Gå til innhold

Doble grafikkprosessorer nok en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg kjønner så veldig mye av hvordan prosessor produksjon og utvikling går til, men er det ikke trolig at det vi har sett til nå med å variere antall pipelines til de forskjellige operasjonen kommer til å være trenden istedenfor den sli greia nVIDIA har og ATI kommer med.

For når alt kommer til alt er vel ikke sli den beste løsningen for å få mer kraft, og ihvertfall ikke noe for det store markedet.

 

Men alt dette er bare gjetting da jeg egentlig ikke kan noe om dette.

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor de ikke leverer med 2x 256MB. 256MB er greit nok det,

men Samsung skal jo starte leveringen med 512MB GDDR3 nå til sommeren. 512MB minne-brikkene er allerede i produksjon.

 

Edit : Noen som har det gøy med forumet ? :!: :p

hm...hva er det man skal med 512 mb skjermkort ? greit det er jo fett...hadde ikke sagt nei til å hatt et sånn kort med 512 mb ram...men når det gjelder ytelse så tjener man ikke noe på det

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor de ikke leverer med 2x 256MB. 256MB er greit nok det,

men Samsung skal jo starte leveringen med 512MB GDDR3 nå til sommeren. 512MB minne-brikkene er allerede i produksjon.

 

Edit : Noen som har det gøy med forumet ?  :!:  :p

hm...hva er det man skal med 512 mb skjermkort ? greit det er jo fett...hadde ikke sagt nei til å hatt et sånn kort med 512 mb ram...men når det gjelder ytelse så tjener man ikke noe på det

512 mb skjermkort vil jeg ikke ha, men 512MB derimot er noe helt annet ;) Du kan kjøre høyere, ukomprimerte textures. Med Unreal 3 derimot (skal lanseres i 2006) så har dem sagt at 512MB - 1GB skjermkort er å anbefale. Det er bare litt over ett år til :innocent:

Lenke til kommentar
Hva er egentlig nyheten?

 

At Gigabyte kanskje skal lansere et kort som vi ikke helt vet hva er?

"Smørdalsnytt: En av Smørdalspostens faste kilder kan fortelle at to av søyene på Dalset gård er drektige. Vi kan nok vente nye spretne lam til våren. Redaksjonen i Smørdalsposten kommer tilbake med mer nytt om dette. Tidligere er det blitt født flere lam med svarte ører på Dalset, det kan godt hende denne gangen også."

 

:p

 

Geir :)

Lenke til kommentar
greit nok, men jeg gleder meg til de setter 2x 6800U på et kort :)

Åsså kjører man to slike kort i SLI..... hvis det går? burde blir bra ytelse da...

Det går ikke siden dobbelkjerne skjermkortene allerede bruker SLI teknologien. Dvs. at det går ikke an å kjøre 2 dual gpu skjermkort i SLi.

Lenke til kommentar
Det går ikke siden dobbelkjerne skjermkortene allerede bruker SLI teknologien. Dvs. at det går ikke an å kjøre 2 dual gpu skjermkort i SLi.

Merk: Det går ikke idag! Men nVidia har ikke kategorisk sagt at mer enn to GPUer er umulig med SLI-teknologien rent teknisk. De sier heller ikke at de ikke har planer om slik støtte. De sier bare at de ikke støtter det nå:

 

X-bit labs: Is it possible to implement more than two graphics cards using the technology?

 

Luciano Alibrandi: We are introducing dual GPU scaling only at this time.

(Min uthevning.) Link

 

Hva fremtiden bringer er noe annet. :thumbup:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...