Gå til innhold

World of Warcraft vender tilbake til Karazhan neste uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke komme tilbake flere folk for Kara da jeg har hørt at det kun er for Mythic og ikke i LFD

Blizzard har skutt seg selv i foten ved å ikke ha Mythic+0 i LFD

 

Jeg er desverre ikke enig med deg. Det å finne spillere til å gjøre slike ting i spillet, og det å faktisk dra til den aktuelle duengon, er den del av spillgleden. Når alt kan gjøres ved å stå semi-afk i en by, er ikke spillglede i world of warcraft. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Finnes mange folk som ikke har timesvis med spilltid og det er stort sett de hardcore uten liv som forsvarer Mythic slik den er i dag

Viss man ikke raider og dermed har lav ilvl så kommer en seg aldri inn i Mythic, da det tar evigheter å få seg gruppe (over 30 min = evighet)

Med LFD så kan en gjøre mye annet mens en venter

"Nå mangler vi bare tank, kan alle komme til dungeon"

Alle møter opp og derretter står de der og venter ytterlige 30 min

Lenke til kommentar

Finnes mange folk som ikke har timesvis med spilltid og det er stort sett de hardcore uten liv som forsvarer Mythic slik den er i dag

Viss man ikke raider og dermed har lav ilvl så kommer en seg aldri inn i Mythic, da det tar evigheter å få seg gruppe (over 30 min = evighet)

Med LFD så kan en gjøre mye annet mens en venter

"Nå mangler vi bare tank, kan alle komme til dungeon"

Alle møter opp og derretter står de der og venter ytterlige 30 min

 

Så, de som har mange timer i World of warcraft har ikke noe liv ? Tåpelig påstand. Dette med å lete etter riktige spillere til de forskjellige rollene er en del av sjarmen i wow. Wow skal ikke være så enkelt som å trykke på "Join group", for så å få belønninger for det. Det er DET som ødelegger wow. 

 

Ja, du må bruke noen timer i wow i uken for å ligge på topplistene både i pvp og i raiding miljøet. Du blir ikke god i ett spill hvis man ikke bruker tid der. 

 

Jeg har vært med i flere store raiding guilds igjennom årene, blandt annet Method, og jeg har ett flott liv ellers med både barn, samboer, hus og godt betalt jobb. Så ikke fortell meg at de som faktisk vet hva de driver med i wow ikke har noe liv. Det blir å slå alle under en kam. 

Endret av Mr.Crypto
Lenke til kommentar

Wow skal ikke være så enkelt som å trykke på "Join group", for så å få belønninger for det. Det er DET som ødelegger wow.

Nå er det jo en dungeon i mellomtiden der før du får noe belønning. Hvis en stor del av utfordringen eller "jobben" med å få gear fra dungeons er å finne en gruppe så har man jo bommet.

 

Dette kommer litt an på hvor man spiller. Jeg spiller på outland, og der er det som regel null problem å finne grupper til det meste, rimelig kjapt. Men sånn er det nok ikke overalt, og der kan dette by på unødvendige problemer og det jeg vil kalle bortkastet tid. Blizzard vil med Legion ta WoW litt tilbake til røttene, og det er bra, men spør du folk hva de vil bruke tiden sin på i WoW så tviler jeg på at veldig mange ønsker å bruke tid på å finne en dungeon gruppe.

 

Du sier semi-afk med LFD, men det er jo et argument for at det er nettopp dette som gjør at folk ikke er semi-afk mens de leter etter en gruppe. De kan gjøre andre ting mens de venter, noe som ikke alltid funker like bra uten LFD.

 

Ja, du må bruke noen timer i wow i uken for å ligge på topplistene både i pvp og i raiding miljøet. Du blir ikke god i ett spill hvis man ikke bruker tid der.

Dere diskuterer jo litt to forskjellige ting her. Det er jo noe mellom lav ilvl og det å ligge på topplistene i enten pve eller pvp. Nå er ikke WoW forbeholdt de som spiller hardcore og som har masse tid hver dag, og igjen blir spørsmålet hva man vil bruke tiden sin på.

Lenke til kommentar

Finnes mange folk som ikke har timesvis med spilltid og det er stort sett de hardcore uten liv som forsvarer Mythic slik den er i dag

Viss man ikke raider og dermed har lav ilvl så kommer en seg aldri inn i Mythic, da det tar evigheter å få seg gruppe (over 30 min = evighet)

Med LFD så kan en gjøre mye annet mens en venter

"Nå mangler vi bare tank, kan alle komme til dungeon"

Alle møter opp og derretter står de der og venter ytterlige 30 min

Jeg har ikke hørt/lest at noen av de par hundre medlemmene i guildet mitt har klaget over mangel på lfd-funksjon for mythic dungeons, og de fleste hos oss er både relativt casual og med velfungerende liv i den ekte verden.

