Gå til innhold

Windows 7 vokser raskere enn Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så rart med tanke på at Windows 7 er mye bedre enn Windows 10. Windows 7 er det siste ordentlige desktop-OSet, mens Windows 8+ har fokusert på alt for mye touch-greier, som kun blir en gimmick for folk flest.

 

Windows 10 har også problemet med Universal Apps kontra Win32-apps. Det hele blir en uoversiktlig blanding.

 

Det at Windows 10 "spionerer" på deg, bidrar nok heller ikke positivt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke så rart med tanke på at Windows 7 er mye bedre enn Windows 10. Windows 7 er det siste ordentlige desktop-OSet, mens Windows 8+ har fokusert på alt for mye touch-greier, som kun blir en gimmick for folk flest.

 

Windows 10 har også problemet med Universal Apps kontra Win32-apps. Det hele blir en uoversiktlig blanding.

 

Det at Windows 10 "spionerer" på deg, bidrar nok heller ikke positivt. 

 

Win10 er jo basically win7 med noen tillegg..

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart med tanke på at Windows 7 er mye bedre enn Windows 10. Windows 7 er det siste ordentlige desktop-OSet, mens Windows 8+ har fokusert på alt for mye touch-greier, som kun blir en gimmick for folk flest.

 

Windows 10 har også problemet med Universal Apps kontra Win32-apps. Det hele blir en uoversiktlig blanding.

 

Det at Windows 10 "spionerer" på deg, bidrar nok heller ikke positivt. 

 

Dette er jo bare tull. Det er ingenting med W10 som tilsier at det ikke er et fullgodt desktop OS på lik linje med W7. Det er fint lite til ingen ting som er bedre med W7 fremfor W10. At W8.1 og W10 også takler touch er utelukkende en fordel, og bed tanke på hvor mange millioner touch maskiner med Windows som selges så vet jeg ikke helt hvordan du definerer folk flest.

 

Det er heller ikke noe problem med UWP applikasjoner og Win32 applikasjoner. Det er ikke uoversiktlig, og faktisk behøver man ikke legge så mange resurser på å holde oversikten heller fra en brukers ståsted.

 

Og dette våset med spionasje, den diskusjonen har blitt banket hjel gang på gang i godt og vell et år nå.

 

Men det du har rett i, er at sludder og vås som spres som sannheter på nettet ikke bidrar positivt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke så rart med tanke på at Windows 7 er mye bedre enn Windows 10. Windows 7 er det siste ordentlige desktop-OSet, mens Windows 8+ har fokusert på alt for mye touch-greier, som kun blir en gimmick for folk flest.

 

Windows 10 har også problemet med Universal Apps kontra Win32-apps. Det hele blir en uoversiktlig blanding.

 

Det at Windows 10 "spionerer" på deg, bidrar nok heller ikke positivt. 

 

Finner ikke ord for hvor feilaktig dette innlegget er!

Lenke til kommentar

 

Det er ikke så rart med tanke på at Windows 7 er mye bedre enn Windows 10. Windows 7 er det siste ordentlige desktop-OSet, mens Windows 8+ har fokusert på alt for mye touch-greier, som kun blir en gimmick for folk flest.

 

Windows 10 har også problemet med Universal Apps kontra Win32-apps. Det hele blir en uoversiktlig blanding.

 

Det at Windows 10 "spionerer" på deg, bidrar nok heller ikke positivt. 

Dette er jo bare tull. Det er ingenting med W10 som tilsier at det ikke er et fullgodt desktop OS på lik linje med W7. Det er fint lite til ingen ting som er bedre med W7 fremfor W10. At W8.1 og W10 også takler touch er utelukkende en fordel, og bed tanke på hvor mange millioner touch maskiner med Windows som selges så vet jeg ikke helt hvordan du definerer folk flest.

 

Det er heller ikke noe problem med UWP applikasjoner og Win32 applikasjoner. Det er ikke uoversiktlig, og faktisk behøver man ikke legge så mange resurser på å holde oversikten heller fra en brukers ståsted.

 

Og dette våset med spionasje, den diskusjonen har blitt banket hjel gang på gang i godt og vell et år nå.

 

Men det du har rett i, er at sludder og vås som spres som sannheter på nettet ikke bidrar positivt.

