Gå til innhold

Sony har bekreftet at «PlayStation 4,5» er ekte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, konferansen som er nært forestående altså..

Jeg måtte ut på Google for å finne ut av det med dato. Kunne jo vært nevnt i artikkel med en så enkel setning som "denne mnd." eller "i neste uke"

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=e3%20conference

 

 

E3 konferansen:

14 - 16 juni 2016

 

Jeg synes ihvertfall at en kommende konferanse er en like spennende nyhet som det artikkelen fokuserer på. PS4K er det også noen som kaller den.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, konferansen som er nært forestående altså..

Jeg måtte ut på Google for å finne ut av det med dato. Kunne jo vært nevnt i artikkel med en så enkel setning som "denne mnd." eller "i neste uke"

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=e3%20conference

 

 

E3 konferansen:

14 - 16 juni 2016

 

Jeg synes ihvertfall at en kommende konferanse er en like spennende nyhet som det artikkelen fokuserer på. PS4K er det også noen som kaller den.

 

Det var alltid planen å legge inn informasjon om når konferansen skulle være. Det var bare ikke førsteprioritet da jeg skulle oppdatere saken fortløpende. Infoen er uansett på plass nå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper de utstyrer PS4K med to HDMI-porter og HDR-støtte da. Trenger HDMI2.0 for bilde og vanlig HDMI for lyd.

 

Men merkelig at de sier den ikke kommer til å støtte alle PS4-spill. Da blir den jo ubrukelig.

 

tror du misforstår, den vil kjøre alle ps4 spill, men det er ikke sikkert alle spill kommer til å utnytte den ekstra kraften i konsollen ;)

Lenke til kommentar

 

Håper de utstyrer PS4K med to HDMI-porter og HDR-støtte da. Trenger HDMI2.0 for bilde og vanlig HDMI for lyd.

 

Men merkelig at de sier den ikke kommer til å støtte alle PS4-spill. Da blir den jo ubrukelig.

 

tror du misforstår, den vil kjøre alle ps4 spill, men det er ikke sikkert alle spill kommer til å utnytte den ekstra kraften i konsollen ;)

Blir interessant å se hvilke som ikke gjør det. Kan nesten garantere at spill som også lages for PC parallellt vil utnytte den ekstra kraften i den nye. Det er jo ikke verre enn å øke texture størrelse og legge på litt anti aliasing for å ta i bruk ekstra kraft, ikke at det vil gjøre grafikken så veldig mye bedre heller da...

Lenke til kommentar

Ser ingen behov for å oppgradere mitt TV til 4K enda. Så for min del håper jeg at spill selv i 1080p vil få et ytelses løft.

Med de ryktene som har vert er det ingenting som tyder på at denne konsollen vil klare å spille i 4k. Er nok mer snakk om 4k video, og 1080p60fps på spill

Lenke til kommentar

 

Ser ingen behov for å oppgradere mitt TV til 4K enda. Så for min del håper jeg at spill selv i 1080p vil få et ytelses løft.

Med de ryktene som har vert er det ingenting som tyder på at denne konsollen vil klare å spille i 4k. Er nok mer snakk om 4k video, og 1080p60fps på spill

 

 

Ja det er nok det som blir greia. Hvis ikke så blir det en voldsom dyr konsoll :D

Lenke til kommentar

 

Ser ingen behov for å oppgradere mitt TV til 4K enda. Så for min del håper jeg at spill selv i 1080p vil få et ytelses løft.

Med de ryktene som har vert er det ingenting som tyder på at denne konsollen vil klare å spille i 4k. Er nok mer snakk om 4k video, og 1080p60fps på spill

Kommer nok ann på spilla. Et grafikkheavy spill vil nok best kunne ha 1440p30fps, mens noen litt enklere spill kan kjøres i 4k30fps kanskje. 1080p60fps blir nok normalen i multiplayer ville jeg tro, nå som både Halo 5 og Uncharted 4 favoriserer 60fps der.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det blir snakk om native 4K spill. Men at den vil ha en bra upscale funksjon ala super sampling på PC. Når det kommer til VR så tror jeg den eneste forskjellen vi vil se er noe bedre grafikk i spillene.

 

Siden alle spill kreves å kjøre i 100% stabil 60 fps for reprojection til 120 fps og at det er en teknikk som fungerer veldig bra ifølge dem som har prøvd det og vet seg på slik. Så vil vi nok så ekstremt få. Om noen overhode som kjører i native 120 fps.

 

Om det er noe vi har lært over tiden så er det at utviklere nesten utelukkende velger eyecandy over ytelse. Og da siden 60fps reprojection teknikken tilsynelatende skal fungere så bra. Så er det nok det vi vil se. Evnt upscale/super sampling i VR også...  

Lenke til kommentar

 

Blir interessant å se hvilke som ikke gjør det. Kan nesten garantere at spill som også lages for PC parallellt vil utnytte den ekstra kraften i den nye. Det er jo ikke verre enn å øke texture størrelse og legge på litt anti aliasing for å ta i bruk ekstra kraft, ikke at det vil gjøre grafikken så veldig mye bedre heller da...

 

 

 

Troe det er i hovedsak spill som allerede er lansert som ikke vil ha maks støtte uten en patch. Spill som lages fra høsten av og utover vil sikkert stort sett ha støtte for å utnytte den ekstra kraften.

Lenke til kommentar

Viss det er snakk om "high end PS4" kan det godt mulig bli ein noko dyrare konsoll($500-$700) som takler spill i 4k med 30-60fps samt gir 1080p med opp til 120fps blant anna for at VR-spill skal få maks utbytte av ein litt kraftigere konsoll.

 

Fra det jeg har lest og hørt av rykter så ønsker ikke Sony at PS4K skal være dyrere enn hva PS4 var ved release, altså rundt 400$. Dem er veldig bevisst på at storparten av konsoll markedet er veldig pris sensitivt. Men vi vet ikke nøyaktig hva konsollen vil inneholde før dem går ut med det.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å kjøpe denne. Hvis jeg vil ha bedre grafikk enn PS4 spiller jeg heller på PC-en min, som helt sikkert vil gi bedre grafikk osv enn PS4K. De få spillene jeg spiller på PS4 er egentlig eksklusiver, og da får jeg bare tåle litt dårligere grafikk og framerate. Det er jo uansett et steg ned fra PC, det er bare et litt større steg enn hvis man hadde eid en PS4K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...