 

Det er forståelig at mangel på lfd anses som et problem hvis man tilfredsstiller samtlige av følgende kriterier:

A) Henger langt etter på gear;

B) Ikke er medlem i et noenlunde brukbart guild;

C) Ikke er healer; og

D) Ikke er tank.

 

Selv da er det ikke umulig å få ordnet gruppe, med litt innsats. Jeg synes det er fint at Blizz tilrettelegger for at folk må gjøre en innsats.

 

Selv hadde jeg tenkt å spille dps-warrior, men har valgt å gå tank i stedet for en mer givende og ettertraktet rolle, for å bidra og for å få igjen for å bidra.

Lenke til kommentar

Finnes mange folk som ikke har timesvis med spilltid og det er stort sett de hardcore uten liv som forsvarer Mythic slik den er i dag

Viss man ikke raider og dermed har lav ilvl så kommer en seg aldri inn i Mythic, da det tar evigheter å få seg gruppe (over 30 min = evighet)

Med LFD så kan en gjøre mye annet mens en venter

"Nå mangler vi bare tank, kan alle komme til dungeon"

Alle møter opp og derretter står de der og venter ytterlige 30 min

 

Har man dårlig gear, lager man sin egen gruppe. Tar ikke lange tiden å skaffe folk gjennom LFG systemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Det er en stor fordel med LFD. De som ikke vil bruke LFD kan skrive i chattene. Jeg synes det blir dumt å diskutere om LFD burde være med eller ikke - når man kan velge om man skal bruke det uansett.

Lenke til kommentar

Morsomt og lese kommentarer fra folk som "mest" sannsynlig ikke har spilt WoW lenge! Røttene til WoW ligger i hardcore spilling, nå snakker jeg om pre-TBC, TBC og WoTLK. Men tenke seg til...det var da det var flest folk som spilte WoW også. Og LFR er som en guidet tur igjennom et Raid, greit nok det. Men hvor er Utfordringen? Syntes Blizzard har løst dette i Legion på en bra måte, OG med Kara som kommer. De som vil spille og spiller WoW for det det er, fortjener dette. Om du/dere syntes det er vanskelig og få bra nok Gear nå, vet tydeligvis ikke hva dere egentlig prater om. Gjør de det enklere nå med å få loot uten å gjøre en innsats er det ikke WoW lenger =) (til og med WQ nå for gear)

 

Og til sist, hvis du/dere som føler dere truffet syntes det og skaffe grp er ALTFOR vanskelig, så er PvP et godt alternativ og være en ensom ulv.

 

Ville bare skrive dette i og med jeg ikke har et liv og leve <3

 

Takk for meg !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Morsomt og lese kommentarer fra folk som "mest" sannsynlig ikke har spilt WoW lenge! Røttene til WoW ligger i hardcore spilling, nå snakker jeg om pre-TBC, TBC og WoTLK. Men tenke seg til...det var da det var flest folk som spilte WoW også. Og LFR er som en guidet tur igjennom et Raid, greit nok det. Men hvor er Utfordringen? Syntes Blizzard har løst dette i Legion på en bra måte, OG med Kara som kommer. De som vil spille og spiller WoW for det det er, fortjener dette. Om du/dere syntes det er vanskelig og få bra nok Gear nå, vet tydeligvis ikke hva dere egentlig prater om. Gjør de det enklere nå med å få loot uten å gjøre en innsats er det ikke WoW lenger =) (til og med WQ nå for gear)

 

Og til sist, hvis du/dere som føler dere truffet syntes det og skaffe grp er ALTFOR vanskelig, så er PvP et godt alternativ og være en ensom ulv.

 

Ville bare skrive dette i og med jeg ikke har et liv og leve

 

Nå har det seg slik at jeg har spilt WoW av og på helt siden betaen i 2014/2015. Den gang da jeg var rundt 16 år hadde jeg tid til å spille skikkelig seriøst, noe jeg også gjorde. Nå elsker jeg fortsatt WoW for alt det er verdt, men jeg har ikke like mye tid - jobb, samboer og bolig man må dille med.

 

Følgelig er LFD en veldig stor fordel for slike som meg. Jeg kan logge på og kjøre noen instances eller raids, noe jeg ikke kunne gjort hvis det ikke var for LFD. Det er greit at enkelte vil ha det hardcore - men det er fortsatt mulig hvis man ser bort fra enkelte hjelpemidler.

