Gå til innhold

Nå må også de mindre internett-tilbyderne blokkere Pirate Bay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke-sak, og sløseri av tid og krefter. #proxybay

 

Det vil jeg absolutt ikke si at det er. Det skaper en fartsdump i veien som ikke alle bruker energi på å omgå. Proxy nettstedene er et mareritt å navigere i, hvor de fleste er mest interessert i å spamme deg med reklame, reklame som ofte kan resultere i malware og virus, om man ikke har tunga rett i munnen. Man skal være ganske dedikert om man betaler for en VPN tjeneste for å omgå sperren.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det hele er noe tull! Hvordan er dette Norge sitt problem i det heletatt? Hvor mange norske filmer er det som sprer seg illegalt over nettet?

 

Så vi har nå konstantert:

#1 dem som vil laste ned kan fortsatt gjoere det.

#2 hjemmesider som driver med noe som ikke staten liker kan få sine domenenavn blokkert i Norge.

 

Er vel et spoersmål om tid foer internet blir som i Kina. Du har ikke lov å bygge en hjemmeside uten å spoerre staten om lov foerst.

De har hvertfall bedre blokkering av nettsider i Kina :p Fortsatt veldig lett å komme rundt den da, men folk flest er ikke så interessert i det uansett. Og du må ikke spørre staten om lo for å lage nettside, og du kan  kritisere staten på internet uten at noe skjer også. Mye er lov, noen ting er ikke lov å klage over. 

 

Ellers er vel Netflix ganske gode på å blokkere VPNer. Det er slik du må gjøre det. Hvorfor skulle ISP bruke mye arbeid på å stenge disse nettsidene? De bryr seg ikke. Så da setter de på en symbolsk sperre. Og det er alt.

Lenke til kommentar

 

Ikke-sak, og sløseri av tid og krefter. #proxybay

 

Det vil jeg absolutt ikke si at det er. Det skaper en fartsdump i veien som ikke alle bruker energi på å omgå. Proxy nettstedene er et mareritt å navigere i, hvor de fleste er mest interessert i å spamme deg med reklame, reklame som ofte kan resultere i malware og virus, om man ikke har tunga rett i munnen. Man skal være ganske dedikert om man betaler for en VPN tjeneste for å omgå sperren.

såvidt jeg vet holder det å bare begynne å bruke google sin dns server 8.8.8.8 og 8.8.4.4 helt gratis, null ektra reklame.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Ikke-sak, og sløseri av tid og krefter. #proxybay

 

Det vil jeg absolutt ikke si at det er. Det skaper en fartsdump i veien som ikke alle bruker energi på å omgå. Proxy nettstedene er et mareritt å navigere i, hvor de fleste er mest interessert i å spamme deg med reklame, reklame som ofte kan resultere i malware og virus, om man ikke har tunga rett i munnen. Man skal være ganske dedikert om man betaler for en VPN tjeneste for å omgå sperren.

såvidt jeg vet holder det å bare begynne å bruke google sin dns server 8.8.8.8 og 8.8.4.4 helt gratis, null ektra reklame.

 

 

Ja, men hva med alle som ikke har peiling på dette? Men som brukte disse sidene til å laste ned torrents. Klart det er effektivt.

Lenke til kommentar

Jeg sluttet for lenge siden å bruke torrents på musikk og spill. Mest på grunn av tjenester som Steam og Spotify. Eneste jeg bruker torrents på nå er tv-serier og filmer. Denne bransjer er i etterskudd med folks forventninger. Jeg forventer at jeg med internett i 2017 kan se på alle filmer og tv-serier som blir produsert, om jeg ønsker det, over internettkabelen. Dette er slettes ikke tilfellet, med er virvar av rettighets restriksjoner mellom landegrenser, og en uvilje i bransjen for å gjøre noe med det. Netflix er vel de eneste som kan sies å prøve å gjøre noe med det. Jeg vil ha tilgjengelighet, får jeg det, betaler jeg gjerne. Om jeg ikke får det, forblir jeg pirat.

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sluttet for lenge siden å bruke torrents på musikk og spill. Mest på grunn av tjenester som Steam og Spotify. Eneste jeg bruker torrents på nå er tv-serier og filmer. Denne bransjer er i etterskudd med folks forventninger. Jeg forventer at jeg med internett i 2017 kan se på alle filmer og tv-serier som blir produsert, om jeg ønsker det, over internettkabelen. Dette er slettes ikke tilfellet, med er virvar av rettighets restriksjoner mellom landegrenser, og en uvilje i bransjen for å gjøre noe med det. Netflix er vel de eneste som kan sies å prøve å gjøre noe med det. Jeg vil ha tilgjengelighet, får jeg det, betaler jeg gjerne. Om jeg ikke får det, forblir jeg pirat.

Ikke alt som er på Steam, men du skal lete godt for å finne regionsperrede spill. Hvertfall som folk er interessert i og ikke bare er laget for et land. Så om det ikke er på Steam, så finner du det sannsynligvis på en annen måte på nettet.

 

Spotify har jo heller ikke alt, men det har blitt ganske bra.

 

Tv-serier og film derimot.... Ikke bare har ikke aktører som Netflix og HBO alt, men veldig mange av de store utgiverne har jo ikke seriene og filmene sine tilgjengelige i det hele tatt. Og du kan heller ikke ha 10 leietjenester, 10 streaming tjenester og kjøpe DVDer heller når du skal se noe på fredags kveld.

 

Og det at de skal være eksklusivt på kino i en evighet før de gis ut digitalt er jo bare tull. Betyr jo bare at folk som ikke går på kino laster det ned da, istedenfor å kjøpe det, fordi de kan ikke kjøpe det. Det blir liksom kino eller laste ned ulovlig. Ikke alle som alltid kan/vil gå på kino (jeg går en del på kino selv, så sier det ikke for min del).

 

så helt enig med deg i at tilgjengeligheten er horribel. Hvis vi sier at de 100% blokkerer all nedlasting. Da er det ganske mye filmer og serier folk i Norge aldri får se, eller må vente månedsvis/årevis på å få tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...