Gå til innhold

Google tar enda et steg mot å kvitte seg med Flash


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje HBO Nordic også kan ta et steg inn i dette årtusenet, og kvitte seg med Flash fra sin avspiller.

Nå håper jeg de fleste som ser på netflix\hbo osv bruker chromecast til TV? :p

 

Ellers så tipper jeg nok på at de vil gjøre endringer da det er en del som bruker Chrome. mister nok en del kunder om de fortsetter med flash.

Lenke til kommentar

 

Kanskje HBO Nordic også kan ta et steg inn i dette årtusenet, og kvitte seg med Flash fra sin avspiller.

Nå håper jeg de fleste som ser på netflix\hbo osv bruker chromecast til TV? :p

 

Ellers så tipper jeg nok på at de vil gjøre endringer da det er en del som bruker Chrome. mister nok en del kunder om de fortsetter med flash.

 

 

Håper de fleste som ser Netflix / HBO osv. ikke plugger Google rett i TVen. HTPC ftw.

Kan vel også nevnes at Mozilla for en tid siden begynte å gå mot null-Flash.

Lenke til kommentar

Neste måned forsvinner Flash helt og holdent fra Googles nettleser

Adobes Flash-programvare har fått mye pepper de siste årene av både Mozilla, Apple og Google, som alle har tatt grep for å distanse seg fra programvaren i sine respektive nettlesere.

Dere er klare over at Flash er bundlet i Chrome og at programtillegget bruker tilfeldigvis noe som heter pepper API? :green:

 

https://support.google.com/chrome/answer/6213033?hl=no

 

Programtillegg som bruker et nyere og sikrere system som heter Pepper API (PPAPI), fungerer fortsatt. Dette inkluderer de programtilleggene som følger med Chrome, for eksempel Adobe Flash. Det er ikke nødvendig å installere noe mer, ettersom PPAPI-programtillegg oppdateres samtidig med Chrome.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje HBO Nordic også kan ta et steg inn i dette årtusenet, og kvitte seg med Flash fra sin avspiller.

Nå håper jeg de fleste som ser på netflix\hbo osv bruker chromecast til TV? :p

 

Ellers så tipper jeg nok på at de vil gjøre endringer da det er en del som bruker Chrome. mister nok en del kunder om de fortsetter med flash.

 

 

Håper de fleste som ser Netflix / HBO osv. ikke plugger Google rett i TVen. HTPC ftw.

 

HTPC var "ftw"i 2005, ikke 2016.. :|

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske enkelt overlegen fleksibilitet gjør HTPC best. Alt fra streaming til blu-ray, gamle videofiler ,TV og spilling er mulig med HTPC.

 

Synes det fungerer nydelig med en lokal filserver og plex->chromecast. Men nå har ikke jeg en hjemmekino i 100.000-kroners klassen heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en sånn "halvveis HTPC"-tilnærming. Den har musklene ihvertfall, og gjør en del av de tingene jeg trenger. Kanskje det er litt mangler på dette med fleksibilitet, men det er nokså bra gjennomført og blir oppdatert uten at jeg behøver å foreta meg særlig. Kalles Playstation 4  :)

 

Google Chrome på Windows 10 er den nettleseren som krasjer mest på min bærbare PC. Kanskje fordi jeg bruker den mest også, men jeg synes at Google bør rense opp i koden sin slik at det blir mindre krasj av nettleseren.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ganske enkelt overlegen fleksibilitet gjør HTPC best. Alt fra streaming til blu-ray, gamle videofiler ,TV og spilling er mulig med HTPC.

 

Tja, kjappere starte film\tv serier eller stream fra netflix\hbo ol fra telefonen enn å grave rundt på en HTPC da :p

Spiller ikke på TVen, så det er ingen dealbreaker for min del. ;)

 

Som han over skriver Plex > Chromecast :)

Lenke til kommentar

 

Ganske enkelt overlegen fleksibilitet gjør HTPC best. Alt fra streaming til blu-ray, gamle videofiler ,TV og spilling er mulig med HTPC.

 

Tja, kjappere starte film\tv serier eller stream fra netflix\hbo ol fra telefonen enn å grave rundt på en HTPC da :p

Spiller ikke på TVen, så det er ingen dealbreaker for min del. ;)

 

Som han over skriver Plex > Chromecast :)

 

 

Nei, det er det ikke. Men det er jo forståelige grunner til at folk ikke velger en HTPC. For mange er "godt nok, enkelt i oppsett og billigere" en løsning som passer bedre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, det er det ikke.

AtW

Joda.

 

Trykker på én knapp på telefonen så er eks HBO klar med en film eller TV-serie. trykker en gang til så er filmen på TVen.

Om ikke det er kjappt nok så vet ikke jeg :p

 

 

Har ikke sagt det ikke er kjapt nok, har sagt det ikke er kjappere. På en HTPC kan du sette det opp til å trykke på en knapp, så er man rett inn, uten å måtte gjøre noe ekstra for å få det over på telefonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Trykker på én knapp på telefonen så er eks HBO klar med en film eller TV-serie. trykker en gang til så er filmen på TVen.

Om ikke det er kjappt nok så vet ikke jeg :p

 

Har ikke sagt det ikke er kjapt nok, har sagt det ikke er kjappere. På en HTPC kan du sette det opp til å trykke på en knapp, så er man rett inn, uten å måtte gjøre noe ekstra for å få det over på telefonen.

 

AtW

 

Okei, la meg dra det litt ut ( :p )

 

Når jeg kommer hjem fra en lang arbeidsdag, så kan jeg trykke på en knapp på telefonen, eller smartklokken som vil starte opp TVen, endre input til Chromecast, starte opp HBO\Plex Appen.

 

Man kan sikkert få til noe lignende på en HTPC også, men idag gjøres jo "alt" fra telefonen. loke rundt med mus + tastatur i stua er vel ikke like kult lenger :p

 

Men joda. har man først brukt mange tusen på en grei HTPC, så forstår jeg godt at man vil forsvare maskinen til det fulle. Ble et par hundrelapper her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...