Gå til innhold

Intel introduserer 64-bits Pentium 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere med Prescott: har dere prøvd å installere WinXp AMD64? -Skulle ikke forundre meg om dere fikk det til funke.

Jeg tviler! Det må nok støttes av biosen først slik at biosen rapporterer om 64bit støtte til OS'et og det vil nok stoppe forsøket ganske kjapt.

 

Forresten synes jeg det er et alttelig spill av intel å hemmeligholde og bagatelliserer EM64T slik de gjør nå. Rett og slett barnslig!

 

Men jeg liker godt at de kommer etter. AMD trenger litt konkurranse på 64bit for så vi får lavere priser. Får bare håpe blir så bra at den kan sammenlignes med AMD's CPU'er. Håper vi får se noen grundige tester snart.

Lenke til kommentar

Da blir det vel et 775 / 925X HK snart .... greit å slippe midlertige sokkler (les;754).

 

O Dahle: Synes intel gjør lurt i å lansere 64-bits cpu til en eksisterende socket ... man "trenger" jo ikke 64-bits CPU med det første. Likte aldri AMDs stategi med å lansere en socket med beregnet levetid på 5 år før den legges død....

 

:green: Får vell høgg for dette :green:

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Dere med Prescott: har dere prøvd å installere WinXp AMD64? -Skulle ikke forundre meg om dere fikk det til funke.

Vet ikke om vi skal tro på Intel, men de sier ihvertfall dette:

 

(Intel® EM64T) requires a computer system with a processor, chipset, BIOS, operating system, device drivers and applications enabled for Intel EM64T. Processor will not operate (including 32-bit operation) without an Intel EM64T-enabled BIOS.
Lenke til kommentar
Da blir det vel et 775 / 925X HK snart .... greit å slippe midlertige sokkler (les;754).

 

O Dahle: Synes intel gjør lurt i å lansere 64-bits cpu til en eksisterende socket ... man "trenger" jo ikke 64-bits CPU med det første. Likte aldri AMDs stategi med å lansere en socket med beregnet levetid på 5 år før den legges død....

 

:green: Får vell høgg for dette :green:

5 år er faktisk lang levetid i denne sammengengen (faktisk, lang levetid generelt innen data)

Lenke til kommentar

Synes godt Intel kunne lansere EM64T, for fullt, om ikke annet for å tenne litt bål under føttene på endel software-hus.

 

Likevel er jeg enig med JEG76, er ikke som om det er nødvendig enda. Ingen vanlige arbeidstasjoner benytter over 4GB RAM og software støtten er enda ganske langt unna. Beta-utgaver og linux er kanskje alternativer for endel av oss nerder, men på 90% av alle solgte maskiner er det ikke engang et tema.

 

Neste gang jeg handler skal det definitivt være noe med AAC eller CnC (stor takk rettes til AMD :) ), NX/XD og 64-bit støtte tar ogås jeg gjerne på kjøpet, forutsatt at det ikke koster meg noe ekstra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...