Gå til innhold

Derfor sier Telia og Telenors salgstall at nordmenn bare kjøper Apple- og Samsung-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Problemet er at folk ofte går inn dit for å se på gode tilbud. iPhone er aldri på tilbud, så selvfølgelig kommer de dårlig ut i den oversikten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

tek.no er nok svært lite representativt for salget til den store bermen da dette er et nettsted som i større grad tiltrekker geeks :)

 

Vet ikke Telenors/Telias markedsandel er mesteparten av markedet, eller om f.eks. Elkjøp og Komplett utgjør en stor andel - og de har kanskje ikke samme insentiv til å selge dyre bundne abonnement som Telenor...hvor gjerne siste Apple og Samsung helst selges.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Problemet er at folk ofte går inn dit for å se på gode tilbud. iPhone er aldri på tilbud, så selvfølgelig kommer de dårlig ut i den oversikten.

iPhone 5S har vært på tilbud i mai og juni, det skjønner folk, og derfor har de brukt prisguide. Enig med deg, disse tilbudene er viktigste grunn til at Apple er på lista.

Lenke til kommentar

Det er vel ferietid og late dager hos tek.no nå.

Det er smal sak å hente inn tall fra el kjedene på reelle salg, samt hva som er søk på de 3-4 store prissammenlignings nettstedene.

For min del har jeg søkt prisjakt.no mange ganger på samme være uten å kjøpe den, eller ende opp med noe annet.

 

Forøvrig lønner det seg å se på andre søkemotorer for priser på ulike ting, ved siden av prisjakt.no

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha her kan daglig leder ta med seg tallene tilbake til skrivebordet og tenke nøye gjennom demografi. Å påsta at hans tall, fra en nisjeside på internett som i hovedsak serverer innhold til nerder og tech-savvy kunder og om det bare videreformidler, og så påstå at Telenor, som utelukkende faktisk selger til "bermen" (ikke negativt ment) tar feil, betyr bare en ting, at han må skaffe seg bedre kunskap om hvem hans besøkende egentlig er.

 

Dog har jo Tek.no lyktes i sin "om vi nevner Apple, Samsung og at noen tar feil i en overskrift så kan vi koke en sak på vann og spiker", og den genererte garantert klikk, men den og resten av rælet bygger stadig ned Tek.no som nå fremstår som en tek-versjon av se og hør,

Endret av Zepticon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Men prisguide representerer vel ikke salgstall?

Blir jo som å sammenligne den gode gamle "apples and oranges" dette.

Nei, det representerer søk. Men du kan skylde på meg for den artikkelen. Det var min ide, haha..

Forsåvidt greit det. Hadde vært interessant med samlet statistikk fra de største forhandlerne i landet.

Interesse på prisguide (+ prisjakt) eller salgstall fra telia + telenor gir vel ikke et komplett bilde på hva som selger best.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

De som kjøper "Android" er prisbeviste og har mye å velge mellom

De som kjøper Apple går til butikken og kjøper nyeste modell

 

Jeg kan også generalisere:

 

De som kjøper android liker å liste opp alt de har av datautstyr i tag'en sin på alle forum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

De som kjøper "Android" er prisbeviste og har mye å velge mellom

De som kjøper Apple går til butikken og kjøper nyeste modell

Du burde da vært i seng for lenge siden Sander. Mvh mor.

 

Tror du bommet litt da det klart og tydelig står "Dubious"...

 

 

Som oversatt i fra engelsk betyr nølende, tvilende..

 

Til saken, så har vel ingen et komplett salgstall for landet? Da går det heller ikke an å si med sikkerhet hvor mange prosent Telenors salg utgjør.

 

Jeg er veldig enig med de som bringer på banen dette med nedbetalingsplan, for hvem hadde revet i 7-9000 kr for en mobiltelefon rett i fra lommen? Finnes sikkert et og annet unntak på det også, og noen som bare må ha de siste modellene til en hver tid, fordi de ikke føler seg komplett uten.

 

Samt det er sikkert en og annen spec-freak, som vil ha det nyeste pga. funksjonalitet. Men, uten nedbetalingsplanene, så hadde ikke folk hoppet så lett på de dyreste kjøpene, tror jeg da.

Lenke til kommentar

 

De som kjøper "Android" er prisbeviste og har mye å velge mellom

De som kjøper Apple går til butikken og kjøper nyeste modell

 

Jeg kan også generalisere:

 

De som kjøper android liker å liste opp alt de har av datautstyr i tag'en sin på alle forum.

 

Gjør det bare lettere når en bruker dataforum..

Noen fordeler har jo Apple brukerne, alt er jo samme dritten ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at folk klager over artikkelen og mener tek gjør dette fordi de er late og vil ha klikk. Se i diskusjonsfeltet på forrige sak, de gjorde dette fordi det ble etterspurt av en forumbruker. Likevel klager altså andre forumbrukere over saken?

 

Det synes jeg blir litt merkelig.

 

Sier ikke dette er mer representativt enn Telenor og Telia sine lister altså. Komplett sine er jo annerledes igjen i forhold til disse, så har du elkjøp og lefdal i tillegg.

 

 

 

Jeg er veldig enig med de som bringer på banen dette med nedbetalingsplan, for hvem hadde revet i 7-9000 kr for en mobiltelefon rett i fra lommen? Finnes sikkert et og annet unntak på det også, og noen som bare må ha de siste modellene til en hver tid, fordi de ikke føler seg komplett uten.

Det er veldig mange i landet som lett kan bruke 7000-9000 kr rett ut av lomma for en ny mobil om de vil, uten at de bare må ha den nyeste modellen.

 

Det handler egentlig bare om hva du bruker penger på. Mange har f.eks hytte. Du kan jo kjøpe toppmodell årlig for mindre enn det koster å ha den hytta. Så har du ikke hytta, så har du mer penger f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...