 

Men ja - det var noe særegent å gå/ri/fly i 20 minutter for å komme til riktig instance med riktig folk, for så at healeren eller tanken logger ut i det vi skal starte på første boss. Eller det at man faktisk så opp til epic-items og ønsket seg dem, ikke slik som nå hvor man omtrent kan "hente" de i riktig instance.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt WoW siden closed beta og har vært med på det meste og det er Blizzard sin feil at vi har blitt late da vi er vant med at vi får alt servert og når de har begynt med det så forventer jeg at de fortsetter

Mange misslikte LFD når det først kom, men alle brukte det, selv de som laget sine egne 5 mans grupper, rett og slett fordi det var mye enklere

Største aberet med Mythic nå er at en må springe til instancen, så da gjør jeg heller noe annet da det er mye en kan gjøre på den timen det tar å lage en gruppe

Lenke til kommentar

 

Morsomt og lese kommentarer fra folk som "mest" sannsynlig ikke har spilt WoW lenge! Røttene til WoW ligger i hardcore spilling, nå snakker jeg om pre-TBC, TBC og WoTLK. Men tenke seg til...det var da det var flest folk som spilte WoW også. Og LFR er som en guidet tur igjennom et Raid, greit nok det. Men hvor er Utfordringen? Syntes Blizzard har løst dette i Legion på en bra måte, OG med Kara som kommer. De som vil spille og spiller WoW for det det er, fortjener dette. Om du/dere syntes det er vanskelig og få bra nok Gear nå, vet tydeligvis ikke hva dere egentlig prater om. Gjør de det enklere nå med å få loot uten å gjøre en innsats er det ikke WoW lenger =) (til og med WQ nå for gear)

 

Og til sist, hvis du/dere som føler dere truffet syntes det og skaffe grp er ALTFOR vanskelig, så er PvP et godt alternativ og være en ensom ulv.

 

Ville bare skrive dette i og med jeg ikke har et liv og leve

 

Nå har det seg slik at jeg har spilt WoW av og på helt siden betaen i 2014/2015. Den gang da jeg var rundt 16 år hadde jeg tid til å spille skikkelig seriøst, noe jeg også gjorde. Nå elsker jeg fortsatt WoW for alt det er verdt, men jeg har ikke like mye tid - jobb, samboer og bolig man må dille med.

 

Følgelig er LFD en veldig stor fordel for slike som meg. Jeg kan logge på og kjøre noen instances eller raids, noe jeg ikke kunne gjort hvis det ikke var for LFD. Det er greit at enkelte vil ha det hardcore - men det er fortsatt mulig hvis man ser bort fra enkelte hjelpemidler.

 

Men ja - det var noe særegent å gå/ri/fly i 20 minutter for å komme til riktig instance med riktig folk, for så at healeren eller tanken logger ut i det vi skal starte på første boss. Eller det at man faktisk så opp til epic-items og ønsket seg dem, ikke slik som nå hvor man omtrent kan "hente" de i riktig instance.

Jeg liker innstillingen din! Tilnærmet helt enig! Men det var aldri LFD før, men jeg må si akkurat som du sier at dette var noe WoW trengte. Men etter egenerfaring, orker/gidder ikke folk å prøve/jobbe for å komme videre ETTER LFD. Jeg tror det er dette som utløser dette "for vanskelig" problemet. Har egentlig ikke noe å si imot deg, ikke ofte jeg ser!

 

Takk for deg!

Lenke til kommentar

 

Vil ikke komme tilbake flere folk for Kara da jeg har hørt at det kun er for Mythic og ikke i LFD

Blizzard har skutt seg selv i foten ved å ikke ha Mythic+0 i LFD

 

Tror du bomma litt der, jeg. Mer sosialt og generelt bare bedre å få bort LFG/LFR så snart som mulig.

Ja slik at de som "ikke" er i en Raidgruppe aldrig skal få spilt i et raid syntes du det er ok da?? hvis du vil fjerne LFG/LFR

Lenke til kommentar

Finnes mange folk som ikke har timesvis med spilltid og det er stort sett de hardcore uten liv som forsvarer Mythic slik den er i dag

Viss man ikke raider og dermed har lav ilvl så kommer en seg aldri inn i Mythic, da det tar evigheter å få seg gruppe (over 30 min = evighet)

Med LFD så kan en gjøre mye annet mens en venter

"Nå mangler vi bare tank, kan alle komme til dungeon"

Alle møter opp og derretter står de der og venter ytterlige 30 min

 

Klarer fint og gjøre mythic + jeg. Spiller ca 2 timer vær dag og har 860 ilevel, Funker det.

Lenke til kommentar

Det er også stor forskjell på mythic (normal) som er lett tilgjengelig med gear fra heroic dungeons og da har du også gear som er sett på som entry level for normal vanskelighets på det raidet som er nå. OG har du gjort noen mythic+ (0-4) så geier du deg fint i Return to Karazhan også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...