Gå til innhold

ATI og NVIDIA i ordkrig om PCIe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interne slideshow der de slenger dritt mot hverandre er vel ikke så fryktelig uvanlig, jeg tviler derimot på at de ville at det skulle offentliggjøres, er jo ikke akkurat slik at det stiller nvidia i et positivt lys.

 

Forøvrig viser hver eneste test jeg har sett at 6600 er bedre enn x700, så jeg vet ikke hva ati babler om :)

Lenke til kommentar

For noen utrolige skitne metoder de bruker! Ikke at jeg holder med ett av selskapene mer enn det andre, men metoden med baksnakking av konkurrenten via "hemlige" dokumenter til samarbeidspartnere er rett og slett skittent, feigt og barnslig.

 

Hvis de skal kritisere konkurrenten synes jeg de bør stå for uttalelsene sine offentlig. Kritikken bør selvsagt være godt begrunnet og nyansert.

Lenke til kommentar

All omtale er god omtale om det er positivt eller negativt :yes:

 

Nvidia har ved denne lekkasjen gitt ATI millioner av gratis reklame ved at Navnet ATI og X700 blir nå nevnt verden over uten at ATI trenger å løfte en finger :w00t:

 

 

Way to go Nvidia :!: :!: :!:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
For noen utrolige skitne metoder de bruker! Ikke at jeg holder med ett av selskapene mer enn det andre, men metoden med baksnakking av konkurrenten via "hemlige" dokumenter til samarbeidspartnere er rett og slett skittent, feigt og barnslig.

 

Hvis de skal kritisere konkurrenten synes jeg de bør stå for uttalelsene sine offentlig. Kritikken bør selvsagt være godt begrunnet og nyansert.

Ja.. dette er for ille. Samtidig syns jeg det virker utrolig merkelig. Hvorfor skulle nvidia finne på dette? Selv om de har verdens dummeste markedsføringsavdeling (og det kan det jo virke som de har til tider) må de jo forstå at det kun ødelegger for dem selv.

 

Syns det har vært så mange tilfeller der ati fremstår som de stakkarne som er offer for slemme nvidia.

 

Stemmer dette bør nvidia straks sparke alt annet enn de som lager kort og drivere. Markedsføringsmessig er de så langt på jordet at de graver seg bare dypere og dypere for hvert slikt stunt de finner på.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Interne slideshow der de slenger dritt mot hverandre er vel ikke så fryktelig uvanlig, jeg tviler derimot på at de ville at det skulle offentliggjøres, er jo ikke akkurat slik at det stiller nvidia i et positivt lys.

Det er litt merkelig at disse dokumentene blir "lekket" ut gang etter gang etter gang hvis det kun var ment for internt bruk. Poenget er å sette ATi i dårlig lys og sikkert for mange klarer dem også det.

 

Forøvrig viser hver eneste test jeg har sett at 6600 er bedre enn x700, så jeg vet ikke hva ati babler om :)

X700Pro er generelt raskere enn 6600 og 6600GT kommer ikke best ut over X700XT i enhver benchmark, langt ifra. Men selv om det hadde vært tilfelle så gjør det ikke det riktig å komme med feilaktige påstander og fremstille x700 for dårligere enn det som er tilfelle.

Skal vi tro påstandene til nVidia får X700 negativ framerate i Doom3.

Lenke til kommentar
All omtale er god omtale om det er positivt eller negativt :yes:

 

Nvidia har ved denne lekkasjen gitt ATI millioner av gratis reklame ved at Navnet ATI og X700 blir nå nevnt verden over uten at ATI trenger å løfte en finger :w00t:

 

 

Way to go Nvidia :!: :!: :!:

Tja men det blir spådd tvil over kortene til ATI også, så hvor positivt det er for dem spørs jo. Ikke alle som får høre hva ati sier tilbake

Lenke til kommentar
det er vel eng runn til at slike dokumenter skal være interne....

 

Synes på ingen måter synd på ati, såpass burde de tåle...

 

Propaganda må da være lov til å bruke?

Grunnen til at de ville hode de interne var nok at de inneholdt ren baksnakking basert på usannheter og tvilsome forklaringer. De var nok også interne slik at ikke konkurrenten skulle kunne forsvare seg mot beskyldningene og drittkastingen.

 

Du ikke synd på ATi. Da antar jeg at du ikke synes synd på unger som blir baksnakket på skolen, og slengt dritt og usannheter etter? Jeg håper ikke det er særlig mange fler som har en sånn holdning.

 

Propaganda er lov, men det bør være sannheter og ikke baksnakking og ryktespredning som ingen vil ta ansvar for. Her bør Nvidia rydde opp i egne rekker og stå for det de sier i fremtiden.

Lenke til kommentar

Fear, Uncertainty, Doubt

FUD sands for Fear, Uncertainty, Doubt.It is a marketing technique used when a competitor launches a product that is both better than yours and costs less, i.e. your product is no longer competitive. Unable to respond with hard facts, scare-mongering is used via 'gossip channels' to cast a shadow of doubt over the competitors offerings and make people think twice before using it.In general it is used by companies with a large market share, and the overall message is 'Hey, it could be risky going down that road, stick with us and you are with the crowd. Our next soon-to-be-released version will be better than that anyway'.In the computer world, FUD was first practiced on a large scale by IBM in the 1970's. Many people cite Amdahl as coining the phrase when he left IBM to start his own company thus making himself a FUD target.

 

When IBM moved into the desktop market with the launch of the IBM PC, it took FUD tactics along with it. IBM themselves only reckoned on selling around 100 to 200 thousand units of the PC, which were to be sold as an alternative to the APPLE II in 'all IBM' companies. It should be remembered that in many respects the IBM PC was an overpriced and retrograde step for the desktop market which had already reached the level of 16 bit multi-user, multi-tasking machines with a good deal of flexibility and inter-operability of hardware. The IBM PC had non of these characteristics and cost more, but by marketing on the strength of the IBM label (stick with us, we are big), the PC exceeded all expectations and killed of the existing market.

 

Of course the PC story is perhaps more a tale of big name marketing rather than deliberate FUD mongering, but the PC also brought Microsoft to the forefront as the supplier of the basic-in-ROM cum disk operating system. Microsoft soon picked up the art of FUD from IBM, and throughout the 80's used FUD as a primary marketing tool, much as IBM had in the previous decade. They ended up out FUD-ding IBM themselves during the OS2 vs Win3.1 years.

 

A good example of MS FUD, and its potential, was demonstrated when Digital Research launched their DR DOS against MS-DOS5. DR-DOS offered more features and cost less, and was widely acclaimed by all. Then the new MS windows 3.1 release flashed up a trivial error message when run under DR DOS, and all of a sudden everybody was saying DR DOS is great but you can have problems running Windows on it. At the same time Microsoft announced the 'imminent' release of MS DOS6 which would be far more feature packed than DR DOS. In reality they had nothing, they had only just started looking at a 'DOS 6' in response to the DR launch, and it is also questionable whether the MS product was better. This classic FUD pack occurred together with a dealer package designed to make it financially advantageous to offer MS DOS with windows, and the result is history. Many believe this was the making of the MS monopoly.

 

Whilst the DR DOS case may be one of the most significant events in the story of the PC, my favorite FUD factor event pre-dates this, before FUD was a household world, and the story relates to hardware, not software.

Moralen er at det ikke er noen moral, alle de store har brukt FUD for å komme dit de er i dag :no:

 

For mer om FUD så se her:

http://en.wikipedia.org/wiki/FUD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...