Gå til innhold

OnePlus' nye toppmodell er lekker og spekket med teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette begynner å ligne på noe. OnePlus 3 er en telefon uten åpenbare svakheter, med med potensial for noen forbedringer.

 

Som MKBHD poengterte, ville telefonen hatt godt av å fylle ut kamera-humpen, ved å gjøre resten av telefonen litt tjukkere, med større batteri. Jeg synes på den andre siden batterikapasitet har blitt mindre viktig enn før med modeller som S7 og OnePlus 3, fordi det uansett går så fort å hurtiglade. Det er samtidig en befrielse å kun en sjelden gang oppdage at telefonen nærmer seg tom for strøm - når du ikke er i nærheten av en stikkontakt.

Det OnePlus 3 gjør langt bedre enn Galaxy S7 og Edge, er materialvalget. Jeg byttet fra en HTC One M8 til S7 Edge. HTC brukte jeg aldri beskyttelse på, og den havnet i bakken både gående, syklende og sittende - flere ganger. Dette uten at skadene ble noe annet enn riper i aluminiumen. I går mistet jeg S7 Edge fra cirka hoftehøyde, og ser at glasset på baksiden har fått en aldri så liten overfladisk sprekk, som jeg mistenker vil bli 50-doblet neste gang den treffer bakken. Glass på baksiden er for sårbart i en telefon av dette kaliberet.

Ellers er jeg svært positiv til at de har begrenset oppløsningen på skjermen til 1080p. Mer trenger en strengt tatt ikke. Det sparer på strømmen, og bedrer ytelsen relativt sett. Både på PC, mobil og nettbrett har jeg alltid vært opptatt av at en bør prioritere aspekter som strømforbruk, varme og viftestøy, når en teoretisk ytelsesøkning ikke vil være en signifikant praktisk økning. Det er også tilfellet her.

Endret av Agentspoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Da var en stk OnePlus 3 bestilt :) Håper den lever opp til forventningene.

Hvor bestilte du fra, og hvordan er levering til Norge?

Bestilte fra OnePlus sine sider, og sender mobilen til tyskland. Bruker https://www.mailboxde.com/ til å få den sendt hjem til meg.

 

Hva valgte du under state/province/region hos OnePlus? 

 

Edit: fant det (Sachsen)

 

Edit 2: BESTILT :)

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

 

 

 

Da var en stk OnePlus 3 bestilt :) Håper den lever opp til forventningene.

Hvor bestilte du fra, og hvordan er levering til Norge?
Bestilte fra OnePlus sine sider, og sender mobilen til tyskland. Bruker https://www.mailboxde.com/ til å få den sendt hjem til meg.
Må man betale nva, toll eller lignende avgifter hvis man bruker samme bestillingsmetode som deg?

 

Man må betale mva ja... Så man må altså betale OnePlus 399 EUR + fraktgebyr til mailboxde + ca 900 i mva. Så totalpris blir nesten 5000 NOK. 

 

Jeg valgte å gjøre det slik, blir for langt å kjøre til Strømstad (fra Bergen).

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Da var en stk OnePlus 3 bestilt :) Håper den lever opp til forventningene.

Hvor bestilte du fra, og hvordan er levering til Norge?
Bestilte fra OnePlus sine sider, og sender mobilen til tyskland. Bruker https://www.mailboxde.com/ til å få den sendt hjem til meg.
Må man betale nva, toll eller lignende avgifter hvis man bruker samme bestillingsmetode som deg?

 

Man må betale mva ja... Så man må altså betale OnePlus 399 EUR + fraktgebyr til mailboxde + ca 900 i mva. Så totalpris blir nesten 5000 NOK. 

 

Jeg valgte å gjøre det slik, blir for langt å kjøre til Strømstad (fra Bergen).

 

Når bestilte du? Og har de begynt å sende ut telefonene?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Da var en stk OnePlus 3 bestilt :) Håper den lever opp til forventningene.

Hvor bestilte du fra, og hvordan er levering til Norge?
Bestilte fra OnePlus sine sider, og sender mobilen til tyskland. Bruker https://www.mailboxde.com/ til å få den sendt hjem til meg.
Må man betale nva, toll eller lignende avgifter hvis man bruker samme bestillingsmetode som deg?

Man må betale mva ja... Så man må altså betale OnePlus 399 EUR + fraktgebyr til mailboxde + ca 900 i mva. Så totalpris blir nesten 5000 NOK.

 

Jeg valgte å gjøre det slik, blir for langt å kjøre til Strømstad (fra Bergen).

Når bestilte du? Og har de begynt å sende ut telefonene?
Bestilte i går, vil si ifra når de sender.

 

Edit: (estimated dispatch date Jun 23, 2016)

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

Var innom nettbutikken til OnePlus, men der var Hellas og Russland de eneste tilgjengelige europeiske landene. Vurderte også å bestille fra Aliexpress, men usikker på om dette er den europeiske modellen. Må først se hvordan det blir med frakt og toll, hvis jeg faktisk bestiller det til Sverige eller ikke...

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

Da var en stk OnePlus 3 bestilt :) Håper den lever opp til forventningene.

Hvor bestilte du fra, og hvordan er levering til Norge?

Bestilte fra OnePlus sine sider, og sender mobilen til tyskland. Bruker https://www.mailboxde.com/ til å få den sendt hjem til meg.

 

 

I tillegg til å oppgi prisen i dollar/euro så burde dere ha omgjort den direkte til kroner og et estimat på hvor mye det vil koste å få den inn i landet med moms og sånt.

 

Var innom nettbutikken til OnePlus, men der var Hellas og Russland de eneste tilgjengelige europeiske landene. Vurderte også å bestille fra Aliexpress, men usikker på om dette er den europeiske modellen. Må først se hvordan det blir med frakt og toll, hvis jeg faktisk bestiller det til Sverige eller ikke...

 

På OnePlus sine sider har de svensk butikk med svenske priser (3,695 svenske kr) : https://oneplus.net/se/3

 

Jeg bestilte min der og får den sendt til Postkontor i Sverige, som Poste Restante.

Pakken må hentes innen 30 dager, hvis ikke sendes den tilbake. Se mer info og finn nærmeste postkontor her.

 

Gratis frakt, men ikke sikker på om dette regnes som butikk innenfor EU, så kommer kanskje svensk mva på toppen?

 

Når man skal hjem til Norge kan man ha med seg varer toll- og avgiftsfritt så lenge de er under verdigrensen (som er ulik om oppholdet har vært over eller under 24 timer).

 

Verdigrensen: 

  • Mer enn 24 timer = 6 000 norske kroner utan å betale toll og avgifter
  • Mindre enn 24 timer =3 000 norske kroner toll- og avgiftsfritt. 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...