Gå til innhold

Snart kan du bruke hele PC-en i VR-verdenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ca 2K oppløsning på VR idag, også skal kanskje 1/3 av de pikslene dekke den skjermen du ser på inne i VR.. det blir rett og slett ikke en veldig god opplevelse når man heller kan fyre opp bildet på TVen og få et 3 ganger(++) bedre bilde.

Lenke til kommentar

Jeg kan altså ta på meg et virtuelt headset i badekaret, eller senga, eller i campingvogna, eller på en parkering etter veien på langtur, eller et hotellrom eller der det passer meg og se filmer og spille med noen som om jeg hadde kinoskjermer foran meg.. Hvorfor i all verden skulle jeg ville gjøre det ?? ;-) Lurer på om folk lever i soffaene sine om det er eneste stedet de kan tenke seg å nyte spill og media..

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvorfor jeg skulle ville gjøre dette...

Flere grunner til at man i fremtiden "bør" se innhold i VR, fremfor på en skjerm.

 

eks. Man ser på en fotballkamp. i VR blir man 'plassert' på en grei plass på tribunen, hvor man feks kan få overlay av spillerene, deres ferdigheter ol.

 

Men krever jo veldig godt skjermpanel i VR, slik at man ikke taper noe bildekvalitet. Men VR er absolutt fremtiden! :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvorfor jeg skulle ville gjøre dette...

 

Dette er noe av det jeg har sett frem til i noen år nå. Dersom man har et display av god nok kvalitet, så kan man få følelsen av å ha et enormt hjemmekinorom selv om man i realiteten kun har en ettroms hybel med felles kjøkken og dass :p.

Lenke til kommentar

Svært interessert i å få hele PC skjermen sin i VR. Både privat og til firma.

To ting jeg lurer på.. Vil det ikke skade øynene å se på en skjerm som i virkeligheten 2 cm foran øynene dagen lang?

Og.. innhenter disse app eller VR produsentene data om alt du gjør og ser på, og evt. selger infoen videre?

Lenke til kommentar

Hurra! :D Akkurat dette bruksområdet for VR jeg har venta på. Bruker 3 timer på pendling hver dag, har akkurat investert i en liten laptop jeg jobber på underveis, men man får selvfølgelig gjort mer med flere skjermer. Hadde vært veldig deilig å simulere et kontor med flere skjermer med VR-briller.

 

Å ikke bli rundstjålet skal jeg nok finne en løsning på, og er veldig komfortabel med å se dust ut. :D

Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvorfor jeg skulle ville gjøre dette...

Mange bruksmuligheter her.

F.eks. overvåking av mange skjermer på en gang - nå holder det med ett VR headsett istedenfor 30 monitorer :-)

 

 

Jeg skrev ikke at jeg ikke ser for meg bruksområder for VR, men at jeg ikke ser for meg hvorfor jeg skulle gjøre det artikkelen omhandler. Altså, at man alene eller sammen med andre befinner seg i et virtuelt rom og ser på en virtuell TV. Ei heller ser jeg for meg at jeg ser på en virtuell skjerm side om side med en annen spiller som gjør det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...