Gå til innhold

NV43 blir GeForce 6600 - om tre dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil nok tro at de ligger en god del foran 9800Pro, og at de ligger noen cm forran 9800XT i ytelse i DX, og at de ligger langt forann i open gl.

 

Men det er bare vild spekulasjon fra min side siden det ikke finnes noen tester. Men dette er det som mest sansynelig skjer hvis du ser på ytelsen til 6800 ( 128mb)none ultra/gt. Lurer om de får 256MB minne eller 128MB.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle en 300Mhz 8 pipeline NV43 ligge langt foran R9800Pro? Jeg vil tro R9800Pro vil ligge mellom GF6600 og GF6600GT.

Enig! Med like mange pipelines så er det vel hovedsaklig bare klokkehastigheten og minnebåndbredden som skille de to 6600-kortene og Radeon 9700/9800-seriene.

 

Jeg vil også tippe det det samme som MistaPi: Geforce 6600 og 6600GT vil trolig posisjonere seg h.h.v. under og over Radeon 9800pro i både ytelse og pris.

Lenke til kommentar

Hvis 6600 yter mindre eller er jevngod med R9800 XT og Pro vil jeg le av tankegangen til Nvidia, dem må tross alt gi folk en grunn til å bytte skjermkort og det gjør man ikke ved å lage skjermkort som yter jevnt eller dårligere enn skjermkortene som allerede befinner seg på markedet som man sikter til. :roll:

Endret av TechBoy
Lenke til kommentar
Hvis 6600 yter mindre eller er jevngod med R9800 XT og Pro vil jeg le av tankegangen til Nvidia, dem må tross alt gi folk en grunn til å bytte skjermkort og det gjør man ikke ved å lage skjermkort som yter jevnt eller dårligere enn skjermkortene som allerede befinner seg på markedet som man sikter til. :roll:

Jeg ville heller ledd av den nåværende prisen på overnevnte kort. 9800XT ligger fremdeles altfor høyt i pris. I motsetning til MistaPi og co vil jeg utifra det som har kommet frem posisjonere 6600GT ett sted mellom 9800XT og 6800NU og prisen blir nok som nevnt over på rundt 2000 kr.

 

6800 ligger per i dag på mellom 2500-3000 og jeg regner med at 6600og 6600GT vil ligge under dette, men det blir jo litt gjetning. Jeg forstår i allefall ikke om nvidia ville gitt ut ett kort som yter dårligere enn 6800 i samme prisklasse som 6800. De ville i såfall bare konkurrert med seg selv. Og når det blir sagt følgende: og vil levere ytelse som langt på vei overgår konkurransen, sa han under presentasjonen av kvartalstallene til selskapet forleden. ville det i allfall vært utrolig rart.

 

:edit Legger til dette: The GeForce 6600 graphics processing unit is likely to contain 8 or 12 pixel pipelines and offer slightly lower performance compared to today’s GeForce 6800 GPU

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Hvis 6600 yter mindre eller er jevngod med R9800 XT og Pro vil jeg le av tankegangen til Nvidia, dem må tross alt gi folk en grunn til å bytte skjermkort og det gjør man ikke ved å lage skjermkort som yter jevnt eller dårligere enn skjermkortene som allerede befinner seg på markedet som man sikter til. :roll:

Hvorfor er det så rart? Billig-segmentet vil da også ha sitt.

 

AtW

Lenke til kommentar

425/900 men bare 8 pipelines på gt-versjonen.men vil kortet klare og måle seg med 6800nu ?med 900mhz på rammen og båndbredde på ca 28/29 høres det ut som

det.klarer 100mhz mere på gpu og utfylle 4 mere pipelines som 6800 nu har ?

 

men nv NV43 har vel litt annen struktur enn nv 40 vil jeg tippe,kansje bare et fx-kort med 8 pipelines !

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
I motsetning til MistaPi og co vil jeg utifra det som har kommet frem posisjonere 6600GT ett sted mellom 9800XT og 6800NU og prisen blir nok som nevnt over på rundt 2000 kr.

Jeg har ikke nevnt noe om R9800XT. Jeg vil også tro at 6600GT ligger over R9800XT.

 

425/900 men bare 8 pipelines på gt-versjonen.men vil kortet klare og måle seg med 6800nu ?med 900mhz på rammen og båndbredde på ca 28/29 høres det ut som det. klarer 100mhz mere på gpu og utfylle 4 mere pipelines som 6800 nu har ?

Nei, GF6800 vil likevel ha noe høyere fillrate, men som nevnt vil GF6600GT ha høyere minnebåndbredde (hvis disse tallene i det hele tatt stemmer).

 

men nv NV43 har vel litt annen struktur enn nv 40 vil jeg tippe,kansje bare et fx-kort med 8 pipelines !

NV4x er alle basert på den samme arkitekturen, men om det er flere endringer enn færre pipelines med NV43 er jeg usikker på.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Hvis 6600 yter mindre eller er jevngod med R9800 XT og Pro vil jeg le av tankegangen til Nvidia, dem må tross alt gi folk en grunn til å bytte skjermkort og det gjør man ikke ved å lage skjermkort som yter jevnt eller dårligere enn skjermkortene som allerede befinner seg på markedet som man sikter til. :roll:

Er ikke alle her som sitter med Radeon 9800 Pro ... finnes folk, som meg, med GF4 Ti4200 også eller enda dårligere, i tillegg til alle dem som ikke gidder å hoste opp 3-4-5000kr for et nytt skjermkort.

 

Vi skal da for pokker få skjermkort som passer til oss ? :roll:

Lenke til kommentar
Vi skal da for pokker få skjermkort som passer til oss ? :roll:

Enig.. gleder meg til å se tester av 6600GT. Jeg hadde selvsagt lyst på ett dyrere kort og hadde faktisk bestemt meg for X800Pro men fant ut at det blir for dyrt for meg med tanke på alt det andre jeg kan bruke penger på. (piker, vin og sang ;) )

Lenke til kommentar

Enig med deg Ufo. Jeg lurer også på hva jeg skal bytte ut mitt Geforce4 Ti4200 med... I hvertfall ikke noe til under 1300kr fordi de yter like godt/dårlig som Ti4200 (uten AA og uten Dx9 seff), men på den andre siden så har jeg heller ikke lyst til å betale så mye mer enn 1000kr for nytt kort. Det kan med andre ord ta en stund før jeg kjøper noe nytt. Kanskje jeg går for et brukt 9700pro eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...