en halvtime i drift.

Lenke til kommentar

Har sett maxtor hardisker bli rammeskeive (dvs rammen vrir seg) i løpet av få dager i aktiv drift, mens samsung og seagatediskene som har funket i årevis bare fortsetter å gå(og dette skjedde flere ganger på rad, ikke bare en disk). Håper inderlig ikke at Seagate finner noe teknologi de har lyst å bruke.

Lenke til kommentar

Liker godt Seagate disker. Maxtor har jeg jo sett noen klage på, uten å vite omfanget av det problemet. Seagate var ihvertfall lydløse i forhold til Maxtor en gang i fortiden. Har ikke lest noen harddisk tester på en liten stund.

 

Lurer på hvor stabile disse nye penpendiculære (eller hva det heter) diskene blir og hvor ofte de gir datatap.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt noen problemer med maxtor, har hatt det med seagate og WD. tror det er litt tilfeldig egentlig, tror maxtor vet at de ikke kan lage crappy disker, da de hadde tapt mange penger på det.

 

Edit: på tide å fikse forumet snart? kommer inn 1 av 10 ganger ellerno :hrm:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Kan både bli negativt og positivt for forbrukerene dette her.

 

1. Seagate velger å markedsføre 2 typer disker. De orginale seagate og de litt billigere maxtor-seagate slik som markedet på en måte er nå.

 

2. Seagate velger å terminere hele Maxtor navnet og lanserer kun Seagate produkter.

 

Seagate vil uannsett dra nytte av både teknologi, produksjonsfasiliteter og arbiedskraft/kunnskap. I valg 2 så vil de nok sammenligne teknologien sin sammen med Maxtor sin for å lage enda bedre produkter.

 

Det er fare for at en produsent som blir markedsleder kan utnytte situasjonen til å presse opp prisene. Men det er også fullt mulig at ledelsen ønsker samme % gevinst av produktene sine som før, at produksjonskostnadene og design kostnadene synker. Dermed så vil også produktene synke i pris. Blir uannsett spennende og se hva utfallet blir på det langsiktige plan.

 

Selv har jeg kun WD disker i PC'en min nå, 5 stykker faktisk. Skal hente en disk på posten etterpå og den er en Seagate. Valget denne gang falt på Seagate grunnet 5 års garanti + ikke store forskjellen i pris. Skal bare være en lagrings disk så ikke det store behovet for å finne den raskeste av dem. Hatt flere Seagate og WD disker opp igjennom tidene og ikke hatt noe problem med noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...