 

 

Hva med det faktumet at MS ikke lar brukerene bestemme selv? Det er en ganske vesentlig mangel når det gjelder "fullgodhet", håper det er derfor folk holder seg unna, fordi de er lei av at MS skal bestemme over deres bruk av PCen. (da snakker jeg om ting om å kunne installere oppdateringer når man vil, og restarte når man vil, slå av defender sin real-time-scanning osv)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Win 10 sliter fremdeles med at tilpasning er fordelt på to grensesnitt. En del kan man endre på under Innstillinger, men alt for ofte blir man videreført til kontrollpanelet og må lete seg fram på nytt. Win 10 er sikkert mye bedre enn Win 7 under panseret, men i brukervennlighet er 7-en enda klar bedre etter min mening. Det er også tilbakemeldingen jeg hører fra de fleste, både erfarne og uerfarne windowsbrukere.

Lenke til kommentar

Det er vel svært få bedrifter som foreløpig har tatt steget til Win 10, tror ikke man vil se en vesentlig økning i favør av Win 10 før i midten av 2017. De fleste større bedrifter bruker minst 2-3 år på å evaluere et nytt OS før de implementerer det.

Den forrige bedriften jeg jobbet for byttet først fra XP til Win7 i slutten av 2014.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å se at jeg også i dag greide å provosere en hel haug med folk :)

Til de som følte seg i harnisk over mitt innlegg, vil jeg gjøre dem oppmerksom på at dette er min mening, basert på egne erfaringer med Windows 10 (jeg bruker det på jobb), og ting jeg har lest om det på nettet ;)

Lenke til kommentar

 

Har du lastet ned Group Policy Editor slik at du kan bestemme når den oppdaterer og restarter seg selv?

 

Har du prøvd det etter anniversary update? Lettere sagt enn gjort gitt (og jada, her group policies, kjører pro, men det er tydeligvis ikke noe som betyr at man skal kunne styre PCen sin selv)

 

AtW

 

Ja, jeg kjører det. Jeg får beskjed om at det har kommet oppdatering, og må laste den ned selv. Kommer opp et vindu etter at PCen har vært i hvilemodus når det skjer, så blir jeg tatt med til Windows Update hvor jeg må trykke "Hent oppdatering". (Windows 10 Pro her også)

 

Bruker disse innstillingene.

post-75934-0-97573600-1478533072_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart med tanke på at Windows 7 er mye bedre enn Windows 10. Windows 7 er det siste ordentlige desktop-OSet, mens Windows 8+ har fokusert på alt for mye touch-greier, som kun blir en gimmick for folk flest.

 

Windows 10 har også problemet med Universal Apps kontra Win32-apps. Det hele blir en uoversiktlig blanding.

 

Det at Windows 10 "spionerer" på deg, bidrar nok heller ikke positivt. 

 

Egentlig bare tull og vas, windows 10 er mye det samme og krever mindre av hardware for å kjøre. Er du så nervøs for trafikk ut, bør du kanskje vurdere en god brannvegg som f.eks. glasswire der du kan selv velge hva som får lov til å kommuniserer med microsoft. Win7 hadde også mye trafikk ut så den er nok ikke så forferdelig mye "tryggere", men siden folk nå har blitt mer bevisst på dette og ikke minst at media har tatt tak i disse funksjonene blir folk mer skeptiske.

Lenke til kommentar

Er du så nervøs for trafikk ut, bør du kanskje vurdere en god brannvegg som f.eks. glasswire der du kan selv velge hva som får lov til å kommuniserer med microsoft. 

 

Ja, men poenget er at man skal ikke måtte gjøre noe sånt. Blir også unødvendig mye dilling her og der. Det er en rød tråd i dagens samfunn at alt privat personer gjør, på PC'n og ellers, kan brukes i markedsføringa til de store selskapene. Penger og atter penger! En verden der moral er et fremmed ord som til slutt ingen vet hva er mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt å se at jeg også i dag greide å provosere en hel haug med folk :)

Til de som følte seg i harnisk over mitt innlegg, vil jeg gjøre dem oppmerksom på at dette er min mening, basert på egne erfaringer med Windows 10 (jeg bruker det på jobb), og ting jeg har lest om det på nettet ;)

 

Da burde du kanskje formulere det som en mening og ikke som fakta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...