Gå til innhold

Nullpiksel-garanti på LCD-skjermer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, må'kke ødelegge akkorden for gutta på Hardware.no, vettu Snekker'n! :p

 

Morsomt uttrykk: Nullpixel-garanti. "Vi garanterer at skjermen din har null pixler"... ;)

Neida skal ikke det :)

Men når jeg er rundt på andre forum og finner ting av intresse så tar jeg dem med hit om andre ville lese dem :cool:

Lenke til kommentar

Som jeg har skrvet tidligere er jeg stygt redd for at en nullpikselgaranti over hele lista vil føre til en duglig prisøkning i ale ledd. Dette vil selvfølgelig bli tatt ut over forbrukerne i siste ledd.

 

Det er gøy å lese alle kommentarer om at dette er på tide, og at brukerne ikke bør betale for produsentenes feil. Selv om jeg i prinsippet er enig i dette bør man også tenke på at LCD sansynligvis ikke hadde eksistert i noen særlig utstrekning dersom det ikke hadde truffet markedet før deres krav ble innfridd. Prisene hadde vært så avsindig høye at det ikke hadde vært aktuelt i noe marked. Slik situasjonen er idag er i alle fall markedet så stort at det satses masse penger på vidreutvikling av teknologien.

Lenke til kommentar

Har ikke Eizo hatt dette en stund?

Har selv Eizo L568 og mener å huske at det ikke står noe om antall pixler som skal være defekt før garantien slår inn.

Tok også kontakt med Eizo, og fikk beskjed om at pixelfeil, uansett antall ble sett på som en defekt på skjermen, og var innebefattet av den 3 års garantien på panelet.

Lenke til kommentar

jeg har solgt skjermer i flere år nå, og vil ikke si at vi har hatt store problemer med skjermer som har døde pixler. de kundene som har fått en sånn har vi enten bytta skjermen til, eller gitt dem avslag på noe annet. har alltid fått solgt de skjermene som hadde det også, var bare å gi kunden en god deal på den.

 

er jo ganske bra at dette kommer, da er det jo butikkene som slipper å ta tapet, men jeg er som enden redd for at det kan gå utover prisene til sluttbruker, den som lever får se :D

Lenke til kommentar
Har ikke Eizo hatt dette en stund?

Har selv Eizo L568 og mener å huske at det ikke står noe om antall pixler som skal være defekt før garantien slår inn.

Tok også kontakt med Eizo, og fikk beskjed om at pixelfeil, uansett antall ble sett på som en defekt på skjermen, og var innebefattet av den 3 års garantien på panelet.

Det høres lovende ut. Takk Eizo. :roll:

(håper du har rett i påstanden)

Lenke til kommentar

Som forbruker må jeg faktisk si at jeg har vært heldig med sånt.. de 5 siste lcd-paneler jeg har kjøpt det siste året har ikke hatt en eneste pixel-feil. Nå har jeg bare kjøpt noe dyrere merker fra IBM og Samsung, men alikevel.. Jeg sitter med følelsen at dette ikke er så stort problem når kvaliteten på panelene er god.

 

Meeen, nå har jeg ikke solgt disse til forbrukere da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...